Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Hoe is learning curve van de Cirklon, nu heb je natuurlijk even de tijd om vooraf YouTube te kijken en de manual te lezen, maar als hij er dan daadwerkelijk is. Hoe snel ben je op stoom ?
 
Hoe is learning curve van de Cirklon, nu heb je natuurlijk even de tijd om vooraf YouTube te kijken en de manual te lezen, maar als hij er dan daadwerkelijk is. Hoe snel ben je op stoom ?
Dat ligt geheel aan wat je ermee wilt doen. Over het algemeen is het best een steep learning curve. Het begint al met aanmaken van instrument definitions waar je best wel ff zoet mee kan zijn.
en van die stomme noob foutjes, ik had in het begin opeens geen geluid mee uit 1 instrument. Bleek het de A potmeter te zijn die ik per ongeluk dicht had gedraaid en daarmee velocity op 0 had gezet. Moet je maar ff weten.

Video's kijken is leuk om te weten wat het ding kan doen, maar om het zelf te doen moet je toch echt de video kijken en meedoen, anders blijft het lastig hangen gezien de hoeveelheid functies.

Ik heb in juni tijdens de "maak elke dag minimaal 15 minuten muziek" redelijk wat tijd erin gestoken en elke keer een onderwerpje gekozen waar ik dan wat mee aan de slag ging.
 
Het was echt we goed verpakt hoor , de beschadiging aan de verpakking is gewoon een kap langs de zijkant
Waarschijnljik ites heel swaar op gevallen etc >>
Anyway werkt perfect en ze willen mij een nieuwe faceplate opsturen ( het is echt maar een klein deukje hoor ) maar jullie hebben mij nu wel behoorlijk paranoid gemaakt
zou ik een nieuwe vragen ?
Heel zuur zeg!

Je kan natuurlijk eens informeren of ze een nieuwe willen versturen en ieder geval even afspreken dat je wel specifieke garantie krijgt mocht er toch een haarscheurtje in de printplaat zitten die pas na een keer vervoeren of een warme zomer naar boven komt.

Gelukkig zitten de rackears los. Hoe ziet de behuizing achter de gebogen rackear eruit?
 
Gewoon nieuwe vragen. Je hebt er tenslotte om betaald. Dat ze die met schade aanbieden met korting...
 
Sequentix is bereid om een nieuwe te sturen , niks dan lof over de support ..top notch !!
Over de cirklon , WAUW ..just WAUW ..heel de nacht bezig geweest
De basics zijn echt super easy , enkel ng maar met p3 patterns aan het werken + aux sends etc...
Super waanzinnige bak !
 
Is nog eventjes afwachten , ik moest foto's op sturen van de beschadigde doos die zij op hun beurt naar ups gaan doorsturen.
Ups kan nog steeds lastig beginnen doen ende schade minimaliseren waardoor sequentix een schadeclaim misloopt
Truth be said , de schade aan de doos is echt miniem maar er is wel duidelijk indicatie van impact die grotendeels is opgevangen door de roze foam en het rack ear
IMG_0890.JPG
 
ups wil eerder zien hoe 't verpakt was. Dus de bescherming.
Als 't in een doos werd gegooid of erger opgerolt in een stuk karton... (ik spreek uit ervaring, rack spul in stuk karton rollen, kromme knoppen als oogst)
 
Het hoeft maar net verkeerd terecht te komen met voldoende gewicht en snelheid en je hebt schade. Meestal gaat het goed , maar helaas, zeker na zo lang wachten dit keer niet. Wel mooi dat ze een nieuwe willen sturen. @MonoTron , ja hands on meedoen is een goede, maar dat zit er niet in. Aangezien de wachttijd zo lang is ga ik het er wellicht gewoon op gokken. Mocht het niets zijn voor me dan kan ik er altijd nog wel vanaf. Denk ik ;)
 
Is nog eventjes afwachten , ik moest foto's op sturen van de beschadigde doos die zij op hun beurt naar ups gaan doorsturen.
Ups kan nog steeds lastig beginnen doen ende schade minimaliseren waardoor sequentix een schadeclaim misloopt
Truth be said , de schade aan de doos is echt miniem maar er is wel duidelijk indicatie van impact die grotendeels is opgevangen door de roze foam en het rack ear
Het is onmogelijk dat de doos maar zo'n klein deukje heeft terwijl de hele ear omgebogen is. Het lijkt erop dat UPS het ding opnieuw verpakt heeft? Als ik jou was zou ik ook een foto van het adreslabel maken en naar de verzender sturen. Dit lijkt mij een heel vreemd geval....
 
