Laptop & sample libraries, audio recordings, back ups: HDD/SSD vraag

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Lid sinds
11 december 2012
Berichten
442
Locatie
Roeselare België
Graag julliie mening over het volgende:

Mijn Macbook Pro met 512 GB SSD wil ik niet volledig vol zetten met audio files aangezien ik hier en daar ook wat lichte en kleine video projectjes doe en gewoon graag wat plaats vrij houd voor audio recordings, 4K renders, downloads, ...

Ableton LIVE is samen met zijn sample libraries geïnstalleerd op de SSD van de MBK. Ook mijn eigen sample librarie heb ik op de SSD geplaatst (is maar 40 GB).
De reden daarvoor is omdat ik zo ook op verplaatsing of in de zetel aan projectjes kan werken of kleine ideën kan starten zonder altijd in de studio te moeten zitten waar mijn externe harde schijven aan mijn thunderbolt dock hangen. Toen ik vroeger een desktop had was het gemakkelijker: C: windows D: alle audio files.

Momenteel heb ik:

- USB 3.0 hdd waar ik mijn native instruments libraries op plaats en het grotendeel van mijn projecten staan daar ook op.
- Time Machine HDD die alles op mijn MKB back-upped (en een deel van bovengenoemde USB HDD ook)
- Synology NAS waar ik graag zoveel mogelijk opzet (muziek, film, documenten, ableton projecten die volledig afgewerkt zijn uit het verleden) omdat deze NAS ontdubbeld is en ik dus altijd zeker ben van een back up. De synology NAS heb ik eens ingesteld als time machine back up maar dat werkt erg traag dus ik ben terug overgestapt naar een gewone Time Machine HDD.
- De projecten waar ik nog volop aan bezig ben staan op de macbook.
- Nog een aantal lege externe ssd's en hdd's liggen

Is er een bepaalde structuur of vuistregels in studio's die wordt gehanteerd voor het opslaan van files & grote hoeveelheiden?
Zouden jullie iets veranderen aan de manier van werken hier, ik ben momenteel de studio aan het herinrichten en wil voordat ik terug begin te producen het op de "correcte" manier doen.
Ik heb nu ableton LIVE projecten staan op 3 plaatsen, de interne SSD (aan bezig), de externe hdd (afgewerkte), en op de NAS (oude). Dit stoort me eigenlijk al.

Mvg Ben
 
Extra vraag: ik heb 230V powered externe hdd's en ook nog een paar usb-powered.

De Time Machine hdd --> usb powered (deze zijn trager, is niet erg voor een back up denk ik?)
Sample Libraries hdd --> 230V powered

Logisch?
 
Back
Top