OLED Display upgrade / Korg / Emu / Yamaha

Digimod

Really cool stuff
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
6.746
Locatie
Regio 030
OLED Display upgrade / Korg / Emu / Yamaha
Ik heb diverse synths staan waar het backlight niet meer werkt, ik kan deze vervangen echter ik zie steeds meer dat
er een Oled display wordt gebruikt, heeft iemand ervaring hiermee wat betreft plaatsen en aanpassingen.
Alvast bedankt.
 

Attachments

  • images.jpg
    images.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 235
  • download.jpg
    download.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 191
  • image.jpg
    image.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 196
Hi Digimod, ik heb zopas een OLED besteld voor mijn Yamaha DX 21.
Het display komt volgende week toe, ik ben razend benieuwd want voor mij is het ook de eerste OLED ooit dat ik zelf vervang.
De installatie zou redelijk eenvoudig moeten zijn .. ik laat nog horen hoe het verloopt.
 
Oled voor de AN1x zou fantastisch zijn, maar dat is weer een verhaal apart met zo'n custom Yamaha display.

Ik ga dit draadje volgen.
:)
 
OLED Display upgrade / Korg / Emu / Yamaha
Ik heb diverse synths staan waar het backlight niet meer werkt, ik kan deze vervangen echter ik zie steeds meer dat
er een Oled display wordt gebruikt, heeft iemand ervaring hiermee wat betreft plaatsen en aanpassingen.
Alvast bedankt.

Ik zie een Korg Wavestation A/D. Mooi.
Is na het vervangen van het beeldscherm door een OLED het "huilen" voorbij? Dat is wat de mijne doet.
 
Ik zie een Korg Wavestation A/D. Mooi.
Is na het vervangen van het beeldscherm door een OLED het "huilen" voorbij? Dat is wat de mijne doet.

Nee, bij een Wavestation is het probleem dat die een fluorescentiefolie heeft. En toen hadden ze nog geen single-chip buck converters, dus krijg je een lekker hoogfrequente trafo piep.
Koop gewoon mij TME.eu een vervangende LCD met LED backlight, en vergeet niet de 30V circuit af te schakelen en kort te sluiten zodat ie gewoon 5V levert voor de LED.
Oh, en zorg dat je een FSTN black-on-white koopt. Die zijn het mooiste. Negatief white on black lijkt leuk, maar door de belabberde kijkhoeken is dat in het echt helemaal niet zo strak. Géén gewone STN dus!
VA panelen in 240x64 heb ik nog niet gevonden (die zijn écht zwart), en OLED in die maat is nog heel zeldzaam en zeker niet pin-compatible.
 
Nee, bij een Wavestation is het probleem dat die een fluorescentiefolie heeft. En toen hadden ze nog geen single-chip buck converters, dus krijg je een lekker hoogfrequente trafo piep.
Koop gewoon mij TME.eu een vervangende LCD met LED backlight, en vergeet niet de 30V circuit af te schakelen en kort te sluiten zodat ie gewoon 5V levert voor de LED.
Oh, en zorg dat je een FSTN black-on-white koopt. Die zijn het mooiste. Negatief white on black lijkt leuk, maar door de belabberde kijkhoeken is dat in het echt helemaal niet zo strak. Géén gewone STN dus!
VA panelen in 240x64 heb ik nog niet gevonden (die zijn écht zwart), en OLED in die maat is nog heel zeldzaam en zeker niet pin-compatible.

Heb je misschien een linkje naar welk display je bedoelt?
Ik ben al even op zoek, maar had nog geen goede vervangende kunnen vinden.
(Voor mijn Korg Wavestation EX bedoel ik dan)
 
Ziezo, mijn DX21 heeft een frisse OLED zitten.
Ik moet zeggen .. het ziet er waanzinnig goed uit:

Click image for larger version  Name:	20190609_191528.jpg Views:	1 Size:	50,8 KB ID:	3688735





De OLED kocht ik bij Gregor Walbeck van synth-parts.com; je kan in de webshop kiezen tussen verschillende kleuren:
https://www.synth-parts.com/en/Produ...ent-White.html

Het oude versus nieuwe scherm:

Click image for larger version  Name:	20190609_182026.jpg Views:	2 Size:	43,7 KB ID:	3688739


Click image for larger version  Name:	20190609_182044.jpg Views:	2 Size:	50,0 KB ID:	3688741
 

Attachments

  • 20190609_182026.jpg
    20190609_182026.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 222
Dank!
En de prijs valt nog reuze mee ook.

Volgens mij haalt die vent van Synth Parts ze daar ook. Enige wat ie wel doe voor de opcenten is hier en daar een kabeltrosje aansolderen of een tekenset-ground-pulldown aansluiten. Maar dat zijn wel dingen om je bewust van te zijn. Voor je het weet staat je Wavestation Chinees te serveren.
 
Ik heb al heel lang een OLED klaarliggen om het display van mijn Yamaha V50 te vervangen. Maar het komt er steeds maar niet van door tijdgebrek ...
 
Volgens mij haalt die vent van Synth Parts ze daar ook. Enige wat ie wel doe voor de opcenten is hier en daar een kabeltrosje aansolderen of een tekenset-ground-pulldown aansluiten. Maar dat zijn wel dingen om je bewust van te zijn. Voor je het weet staat je Wavestation Chinees te serveren.

De Wavestation-serie is toch in Japan gemaakt? Je opmerking begrijp ik wel, hoor.
 
Nee, bij een Wavestation is het probleem dat die een fluorescentiefolie heeft. En toen hadden ze nog geen single-chip buck converters, dus krijg je een lekker hoogfrequente trafo piep.
Koop gewoon mij TME.eu een vervangende LCD met LED backlight, en vergeet niet de 30V circuit af te schakelen en kort te sluiten zodat ie gewoon 5V levert voor de LED.
Oh, en zorg dat je een FSTN black-on-white koopt. Die zijn het mooiste. Negatief white on black lijkt leuk, maar door de belabberde kijkhoeken is dat in het echt helemaal niet zo strak. Géén gewone STN dus!
VA panelen in 240x64 heb ik nog niet gevonden (die zijn écht zwart), en OLED in die maat is nog heel zeldzaam en zeker niet pin-compatible.

Dank voor je reactie. Een dezer dagen zal ik de A/D, EX en de SR te voorschijn halen om te horen of naast de EX de overige twee ook behept zijn met - zoals jij het noemt - hoogfrequente trafo piep.
 
Ja, die zijn hetzelfde, zie eerder opmerking over lettertypeselectie.
 
Ik heb een nieuw schermpje nodig voor m'n Wavestation maar die op Reverb/Ebay zijn echt schreeuwend duur...


Heeft iemand misschien een schematje of voorbeeld van de aanpassingen die gedaan moeten worden aan deze displays om ze te kunnen plaatsen?!
Ik begrijp dat je het voltage naar beneden moet brengen enzo, maar daar kan ik wel een paar hints bij gebruiken :) Ik wil het overigens vooral zelf doen omdat ik graag iets leer.
 
Back
Top