Helemaal nieuw hier

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2019
Berichten
517
Locatie
Knorrestijn
Sinds kort bezig met mijn Neutron. Wat een ding zeg. :-) Naast de Neutron ben ik al een tijdje een enthousiast (Native Instrument) Reaktor en Kontakt gebruiker. Afgelopen zomer ook gefreakt met Pocket operators.
Ik hoop hier wat nieuwe ideeën op te doen en kennis te vergaren. Later wil wellicht een kleine (betaalbare) eurorack opzetten met als basis de Neutron. Ik heb wat vragen over bepaalde funkties van de Neutron; dat komt nog wel.

Wie weet kan ik op mijn beurt mensen helpen met mijn Reaktor ervaringen.

Wat voor spullen gebruik ik voor deze (muziek/geluid)hobby?
Zacht: Reaper , Audacity, Native Intruments: Reaktor en Kontakt
Hard: Behringer Neutron, Pocket Operator 12 en 14, Samsom Graphite 49 Midi keyboard, Casio CTK-230 keyboard, en een heel fijn huiskamertafel mixertje van Maker Hart en dan nog blokluiten, shakuhachi, Kalimbas, elektrisch en klassiek gitaar, .

Dit alles wordt gebruikt zonder enige pretenties of ambities, alleen voor mijn plezier. Ik hoop eens een leuke track te kunnen maken van een paar minuten en die te delen op soundcloud. Wat ik maak is experimenteel en voor mij nog net aanvaardbaar ;-)
Waar luister ik naar? Veel oude shit (ik ben van voor de punk maar na Elvis), zoals symph. rock, The Who, Rory Galagher en meer van de jaren 70 . Maar ook Radiohead en ja wel... Mouse on Mars. Heleboel singer songwiters, klassiek (geen zang/opera) moderne muziek (Glass en zo) en ook wereld(shakuhachi) muziek. En alles wat voorbijkomt op de radio/ tv internet (soundcloud en hier?) Niet zo tof vind ik de wat latere soul/disco en muziek met een overheersende vaste beat. Trip hop vind ik wel leuk.

Verder woon ik in de Randstad en ben ook goed bekend met veel open source software zoals Linux.

Herman of Pojo... wat je wilt...
 
Laatst gewijzigd:
Dag Herman, welkom!
Leuk over je hobby te lezen en ook je muziekvoorkeuren.
Ikzelf heb indertijd Rory 4 keer gezien dus ik je smaak wel waarderen.
Ook symf rock hou ik van en singersongwriter maar ook veel andere sixties en zeker seventies dingen maar ook wel nieuwe dingen alhoewel ik het niet meer zo bij hou als vroeger toen ik muziekkrant Oor las om de nieuwe relases te volgen.
We houden hier elk jaar ook een contest zo rond de jaarwisseling dus als je toch al het idee had om een leuke track te maken en op soundcloud te zetten dan kan je hier op het forum ook wat doen in ieder geval.
Ben benieuwd wat je de komende tijd gaat posten en/of melden.
veel plezier op het forum!
 
Dit alles wordt gebruikt zonder enige pretenties of ambities, alleen voor mijn plezier.
Plezier is het belangrijkste! Maar toch ook wel met enige ambities??? Je wilt toch gaandeweg steeds beter worden met wat je doet mag ik aannemen?!

...klassiek (geen zang/opera) moderne muziek.
Knap als je dat kunt, ik ben daar helaas niet thuis in. Ik luister wel af en toe Chopin, maar daar blijft het bij (voorlopig).

...en ook wereld (shakuhachi) muziek.
Mooi instrument, maar (uiteraard) niet in elke track die je maakt.

Waar luister ik naar? Veel oude shit (ik ben van voor de punk maar na Elvis), zoals symph. rock, The Who, Rory Galagher en meer van de jaren 70.
Noem Rory Galagher maar in een adem oude shit zeg. Niet een man van (hoge) noteringen in de hitlijsten, maar wel een van energieke en opwindende live-gigs. Daarbij zweette hij als een otter waardoor de lak van zijn gitaar helemaal weggevreten werd. Zoals op het filmpje hierna van "Walk on Hot Coals" goed te zien is.
Een Duits vriendje van me destijds speelde elektrisch / akoestisch gitaar en zijn grote voorbeeld was toen Rory Gallagher. Oude tijden herleven als ik denk aan zijn (akoestische) gitaarspel bij een romantisch kampvuur. Ik speelde toen al akoestisch gitaar, maar door dat vriendje (én Rory Galagher) ben ik geïnspireerd om ook elektrisch gitaar te gaan spelen. Helaas is Galagher te vroeg gestorven.

