Motorsynth

https://youtu.be/qj9IV5bWTPQ

Gamechanger Audio, the creators of PLUS and PLASMA concepts, present the MOTOR Synth!

MOTOR Synth is the first electro-mechanical commercial desktop synthesizer. It combines the newest technology in flying drone and audio processing worlds. This is a completely unique musical instrument. It has actual electromotors as the main sound source!

The MOTOR Synth is built to inspire the player and to be reliable and intuitive. It provides an undiscovered, immersive experience in music creation!

https://www.indiegogo.com/projects/...utm_campaign=bck-05292019emerging&utm_term=#/

MotorWhite3-1.jpg
 
Last edited by a moderator:
Blijkbaar was er genoeg animo om er een tweede generatie van uit te brengen.

 
Heel vet! De prijs ook.. Vind de sound echt in eigen klasse, maar ook een of andere manier wat dunnig.
 
Mooie evolutie op de tonewheel.
Klopt ben benieuwd of ie stiller is dan de eerste generatie,die motoren zijn nu niet echt stil te noemen beetje vergelijkbaar met wanneer de Moog One opstart en de ventilatoren even volop lopen en dat hoor je dan constant je kunt gewoon zonder versterking horen wat je speelt.
 
ik enige die vind dat de Motorsynth overdreven duur is voor wat het eigenlijk kan? qua design en werking o.k, maar geluid...is toch niks vernieuwend.
 
Als je de prijs vergelijkt met de eerste is ie wel duur heb het nagekeken die koste me toen $878 met een gunstige wisselkoers toen was de euro nog rond de 1,11 dollar waard maar moest er zo,n anderhalf jaar op wachten of zo.
 
01001402.jpeg

Door een erg goede deal kon ik het niet langer laten

Erg toffe en unieke sound (zeer zeker niet dun. De demo’s van GA zijn vaak blieperig maar dit ding kan echt een enorme bak sub laag genereren)


de motoren zijn wel echt luid. Dus ik snap dat niet iedereen daar blij van wordt. Hogere octaven is meer herrie. Maar altijd in tune met wat je speelt natuurlijk. Ik vind het wel iets hebben en ben ook van plan er een mic op te zetten of een contact mic zodat ik het geluid kan inmixen omdat het soms daadwerkelijk echt wat toevoegt. Maakt de sound nog aparter :)
 
Back
Top