Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Ik heb er 1 ja.

Dat weet ik maar een half jaar terug zei je dit nog...

Beter ! Bij mij staat ie al weet ik het hoe lang in de doos.

Wat is dan de meerwaarde voor je als ik vragen mag qua tracks maken dan ? Ik vind het persoonlijk eerder omslachtig dan een toevoeging.
Snap het niet zo goed eerlijk gezegd. (De cirklon zelf wel maar de meerwaarde niet)

Dus vandaar mijn vraag of je er toch mee verder gegaan bent...
 
lees net dat er mensen zijn die al sinds maart 2017 op de lijst staan. Het is dus behoorlijk HOPELOOS
 
Even schaamteloos van de cirklon community 'geleend'


There is no useful information to be gained from any previous data.
The waiting list had been coming down towards the end of 2018, but the speed and reliability of the UK PCB and assembly contractor we were using at the time basically fell off a cliff after the Brexit vote. They had always complained of being under-staffed in the assembly dept., and with Brexit decided, the not insignificant proportion of new recruits they were getting from the EU disappeared overnight.
Their prices kept rising, and their quality kept falling, so it became clear we needed a re-think.
At the beginning of last year, we decided to cease production of the original unit so I could spend "6 months" developing an updated unit.
Last year's surprise office move and this year's global pandemic has obviously had a big impact.
But, we have an essentially finished unit ready to go, and we're expecting the first batches of production boards this month, and the displays in early June.
A few months from now, hopefully the dust will have settled, and we can focus on getting the numbers up and the waiting list down.
Then we can start estimating waiting times.


Maw HOPEN mag altijd!
 
Juist En dan eeN kleine 1000 wachtende voor me. Als alle verse forumleden na 2017 meetellen tot nu. Schrijft daar ook iemand op dat forum
 
Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lang daar al geen nieuwe Cirklon vandaan is gekomen. Ok, je kan wat tegenslagen hebben, maar dit getuigd toch meer van slechte bedrijfsvoering en excessief alles zelf willen doen, waardoor je geen steek verder komt. Er zijn toch genoeg boutique bedrijven die wel hun producten kunnen blijven leveren EN met nieuwe kunnen komen. Ik hou het forum ook een beetje in de gaten en krijg ook steeds meer het idee dat dit apparaat een veel hogere leercurve heeft dan ik dacht, waarbij je bij alles moet uitvogelen hoe Collin het voor zich heeft gezien. Uiteraard heb je dan natuurlijk wel een monster van een sequencer, maar met de opties die er tegenwoordig zijn, is het dan nog 1500 euro waard voor de basis versie? Het geld dat ik na ruim een jaar wachtlijst bij elkaar heb gespaard is naar een deluge gegaan. Ik ben benieuwd of ik daar nog van af stap als ik aan de beurt ben :)
 
Indien te elektron achtig staat ie na een week al te koop :dubbel:
 
hehe, het mooie is natuurlijk wel dat je hem (mits de productie zo belabberd blijft) gelijk weer voor dezelfde prijs kan verkopen als je het niks vindt.
 
Ik had een paar jaar terug het geluk om er tweedehands in de buurt één te kunnen kopen, mooie sequencer die me -na er voldoende tijd in te stoppen- wel vlot toestaat om ideeën uit te werken, dus dat is prima. Enige bemerkingen: externe midi controle van de parameters van de cirklon zou wel handig zijn en dat ontbreekt nu nog (alhoewel het blijkbaar hoog op de wantlist staat). Ik mis soms ook een beetje het overzicht van verschillende tracks tijdens het spelen, ideaal voor mij zou zijn dat je er zo'n matrix in de stijl van de BLM16*16 voor de midibox seq aan kan hangen (dan mag mijn Polyend SEQ weg denk ik). Mogelijks komt daar nog verandering in. Ik gebruik hem grotendeels om verschillende lagen sequences op te bouwen en ook wat varianten te kunnen uitwerken, stuurt zowel hardware synths als VSTs aan bij mij. Voor de rest blijven er voor mij nog altijd wel dingen te ontdekken, want er zijn veel mogelijkheden ;-).
 
Lijkt mij echt een handige sequencer, maar zo lang ik mij kan heugen is er een wachtlijst. Wekt geen vertrouwen bij mij. Dan wellicht toch maar een pyramid.
 
Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lang daar al geen nieuwe Cirklon vandaan is gekomen. Ok, je kan wat tegenslagen hebben, maar dit getuigd toch meer van slechte bedrijfsvoering en excessief alles zelf willen doen, waardoor je geen steek verder komt.

Het is enkel kwestie van de prijs en vraag hoog te houden.

Hij moet zich niet haasten ,er is vraag genoeg aan de huidige prijs.

Dus dit gaat hand in hand met de tijd te nemen om zoveel mogelijk zelf te doen en minimum investeren.

De redenering er achter is ,maakt niet uit,het verkoopt toch.

Het enige wat je er aan kan doen is massaal iedereen zijn pre-order annuleren,dat gaat wel iets triggeren dan.

In ieder geval,ik heb er eentje gehad,nieuw gekocht helaas en heb hem niet zo heel lang gehouden..
 
Voor de ongeduldigen met geld, er staan er een paar op reverb te koop (of was het ebay)
 
De eerste nieuwe zijn uitgeleverd. Ben benieuwd hoe snel en of ze de lijst kunnen weg werken. Prijzen zijn wel omhoog gegaan helaas...


EEBD4037-BB39-41DF-A72C-74F32FDF5BC8.jpeg
 

Attachments

  • EEBD4037-BB39-41DF-A72C-74F32FDF5BC8.jpeg
    EEBD4037-BB39-41DF-A72C-74F32FDF5BC8.jpeg
    33,4 KB · Bekeken: 153
Laatste bericht van Barbara van 14 augustus:

We had confirmation today that the parts we're waiting on to build 50 more Cirklons are due to arrive with us in early September, so after the 10 units we have available next week, we'll have another 50 units available in the second half of September. I'll plan to email customers from the rest of May 2017 and into June 2017 to offer these units for sale during September.
 
Als ze er al elke maand 50 afwerken heb ik dus vermoedelijk nog n jaar tijd om
te sparen.
 
Heb je enig idee dan hoeveel mensen er nog voor jou zijn?

Ik heb hem inmiddels opgegeven, zie geen reden meer om 1800 euro uit te geven voor iets dat weinig meerwaarde geeft in de studio hier behalve de exclusiviteit. Mocht dat onveranderd blijven als ik aan de beurt ben zal ik zeker wel checken of ik hier iemand anders blij kan maken.
 
Ik heb er niet naar gerekend, maar er staat dat ze met 50 stuks de mensen van mei en juni 2017 gaan aanspreken. Ik ben een jaar later op de lijst gegaan. Stel dat ze 25 inschrijvers hebben per maand. Dan kan je gaan rekenen. Er staat echter dat ze er eerder maar 10 afwerkte, dus dan plots is er geen touw meer aan te knopen. Bovendien geen idee hoeveel mensen die inschreven niet gaan bijten. Het is tenslotte een jaar vol werkloosheid geweest en de muzieksector heeft geen inkomen. Ik ga er van uit dat t nog een hele tijd gaat duren voor ze mid 2018 halen op de lijst.
 
I'll plan to email customers from the rest of May 2017 and into June 2017 to offer these units for sale during September.

Wow, nou alleen nog maar de rest van 2017 en dan 2018/19/20 afwerken voordat ze de v2 in productie nemen :D
 
De nieuw gebouwde krijgen allen t kleurenscherm las ik destijds
 
Back
Top