Strijkers arrangeren

Artificial Soul

Stamgast
Lid sinds
19 Maart 2005
Berichten
225
Locatie
Gouda
Hoi allemaal,

Ik heb pas geleden wat heldere artikelen gevonden over hoe je akkoorden kan toewijzen aan strijkers of andere ensemble-instrumenten. Ik denk dat meer mensen dat wel interessant vinden.

Envato Tuts+ How To Arrange 4-Part Harmony For Strings - part 1
Envato Tuts+ How To Arrange 4-Part Harmony For Strings - part 2

In de bijlage staan deze artikelen als PDF die je makkelijker kan afdrukken en die beter leesbaar zijn zonder internet-reclame.

Ik ben zelf nog erg onervaren wat dit betreft. Het kan knap lastig zijn om akkoorden 'uit te kleden' en toe te wijzen aan diverse instrumenten of vocalen. Dus als mensen hier wel ervaring mee hebben, alle tips zijn welkom :mega:
 

Attachments

  • How to Arrange 4-Part Harmony for Strings part 1.pdf
    418,6 KB · Bekeken: 175
  • How to Arrange 4-Part Harmony for Strings part 2.pdf
    509,6 KB · Bekeken: 421
:okdan: Dit geeft een beter inzicht om strijkers "echter" te laten klinken t.o.v. akkoorden met dezelfde klank. Bedankt om dit te delen. Erg geschikt van je :halleluja.

:doei:

Danny

Graag gedaan! :)

Er staan op YouTube ook van dit soort tutorials. Maar dat zijn vaak lange video's en ik vind het lastig om mij daarop te concentreren en daaruit de info te halen die ik nodig heb.

Dit artikel leest een stuk makkelijker. By the way: van dezelfde auteur had ik ook het volgende artikel gevonden. How to Create More Expressive MIDI Music

Als je op zoek bent naar rechtenvrije samples van strijkers of andere instrumenten, dan kan je ze o.a. vinden op de website van University of Iowa Electronic Music Studios.
 
Back
Top