Ensoniq Mirage

Rack of Keys?

Ik heb een mooi keys maar zoek een mooie rack versie omdat ik geen plaats meer heb voor de keys.
 
Ik denk zo tussen de 250 - 350 euro. Ik heb 350 voor een dsk8 keys betaald. Maar die was niet in een goede staat. 2 keys werkte niet en er kwam bijna geen geluid uit. Heb toen 100 euro terug gekregen.
daarna volume pot veranderd en keys gefixed en doet hij het weer.

250 - 300 werkende keys
300 - 350 voor een rack

op ebay staan de meeste voor 400 euro.
 
Ik heb mijn zeer nette DSK-1 4 jaar geleden gekocht via Synthforum voor €175 en een Rack voor €150 (dat was een mazzeltje en ook gegund door de verkoper, die had 'm nog liggen). Ik vind het een tof ding zoals je weet. Het lijkt alleen wel of alles weer in prijs aan het stijgen is. Persoonlijk zou ik er niet meer voor geven dan €225...maar ja, dat is omdat ik er al 3, waarvan 2 werkend, heb. Een Gotek kost ook maar 18 dollar incl. verzendkosten vanuit HK trouwens. Oled erin van 3 dollar. Er is nu ook een app waarmee je direct .wav naar Mirage HFE kan schrijven...maar dat vroeg je helemaal niet :D
 
Thanx voor de insight mensen :)
Ik kan er een kopen dus. Heb 300 geboden maar was nog niet genoeg.. maar hij is dus wel wat duurder geworden de laatste jaren, al herinner ik me ook wel diversen op MP voor minder dan dit, maar toen kende ik de synththese mogelijkheden nog niet echt..

Zou er een tijdje terug 1 te leen krijgen van een maatje die er 2 had maar alle 2 dus out of order helaas. Roshi Ai had me toen ook al geholpen met de systeemdisk.. thanx nog ;) Leuke info ook, maakt het allemaal niet makkelijker op :D Hij blijft een soort aantrekkingskracht houden..

Ga er nog even over denken of ik er meer dan 300 euro voor wil geven. Sowieso geen tijd komende week om naar de locatie af te reizen dus als iemand anders er mee aan de haal gaat, dan moet het maar zo zijn.
 
Voor Roshi Ai een demo op youtube had staan 100 euro voor een een rack. Daarna 500 :)

rond de 300 euro moet lukken op ebay met wat geduld.
 
idd ja! :D maar hij is super behulpzaam dus vergeef ik em dat maar :)

Ja idd Roshi Ai is toch wel de guru. Ga maar niet zijn eps demo's checken anders heb ik echt te veel gear :)

er staat een mirage op ebay voor rond de 320e je zou daar een voorstel op kunnen doen.
 
Ik eh...denk er inderdaad aan om een soort van 'anti Ensoniq' video te maken....dat het wel leuk is maar echt niet zo geweldig als het lijkt. Misschien helpt dat om die prijzen weer een beetje naar beneden te krijgen. :)

Espen Kraft had gisteren ook een aankondiging op FB over een EPS-16 Plus video in de maak....ben benieuwd wat hij ervan maakt.

Hey...als ik kan helpen dan doe ik dat graag.

Dat 'guru' vind ik wel lollig. Ik kwam laatste toevallig een post van mezelf tegen van ongeveer 5 jaar geleden. Toen had ik die 16-Plus net, was ik heel gefrustreerd, ik had geen flauw idee hoe 't werkte en wat het kon....laat staan wat een Transwave was.

Maar goed....dit is allemaal 'off-topic' dus ik laat het weer ff hierbij :-)
 
Had door drukte deze week even afgezien van de Mirage waar ik op geboden had en het op zijn beloop gelaten.. maar verkoper gaf vandaag toch akkoord op mijn bod van 300 en hij zou goed werken!!
Dus, misschien toch nog een werkende Mirage binnenkort. :) (ben even voorzichtig.. eerst zelf testen..)