Het is onmogelijk dat de doos maar zo'n klein deukje heeft terwijl de hele ear omgebogen is. Het lijkt erop dat UPS het ding opnieuw verpakt heeft? Als ik jou was zou ik ook een foto van het adreslabel maken en naar de verzender sturen. Dit lijkt mij een heel vreemd geval....
Je zou eerder zeggen dat er iets Plats en zwaars op is gevallen, zoals een rails ofzo. Die recht door de doos is geprikt en precies op het rackear is gekomen.
Anders zou idd zo'n grote schade niet rijmen met zo klein beschadiging aan de doos.

@Cornerman je gewoon op de lijst laten zetten dan kan je op het moment dat je aan de beurt bent alsnog beslissen. Kwijt raak je ze wel zolang er zo'n lange wachtlijst is.
 
Hoe is learning curve van de Cirklon, nu heb je natuurlijk even de tijd om vooraf YouTube te kijken en de manual te lezen, maar als hij er dan daadwerkelijk is. Hoe snel ben je op stoom ?
Als je de handleiding leest (die overigens heel goed geschreven is), is de learning curve niet heel stijl in mijn ervaring. Het is een heel diep apparaat, je kunt er heel veel mee, maar de basics heb je zo onder de knie. Je wordt vanzelf dieper het apparaat in gezogen.

Ik heb de handleiding gelezen nog voor dat ik het apparaat in huis had en het was net of ik een spannend boek aan het lezen was, waarin ik steeds in een nieuwe verbazing viel: "Ik wist niet dat ik zo'n functionaliteit nodig had, maar inderdaad, dat heb ik nodig!". Het ding zit enorm slim in elkaar.

Daarnaast levert Colin een van de allerbeste service ervaringen die ik ooit heb meegemaakt. Ik heb een keer op een zondagmiddag een bug gerapporteerd en zondagavond stond er een nieuwe firmware klaar. En dit is geen uitzondering.

Ik weet dat het een beetje raar is met de enorme wachttijden en de gebrekkige communicatie, maar er is een hoop gebeurd in de afgelopen jaren qua verhuizing, onvoorziene omstandigheden en een wereldwijde pandemie. De Cirklon is de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb, voor mijn muziek. Ik heb ongeveer anderhalf jaar moeten wachten destijds, maar ik vind het ding nog steeds het wachten en het geld meer dan waard. Ik wil niets anders meer. Behalve de upgrade kit naar V2! šŸ˜
 
Voor alle duidelijkheid , de unit was echt wel goed verpakt , in bubblewrap en twee ( roze :) ) styrofoam placeholders waarin de cirklon vastzat , dus aan beide uiteindes.
Sequentix verpakt zelf hun spullen dus ze hebben er alle baat bij dat het goed wordt gedaan, UPS medewerkers die er met hun pet naar smijten kan sequentix niks aan doen .
Het is dat deel dat de impact heeft gekregen en waarschijnlijk grotendeels is opgevangen door de styrofoam en het rack ear , de energie was dusdanig groot dat een deel van het frontpanel een heel klein beetje is gebogen .Hier zijn de fotos , het is echt maar een minieme buiging maar ik neem toch het zekere voorhet onzekere.
cirklon damaged.jpg
 
Het is onmogelijk dat de doos maar zo'n klein deukje heeft terwijl de hele ear omgebogen is. Het lijkt erop dat UPS het ding opnieuw verpakt heeft? Als ik jou was zou ik ook een foto van het adreslabel maken en naar de verzender sturen. Dit lijkt mij een heel vreemd geval....
Voor alle duidelijkheid
Binnenkant van de doos
IMG_0893.JPG
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reacties @scarum en @MonoTron , ik ga even beginnen met de handleiding en even kijken of ik wat budget vrij kan maken de komende tijd om alvast een begin te hebben.

Edit : Ik zag trouwens in dit topic dat ik al eerder heb gekeken naar de learning curve. Waarschijnlijk al vergeten dat ik er ooit al over gepost had ;). Blijkbaar blijft deze machine een bepaalde aantrekkingskracht houden. En moet ik maar gewoon de knoop doorhakken.
 
Als je er niet op staat zou ik sowieso op de wachtlijst gaan. Daarna heb je nog jaren om erover te twijfelen ;)
 
Ze leveren nu uit aan mensen van rond oktober 2017. Met alle problemen op de markt met leveringen van elektronica en aanverwante zaken zal het -denk ik- niet snel gaan de komende tijd helaas.
 
Heb mijn cirklon nog maar enkele dagen en denk dat ik al een bug ben tegegekomen
Creer een ck pattern , set grid to 32 en creer 2 bars
Zet een noot op elke step met dezelfde velocity en geen note delay , de noot mag kort zijn

By de overgang van pattern 1.2 naar 2.1 is er een duidelijke gap (klik op BAR voor bar follow ) , hier laatste o.s. 1.20 c2
Gebeurt enkel bij de ck patterns en niet de p3
 
Back
Top