Virtuele heavy metal gitaar?

Essentieel voor dat programma is dat het met de vingers op een touchscreen bespeeld wordt. Dat maakt het lastig om het via een toetsenbord aan te sturen, aan de andere kant geeft zo'n touchscreen een veel grotere controle over hoe je je muziek speelt...
 
Het zal niet zozeer liggen aan een touchscreen dat het alleen voor Apple is. Las in dat andere draadje dat het is gemaakt met Faust, dan kan het zelfs draaien op platformen die op het eerste gezicht minder voor de hand liggen. Bijvoorbeeld een RPi, icm. met een touchscreen. Meer voor de hand ligt natuurlijk Android, al kun je je afvragen of dat goed gaat werken. Proberen kunnen ze natuurlijk altijd. :D
 
Denk het nu toch gevonden te hebben: METAL-GTX

Dat moet op mijn Linux computer alleen wel onder Wine draaien want dit is eigenlijk specifiek voor de Windows sfz-host Sforzando gemaakt.
 
Bij het zoeken op internet kwam ik net dit tegen:



Dat is een commercieel en duur programma, maar wat is dat goed!! :halleluja Het kan dus wel. Zou er ook al een freeware alternatief voor zijn?


Deze gaat op mijn Black Friday wishlist
 
Voor Linux Mint moest ik via Winetricks ook nog fonts downloaden omdat er anders tekst op de GUI ontbrak, maar bij mij werkt het onder Linux + Wine inmiddels ook goed.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top