Bedankt iedereen!! En in het bijzonder Roshi Ai ga je mail met info er weer even bijpakken bij het proberen ;)
 
En, en, en? Doet ie 't?

haha.. jij had 't op FB gezien waarschijnlijk? Ze wilden me ook nog op de foto nemen met de Mirage.. daar heb ik maar voor bedankt :D
Maar eh... alles werkt. :) De uiterlijke staat is niet helemaal mint (wat roestpuntjes her en der door beschadigingen).. maar als je maar lang genoeg zoekt wil je wel een oogje dicht knijpen.. ;)
 
MacGyverGear hoe bevalt de Mirage? Er zijn nu een aantal filmpjes op yt die het potentieel van de mirage laten horen.
Van Roshi Ai, daydream sound, 100 things i do en Midera.
lijkt er op dat de prijs alleen maar gaat stijgen.

ben nu met hulp van Roshi's videos documentatie aan het schrijven. En wil ook nog voor soundproces, masos en 3.2 de sysex hebben voor een programmer.

Ik ben zo onder de indruk van de sound. Die is echt veelzijdig.

hier staat software waarmee je per toets kunt micro tunen. Lijkt me dat je daar aliasing wat kunt tegen gaan. Iig voor de juiste toonhoogte en microtunings.
Geen idee hoe er aan te komen.
 
Ik heb image van alle Mirage disk voor in een card reader maar kan ff nu niets doen,volgende maand kan ik dat wel regelen
 
MacGyverGear hoe bevalt de Mirage? Er zijn nu een aantal filmpjes op yt die het potentieel van de mirage laten horen.
Van Roshi Ai, daydream sound, 100 things i do en Midera.
lijkt er op dat de prijs alleen maar gaat stijgen.

ben nu met hulp van Roshi's videos documentatie aan het schrijven. En wil ook nog voor soundproces, masos en 3.2 de sysex hebben voor een programmer.

Ik ben zo onder de indruk van de sound. Die is echt veelzijdig.

hier staat software waarmee je per toets kunt micro tunen. Lijkt me dat je daar aliasing wat kunt tegen gaan. Iig voor de juiste toonhoogte en microtunings.
Geen idee hoe er aan te komen.

Hey, sorry voor mijn late reply. Thanx voor reminding me..
Om eerlijk te zijn ben ik er na hem te hebben verkend niet meer mee bezig geweest. Ik zou em eigenlijk gewoon in mijn jamhut moeten neerzetten.. heb na de verbouwing/isolatie iets meer ruimte voor keys, maar het staat alweer redelijk vol nu.
 
Ah ja ik pak hem er ook af en toe bij. Maar vind het maar een gedoe om hem te editen.
hoop snel dat Roshi Ai met zijn editor komt.
Samplen op de mirage is leuk maar heb begrepen dat je beter waves op een image kan zetten en voor de rest met soundprocess te werken.
ik vind het best moeilijk. Al helemaal die rare wave indelingen. Als je gaat editen moet je ook per parameter de patchen selecteren die je wilt editen.
 
Ja, is wel primitief allemaal. En parameters waardes hexadecimaal geloof ik. Ik ben iig blij dat ik em heb. Ik heb er trouwens ook nog een uitbreiding bij waarmee je 48khz kan samplen.. ben ff kwijt wat het type was. Maar Ensoniq heeft zeker revolutionaire spullen gemaakt. Had ooit mijn ESQ1 weggedaan omdat ik dacht dat ik em niet zo missen.. tot ik ergens weer de roots achter deze bak (en de ontwerper erachter) in een video zag... ik koop tegenwoordig niet veel meer maar moest een ESQ1 terughebben.. is uiteindelijk een SQ80 geworden, de opvolger.. :D

Momenteel ben ik eigenlijk meer bezig met Korg en die synths waar ze Karma in hebben gepropt... is eigenlijk een soort kruising tussen keyboard begeleiding en 'n arp.. en dat sync ik dan weer aan een sampler/groovebox voor wat drums.. kan ik uren mee zoet zijn :D
 
Ik heb er trouwens ook nog een uitbreiding bij waarmee je 48khz kan samplen..

50k zelfs als je de ISF-1 bedoelt. Heb nog gedacht om zo een ding na te maken. maar ja veel gedoe.
Wel tof zo een kaart is best zeldzaam.

Ik heb wel echt heerlijke sounds uit de Mirage gehoord. Het filter is wellicht het fijnste filter dat ik heb. Denk wel dat het de moeite is om een paar discs met waves te vullen.
Die Mirage is een gem, wel moeilijk maar als je er tijd in stopt heeft de mirage veel te bieden.

Hier xit in het begin helemaal geen reverb op.

Bekijk bijlage miragedemo.mp3

​​​​​​​
 
Back
Top