Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Als je dit probleem op het Cirklonforum aanlevert, is de kans groot dat Colin er mee aan de slag gaat.
 
Jep , ben daar ook actief !
Vorige post was user error ( first step stond niet aan ) maar ik ben al serieuze problemen tegengekomen.
Midi cc recording in ck cc view dat opeens niet meer werkt ( cc recorden of uitzenden met knop A ) , dan stopt de cirklon ineens met spelen en dan werkt de cc recording ineens wel
Dit zijn oftewel de gevolgen van de dr0p -beschadiging of hardcore bugs ..
Ik vindt het een heerlijk bak , maar had toch wel wat minder problemen verwacht
 
Jep , ben daar ook actief !
Vorige post was user error ( first step stond niet aan ) maar ik ben al serieuze problemen tegengekomen.
Midi cc recording in ck cc view dat opeens niet meer werkt ( cc recorden of uitzenden met knop A ) , dan stopt de cirklon ineens met spelen en dan werkt de cc recording ineens wel
Dit zijn oftewel de gevolgen van de dr0p -beschadiging of hardcore bugs ..
Ik vindt het een heerlijk bak , maar had toch wel wat minder problemen verwacht
Klinkt als een gevolg van de beschadiging. Herken dit totaal niet.
 
Midi cc recording in ck cc view dat opeens niet meer werkt ( cc recorden of uitzenden met knop A ) , dan stopt de cirklon ineens met spelen en dan werkt de cc recording ineens wel
Dit zijn oftewel de gevolgen van de dr0p -beschadiging of hardcore bugs ..
Dit herken ik ook niet, is mij iig niet overkomen.
 
Is een bug , ben er vrijwel zeker van dat je die kan repliceren
Als je vanuit een ck pattern (grid view of inspector view ) naar ck cc list gaat doe je dat met shift +row en recording werkt perfect
Maar als je in ck column view zit ( dus daar waar je velocity,length , delay ziet ) en je springt van daaruit naar de cc view ( zelfde keycombo ) registreerd knob a helemaal niks .
Dat van de abrupte stop is mij nog steeds een raadsel .
 
Heb er nog meer gevonden , dingen die bij mij echt niet werken , zit op os 1.20c2
In een ck pattern wanneer je manueel een step invoerd kan je de velocity bepalen met knob A : werkt hier echt niet
 
Heb er nog meer gevonden , dingen die bij mij echt niet werken , zit op os 1.20c2
In een ck pattern wanneer je manueel een step invoerd kan je de velocity bepalen met knob A : werkt hier echt niet
Zie je in CK pattern aan de rechterkant geen velocity balkje bewegen als je knob A beweegt?

Wanneer ik een nieuwe CK pattern maak en tijdens het op-en-neer draaien van knob A een paar steps invoer dan hebben ze in de step view (nog een keer pattern drukken) allemaal netjes een "random" velocity gekregen. Wanneer ik in CK view met row en bar pots naar stap 14 ga, daar met knob A de velocity op 9 zet en vervolgens stap 14 aan klik, dan heeft die een velocity van 9.

Bij jou niet?
 
Heb er nog meer gevonden , dingen die bij mij echt niet werken , zit op os 1.20c2
In een ck pattern wanneer je manueel een step invoerd kan je de velocity bepalen met knob A : werkt hier echt niet
Je moet eerst de velocity instellen voor je de step invoert. Dat kan via knob a. Achteraf kun je de step wijzigen voor length, velocity en delay.
Als dat niet werkt dan is er iets mis.
 
Ja dat weet ik .
Ik was in de veronderstelling dat je knop A altijd kon gebruiken voor ck velo waardes maar het is enkel als je een step voor de eerste maal invoert
 
Wanneer ik in CK view met row en bar pots naar stap 14 ga, daar met knob A de velocity op 9 zet en vervolgens stap 14 aan klik, dan heeft die een velocity van 9.

Bij jou niet?
O.K.
Maar mute nu je step en stel een nieuwe waarde in met knop A en unmute je step , de vorige waarde wordt niet overschreven
Het is dat wat ik bedoel , het werkt eenmalig , dan moet je naar de row view gaan voor velo waardes in te stellen

De bar encoder kan ik niet gebruiken om te navigeren (per step ) in een ck pattern als die op 1/16th notes staat , alleen maar de row encoder
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ook geen enkel idee hoe je bv een ck pattern maakt van 21 steps
Eerste pattern 16 steps en tweede pattern 5 steps (last step 5 ) , in p3 patterns kan je een last step invoeren per pattern, in ck niet .
Dus een 16 + 5 is niet mogelijk , last step 5 krijg je twee ck patterns van 5

Edit , loop bar is de oplossing
 
O.K.
Maar mute nu je step en stel een nieuwe waarde in met knop A en unmute je step , de vorige waarde wordt niet overschreven
Het is dat wat ik bedoel , het werkt eenmalig , dan moet je naar de row view gaan voor velo waardes in te stellen
it’s all in the manual 😜

If you have turned any of the steps in the pattern on then off, leaving the note muted, the saved velocity value will appear in the row view as an un-filled bar.
While working on a pattern, you may want to clear out any muted notes.
This can be done using the “purge muted notes” option, on the edit menu.
 
