Key Music NL failliet

Ai, dat is niet best. Een bekend en gewaardeerd forumlid werkt daar...
 
Zonde, zeker nu Bax steeds verder afglijdt naar hogere prijzen en minder kortingen is het prettig om meer concurrentie en keuze te hebben. Hopelijk volgt er een doorstart.
 
Jammer, Feedback/Keymusic Rotterdam is toch nog steeds mijn favoriete muziekwinkel. Ik heb er het afgelopen jaar nog een Peak en Neutron vandaan gehaald. Ik hoop op een doorstart, anders moet ik mijn spullen uit Duitsland gaan laten komen...
 
Ik heb dit een dikke week geleden al van één van de betrokken personen vernomen. Inderdaad jammer dat zo'n bekende zaak de boeken moet neer leggen en vooral erg voor de werknemers die nu een onzekere toekomst tegemoet gaan.
En zo gaat het in vele sectoren: de fysieke winkel moet het afleggen tegen de online stores.
 
oh, das ruk.. ik kwam daar niet al te vaak, maar als ik er was, maakte ik er wel een "dagje uit" van..
En vraag me af waar ik nu dan naar toe zou moeten als ik mijn nord modular ter reparatie op wil sturen (begaf het weer een maand nadat die gerepareerd was, mogelijk spanningspiek vanuit de keuken)
 
Jammer. Niet dat ik er heel veel kocht, maar was toch altijd handig om even in de winkel langs te gaan om wat kabels te kopen.

Ik heb geen ervaringen met andere winkels of zelfs andere afdelingen dan de synth afdeling in Eindhoven, dus ik kan er niet veel van zeggen. Maar hier stond erg kundig personeel (en gewaardeerd mede-forumlid) waar je met allerlei vragen terecht kon. Ik hoop voor de medewerkers en de synth scene in Eindhoven op een doorstart. We moeten i4 Muzique ook al missen (opgegaan in Key Music).
 
Jammer. Niet dat ik er heel veel kocht, maar was toch altijd handig om even in de winkel langs te gaan om wat kabels te kopen.

Ik heb geen ervaringen met andere winkels of zelfs andere afdelingen dan de synth afdeling in Eindhoven, dus ik kan er niet veel van zeggen. Maar hier stond erg kundig personeel (en gewaardeerd mede-forumlid) waar je met allerlei vragen terecht kon. Ik hoop voor de medewerkers en de synth scene in Eindhoven op een doorstart. We moeten i4 Muzique ook al missen (opgegaan in Key Music).

Erg jammer inderdaad, ik heb zelf nog bij i4 gewerkt. Helaas zijn 'we' als consument er allemaal mede verantwoordelijk voor, door van de wat kleinere zaken dezelfde prijzen en levertijden te verwachten als die van de 'grote reuzen'. Ik kan me nog herinneren dat er mensen waren die je een uur aan het helpen bent, verschillende producten laten uitproberen, om vervolgens aan de kassa om korting te zeuren, want ja, bij BAX is het ook een tientje goedkoper. Of iets uit laten pakken en vervolgens met droge ogen zeggen dat je er wel een nieuw in doos mee wilt nemen haha.

Maar terug naar key, erg jammer en zonde dat zo'n winkel niet kan blijven bestaan in nl.
 
Heel jammer! Ging altijd graag naar eindhoven.

Iemand een idee hoe het zit met garanties? Meestal gaat zoiets namelijk via de dealer en heb op moment iets van Roland wat terug moet.. moet ik dit nu via een andere Roland dealer doen?
 
Ze zijn (nog) niet failliet, maar men heeft surseance van betaling aangevraagd.

Doel van een surseance is de schuldenaar tijd en gelegenheid te geven zijn zaken op orde te krijgen.
Surseance is dus gericht op het blijven voortbestaan van de onderneming.
In de praktijk betekent dit dat er wordt overlegd met de schuldeisers om tot een betalingsregeling te komen.
Doel van de surseance is een faillissement te voorkomen.

René
 
Doel van een surseance is de schuldenaar tijd en gelegenheid te geven zijn zaken op orde te krijgen.
Surseance is dus gericht op het blijven voortbestaan van de onderneming.
In de praktijk betekent dit dat er wordt overlegd met de schuldeisers om tot een betalingsregeling te komen.
Doel van de surseance is een faillissement te voorkomen.

Geloof mij, 9 van de 10 keer betekent dit dat mijn kijkt of een doorstart mogelijk is. Officieel heb je gelijk maar de meeste zaken gaan gewoon failliet.
 
Back
Top