Hoe wordt deze sweep gecreëerd?

afdeling9

van EBM tot gabber
Lid sinds
7 februari 2019
Berichten
43
Locatie
Diemen
Hoi,

Een filmpje uit den ouden doosch:



Ruffneck creëert hier een sweep op een mackie 32-8 rond 0:20 in de video, echter kan ik moeilijk opmaken hoe hij dit nou doet. Doet hij het puur door met de EQ's te spelen? Klinkt, in mijn oren, meer alsof hij met een filter cutoff aan het spelen is. Volgens mij heeft ie ook wat via een aux lopen dat er effect op heeeft.

Is er iemand die hier meer pap van gegeten heeft en er wat meer over kan vertellen?

Groetjes Niels
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon half parametrische eq idd. Daar haalt is ook hoog en mid mee weg. Maar ook door te boosten meer mid en en dan sweepen. En ja reverb via de auxen.
 
Gewoon half parametrische eq idd. Daar haalt is ook hoog en mid mee weg. Maar ook door te boosten meer mid en en dan sweepen. En ja reverb via de auxen.

Ah ja precies, dat ga ik ook zo eens proberen. Thx!

Das een best oude doos waar je dit uitgevist hebt :beard::D

Ja inderdaad, haha. Vind ik prachtig, die obscure/oude videos van gabber artiesten in hun 'hok' vroeger. Leer verbazingwekkend veel van kleine opmerkingen die zij maken over hoe zij hun gear daar gebruikten. Tis vaak even zoeken, maar dan heb je ook wat.
 
Ik vind gabber superkut, maar het inlevingsvermogen en het vakmanschap van die kerel is fantastisch. En ook leuk om te zien, die kids met hun eigen subcultuur. Ik kijk zulke filmpjes graag, thanks!
 
Ik kom dit topic even hijacken met een gerelateerde vraag, namelijk:
Welke kleine tafel is geschikt en klinkt ook bijzonder mooi voor zulke sweeps?
Of nog beter, is er ook een eurorack filter/parametric EQ die zoiets mooi kan?

Haha hij zegt in dat filmpje "is eigenlijk het werk van Knightvison". Dat is gewoon een Ruffneck pseudoniem 8o)
 
Laatst gewijzigd:
Ik kom dit topic even hijacken met een gerelateerde vraag, namelijk:
Welke kleine tafel is geschikt en klinkt ook bijzonder mooi voor zulke sweeps?
Of nog beter, is er ook een eurorack filter/parametric EQ die zoiets mooi kan?

Zo goed als elke tafel met mid sweep. De goedkoopste behringers (mx2004 bv en anderen) of kleine mackies met sweep zijn prima. Maar ook fostex, soundcraft (spirit) etc.
De kleinste die ik langs zie komen zijn de allen & heath ZED 10 en de spirit folio 12/2. De rest is allemaal dikker/breder. Als ik iets mis, excuus, maar dat zijn de enige twee die ik direct voor de geest haal.
 
Back
Top