The Lost Kids - Nightcaller (synthwave)

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Deze track heb ik gisteren snel in elkaar gestoken. De stijl is synthwave/outrun/dreamwave. Het is een soort combinatie van elementen waar ik al enkele dagen mee speel en die eerder toevallig in elkaar klikten. Ergens denk ik dat het nummer gebaat is bij een meer afgewerkt drumgedeelte, maar anderzijds houd ik er wel van om enkel met een bassdrum te spelen. Misschien werk ik dit in de toekomst wel nog verder uit.

De mix kan zeker ook veel beter, maar momenteel ontbreekt het mij aan deftige monitors om iets beters te produceren.

https://www.youtube.com/watch?v=g5wrh7wwYNk


Opmerkingen zijn altijd welkom!
 
Thanks Robi & Monkey, doet me veel deze commentaar!

Oja, vergeten melden, deze track is volledig gemaakt met gratis VST effects & synths, TAL-U-No-62, Dexed, pg-8x, ob-xd & ... en een gratis bassdrumsample. Enkel de main synthlead is een geheimpje.
 
Laatst gewijzigd:
Nice! Er vette vibe hoor, me like it! Wat betreft de mix, die kan op puntjes misschien idd wat beter. De ducking vind ik too much, en sowieso lijkt de volume wisselingen op bepaalde plekken misschien wat beter te kunnen. Maar overall klinkt ie al erg goed hoor!
 
Hi Ytse, ik denk dat ik jullie moet bedankt om te willen luisteren en een commentaar te plaatsen. :okdan:

Fifth Bot, thanks. Ja, klopt ik heb een limiter gezet maar dat heeft soms een ongewenste dip/piek in het volume.
 
Heel erg mooi, maar hij zou mooier zijn zou je er dubbel zo lang aan werken.. wat filters, delays, reverbs, bitcrushers eventueel, wat effecten, enz.. Veel succes ! :)
 
Hele mooie track! Je hebt die moderne synthwave sound echt wel te pakken. Ergens halverwege een subtiele snaredrum erin zou wel cool zijn denk ik.
En dank voor je reactie op mijn nummertje Breeze. M'n laatste track Night Cruise staat er ook nog ergens tussen.
Ik ben de laatste tijd ff met andere dingen bezig maar vroeg of laat ga ik zeker weer verder met synthwave maken. In de tussentijd hoop ik meer van jou te horen. :okdan:
 
Bedankt voor de commentaren! Ik maak nu wel snel nieuwe nummers af, het album is een work in progress (daarom "beginnings") voor de komende weken nog, de meeste ideeën zijn er maar ik moet ze enkel nog afwerken. Ik wil het forum ook niet bombarderen met nieuwe trackposts ;-) Een nieuw nummerkomt sowieso op m'n bandcamp pagina als het af is.
 
Heel goed gedaan,globaal klinkt de mix hier goed maar je kan hem beter maken door sounds verder te isoleren van elkaar met eq,en ducking mag ook minder.
 
Back
Top