Inderdaad , dat was ik ook al tegengekomen , maar het A knob control velocity blijft eenmalig
Snel vraagje , hoe navigeer je in een 16 steps ck pattern ( dus stpes niet rows ) ?
Je schreef met bar control maar hier kan ik die alleen gebruiken om in te zoomen ( 16+ resolutie ) of om verschillende bars te kiezen
 
Inderdaad , dat was ik ook al tegengekomen , maar het A knob control velocity blijft eenmalig
Snel vraagje , hoe navigeer je in een 16 steps ck pattern ( dus stpes niet rows ) ?
Je schreef met bar control maar hier kan ik die alleen gebruiken om in te zoomen ( 16+ resolutie ) of om verschillende bars te kiezen
Als het niet met de bar encoder gaat dan is het de encoder van de desbetreffende stap indrukken om naar die stap te gaan. Zou kunnen dat ik me vergis zo uit mn hoofd.
 
Yep , dat wist ik
Ik vindt het een fantastische bak maar er zitten toch echt wel vreemde toestanden in
Neem volgend voorbeeld
Je maakt een p3 pattern , enkele steps is genoeg en je zet verschillende tbase waardes per step
Zo kan je eerste noot een 16th zijn , de volgende een eighth of fourth etc..zoals de old skool step sequencers
Werkt perfect
Druk nu op de track button(naast pattern) om een track control toe te voegen , en kies ook tbase
Draai er eventjes en je zal zien dat deze geanimeerd wordt omdat de tbase wordt bepaald door de auxes in de P3 pattern , logisch
Verlaat nu de Track control page en je zal merken dat je pattern nu bepaald wordt door de waarde van de Tbase op de track Control page toen je het scherm verliet .
De Tbase in de p3 auxes zijn zombie waardes geworden en de enige manier om deze te re-animeren is oftwel opnieuw op de track page button te drukken ( maar dan blijf je in de track page ) of de track page TBase button te deleten
Het zou handig zijn moest je Tbase op de track control kunnen bypassen wanneer je dat venster verlaat
 
Yep , dat wist ik
Ik vindt het een fantastische bak maar er zitten toch echt wel vreemde toestanden in
Neem volgend voorbeeld
Je maakt een p3 pattern , enkele steps is genoeg en je zet verschillende tbase waardes per step
Zo kan je eerste noot een 16th zijn , de volgende een eighth of fourth etc..zoals de old skool step sequencers
Werkt perfect
Druk nu op de track button(naast pattern) om een track control toe te voegen , en kies ook tbase
Draai er eventjes en je zal zien dat deze geanimeerd wordt omdat de tbase wordt bepaald door de auxes in de P3 pattern , logisch
Verlaat nu de Track control page en je zal merken dat je pattern nu bepaald wordt door de waarde van de Tbase op de track Control page toen je het scherm verliet .
De Tbase in de p3 auxes zijn zombie waardes geworden en de enige manier om deze te re-animeren is oftwel opnieuw op de track page button te drukken ( maar dan blijf je in de track page ) of de track page TBase button te deleten
Het zou handig zijn moest je Tbase op de track control kunnen bypassen wanneer je dat venster verlaat
Ik heb dit even gereproduceerd en inderdaad werkt dit zoals je beschrijft. Ik zou persoonlijk niet weten wanneer ik deze use case tegen zou komen, maar dit is wellicht een bug te noemen. Ik zou dit even aankaarten of in de FB groep of op het forum. Dan zal Colin er gegarandeerd naar kijken.

Edit: al gedaan zo te zien, GCD op het forum neem ik aan?

Overigens zie ik dat je op elke vraag op het forum persoonlijk antwoord krijgt van Colin met uitleg en achtergrond. Misschien handig om ook hier even te vermelden, zodat mensen een beeld krijgen van de commitment naar zijn klanten. Je zou nog het verkeerde idee kunnen krijgen van je posts hier... 😉
 
Laatst gewijzigd:
Sure , colin is behulpzaam en leest de berichten , ik heb toch nooit anders beweerd
Ik ben misschien gewoon een beetje te snel met posten :)
Versta mij niet verkeerd , ik ben echt wel over de mOON , cirklon is een meesterwerk
Net gevonden dat je patterns van andere tracks kan gebruiken , shift + step encoder
 
Man man , wat een horror story
Ik heb uiteindelijk de cirkln teruggestuurd omdat ik een beetje paranoia was voor eventuele mini cracks in de circuit boads
Colin heeft een volledige check up gedaan , nieuw ui board etc
vandaag de cirklon opnieuw ontvangen , en de push encoder werkt niet ( geen push in ) , werkt alleen maar als ik de row encoder heb ingedrukt
Opnieuw terugsturen ..echt klote
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top