ff uitblazen (free jazz)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.007
Locatie
-
Vanavond weer eens een opname gemaakt met de sax. Zelf weinig muziek gemaakt de laatste tijd door drukte maar als ik op YT op wat steekwoorden (stijl + instrumental) zoek rolt er altijd wel een leuk muziekje uit en hoef ik dat zelf allemaal niet te maken :D

Kwam dus een erg lekker jazzy, loungy trackje tegen.. nergens een titel te vinden, ook niet op Shazaam maar kreeg meteen inspiratie..
Dit kanaal: https://www.youtube.com/watch?v=YbR_BjAuTR0
Sommige stukjes nog een beetje zoeken qua key.. maar ga em zeker vaker gebruiken, en dan komt het vast goed :)


 
Leuk gedaan Patrick!
Hier en daar schuurt het een beetje op de rand waardoor het een lekkere spanning geeft.
Als ik dit hoor doet het me terug denken aan de tijden dat ik nog wel 'ns naar Grover Washington luisterde. (lang geleden)
 
Heel mooi gemaakt. Ik houd erg van jazz en al helemaal van saxofoon. Nu probeer ik zelf wel eens een saxofoon geluid te gebruiken in soft synths maar er gaat toch niets boven een echte saxofoon. Mooi gespeeld!!
 
Bedankt voor alle reacties! leuk dat het gewaardeerd wordt :)

3ddie Zelf ben ik een jaar of 8 á 9 terug weer gaan spelen.. Had een Akai EWI1000/2000 combi gekocht ergens en kon hier ook mijn Yamaha VL board mee aansturen.. :)
Las op het forum ook dat hier een lid is die VST heeft gemaakt die blaasinstrumenten nabootst. Erg interessant.
Het mondstuk van een saxofoon is (als je het als een interface ziet) behoorlijk complex. Met lipspanning en mondzetting kun je zoveel zaken beïnvloeden.. en dan kun je ook nog je stem inzetten om zogenaamde 'growl' effecten te geven. Geloof dat via de WX controllers van Yamaha redelijke effecten zijn te bereiken maar ben, toen ik de sax weer in huis haalde gestopt in deze ontdekkingsreis en me volledig op het instrument gestort.
Trompet vind ik ook super trouwens!! Heerlijk in Jazz..


@willem1958 ow ja.. Grover Washington, die heeft idd lekkere tracks.. ;) Keek net even bij Karaoke-versie en zie dat 'Just The Two Of Us' en 'Mr Magic' beschikbaar zijn. Nieuw repertoire. :)
 
Leuk filmpje met lekkere sax! Klinkt idd heel wat beter dan een vst... :-)

:biertje:
 
Thanx nog voor de reacties!! :okdan:

Lekkere track idd. Ik heb nu soort van (moeizaam) contact met de makers ervan. Probeer een titel te krijgen zodat ik em ergens individueel (dus niet in mix) kan afspelen maar het schiet niet erg op..
 
Na heel veel mailen komt het er dus op neer dat deze muziek niet uitgebracht is, nergens online staat, en niet los verkrijgbaar is.. Ik werd bedankt voor het begrip en moet deze track maar vergeten dus.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top