Uit die tijd is natuurlijk ook Led Zeppelin een van de bekendste blues/rock bands: met (o.a.) gitarist Jimmy Page en zanger Robert Plant. Freddie Mercury vond ik altijd een hele goede stem hebben, maar daar deed Robert Plant destijds (!) zeker niet voor onder. En het grote gitaartalent Jimmy Page is denk ik bij iedereen wel bekend. Robert Plant had destijds van dat mooie lange haar, daar zal nu niet veel meer van over zijn denk ik. Oh, nu dwaal ik wel wat te veel af, haha.

"Walk on Hot Coals" van het album "Blueprint" (uit 1973)
 
Noem Rory Galagher maar in een adem oude shit zeg. Niet een man van (hoge) noteringen in de hitlijsten, maar wel een van energieke en opwindende live-gigs. Daarbij zweette hij als een otter waardoor de lak van zijn gitaar helemaal weggevreten werd. Zoals op het filmpje hierna van "Walk on Hot Coals" goed te zien is.
Een Duits vriendje van me destijds speelde elektrisch / akoestisch gitaar en zijn grote voorbeeld was toen Rory Gallagher. Oude tijden herleven als ik denk aan zijn (akoestische) gitaarspel bij een romantisch kampvuur. Ik speelde toen al akoestisch gitaar, maar door dat vriendje (én Rory Galagher) ben ik geïnspireerd om ook elektrisch gitaar te gaan spelen. Helaas is Galagher te vroeg gestorven.

Leuk dat je dit over Rory aanhaalt Katie!
Dit is echt wel een van m'n favoriete (live)tracks als het om Rory gaat.
Het leukste van 'm vond ik behalve zoals al genoemd z'n energie en geweldige stagepresence ook dat ie na 2 uurtjes performen altijd terugkwam voor de toegift die rustig weer 3 kwartier tot een uur kon duren.
Die man leefde echt voor de stage en gaf alles voor z'n publiek en was voor veel andere gitaristen een voorbeeld.
Gelukkig is er heel veel live materiaal zodat we er met z'n allen nog lang van kunnen genieten!
 
Dag Herman, welkom!
Leuk over je hobby te lezen en ook je muziekvoorkeuren.
Ikzelf heb indertijd Rory 4 keer gezien dus ik je smaak wel waarderen.
Ook symf rock hou ik van en singersongwriter maar ook veel andere sixties en zeker seventies dingen maar ook wel nieuwe dingen alhoewel ik het niet meer zo bij hou als vroeger toen ik muziekkrant Oor las om de nieuwe relases te volgen.
We houden hier elk jaar ook een contest zo rond de jaarwisseling dus als je toch al het idee had om een leuke track te maken en op soundcloud te zetten dan kan je hier op het forum ook wat doen in ieder geval.
Ben benieuwd wat je de komende tijd gaat posten en/of melden.
veel plezier op het forum!

He nog een Rory liefhebber, leuk. Helaas heb ik deze man nooit zien spelen.
Leuk idee zo'n contest. Ik ben benieuwd hoe dat werkt en of mensen met wat nieuwere klanken(samenstellingen, ritmes en ander aspecten)) er ook gewaardeerd worden. Ik zal het zeker volgen.
Geen idee of ik dan al mijn eerste track voor soundcloud klaar heb, daar ik me eerst richt op het opkrikken van mijn keyboardvaardigheden, meer kennis en praktische vaardigheden opdoen wil opdoen met modulaire geheel (Neutron, binnekort Keystep?) en bouwen van mijn eerste modulaire rek/kast. Ben ook bang dat de reacties van andere op mijn eerste track, een remmende werking zou kunnen hebben. Ik heb ook vragen omtrent de contest vorm. Op Euroviesongfestifal zie ik amper iets vernieuwends of iets wat mijn aanspreekt. Maar goed.. Ik ben nieuw hier, wellicht veronderstel ik te veel. Mijn twee centen...
 
Leuk idee zo'n contest. Ik ben benieuwd hoe dat werkt en of mensen met wat nieuwere klanken(samenstellingen, ritmes en ander aspecten)) er ook gewaardeerd worden.

de variatie is groot tijdens de contest.
Ik krijg de indruk dat je dat nog niet bekeken/beluisterd hebt?
Kijk hier voor de afgelopen jaren, misschien krijg je zin om mee te doen?
https://www.synthforum.nl/forum/alge...hforum-contest
 
Back
Top