Muzikaal Gepiel dl. 1: Mary had a little lamb

Hahahah... super... ik ben vooral blij dat je je nu hebt laten leiden door je experimenten in plaats van van te voren helemaal uit te koken hoe je hebben wilt en dat realiseren. Dus belangrijke lessen uit deel 1: happy accidents zijn geweldig en laat je creatieve geest daardoor leiden... inspireer jezelf met uitprobeersels... je hoeft niet alles kapot te analyseren voordat je aan de slag gaat. Muziek is emotie. Je vind muziek mooi omdat het "iets" met je doet. Het raakt je. Het is vaak niet aan te wijzen waarom het ene je wel raakt en het ander niet.

Tweede les: je hebt Mary has a little lamb niet afgemaakt maar er kennelijk genoeg van omdat je al een nieuw idee hebt voor deel 2. Welkom!! Dit is iets waar heel veel mensen tegenaan lopen. Je raakt ergens vast of verliest interesse in wat je aan het doen was... Dat is geen ramp. Gewoon lekker doorgaan. Het enige dat op de loer licht is dat je nooit iets afmaakt. Dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Als je plezier beleeft aan wat je doet en je maakt nooit iets af: niets aan de hand. Prima. Je hebt plezier gehad. Maar als je iemand bent die het moeilijk heeft met open eindjes omdat die je blijven achtervolgen dan kan dit een probleem zijn. Neem de tijd om uit te vinden hoe jij erin zit...

Succes met deel 2 en ik ben benieuwd.... cliffhanger werkt voor mij :-D

Oh vergeet ik nog te zeggen dat ik het leuk vind dat je resultaten post. En ik vind het een leuk stukje gitaar. Ga zo door. Stap voor stap neem je mijlen in een jaar.
 
Dank voor de reactie! Deel 2 wordt weer erg theoretisch, maar ik wil nog wat zaken uitvogelen voor ik mij helemaal op de muziek zelf stort. Op gegeven moment merk ik dan vanzelf dat ik vind dat ik er genoeg van weet om serieus aan de slag te gaan.

Niet afmaken vind ik zelf ook vervelend (dus ik was wel even in tweestrijd), maar het had als ik met dit topic was doorgegaan toch een arrangement in plaats van een eigen compositie geworden wat mij wat minder aanspreekt.
 
Back
Top