Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Was er destijds ook in geinteresseerd want er waren weinig goede stepsequencers op de markt. Maar de hoge prijs en lange wachttijd staken me tegen.

Heb uiteindelijk een Squarp Pyramid gekocht en meer recent een MPC Live en ben er best tevreden mee...

Hij zou zich beter focussen op de ontwikkeling en de fabricage uitbesteden aan Behringer... Dan is die backlog in 1/2/3 weggewerkt en kunnen we ze kopen voor 299EUR :-)

Als hij dezelfde winstmarge zou willen behouden, ben ik er zeker van dat hij ze onder de 1000EUR zou kunnen verkopen. Hij zou er meer van verkopen en meer winst hebben met minder zorgen. En hij zou zich kunnen focussen op R&D.
 
Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lang daar al geen nieuwe Cirklon vandaan is gekomen. Ok, je kan wat tegenslagen hebben, maar dit getuigd toch meer van slechte bedrijfsvoering en excessief alles zelf willen doen, waardoor je geen steek verder komt. Er zijn toch genoeg boutique bedrijven die wel hun producten kunnen blijven leveren EN met nieuwe kunnen komen. Ik hou het forum ook een beetje in de gaten en krijg ook steeds meer het idee dat dit apparaat een veel hogere leercurve heeft dan ik dacht, waarbij je bij alles moet uitvogelen hoe Collin het voor zich heeft gezien. Uiteraard heb je dan natuurlijk wel een monster van een sequencer, maar met de opties die er tegenwoordig zijn, is het dan nog 1500 euro waard voor de basis versie? Het geld dat ik na ruim een jaar wachtlijst bij elkaar heb gespaard is naar een deluge gegaan. Ik ben benieuwd of ik daar nog van af stap als ik aan de beurt ben :)

Een maat van mij heeft nu er ook een binnen ik hen geen idee hoe lang hij op de wachtlijst stond maar feit is dat hij z'n cirklon ding binnen heeft!
Hij vond dat ik nogal negatief was omdat ik zij voor zo veel geld zijn er veel betere dingen op de markt.
Waar op hij zij ja iedereen wil z'n ding(gewild) en dat dit geweldige sequencer is veel mee kan waar op ik zij dat het wel mee valt en dat jij daar nog wel op terug komt dat je tegen gaat vallen !

Nu heb ik een vraag wat is nou de meer waarde van z'n cirklon hij is namelijk niet goedkoop !
Wie kan mij hier meer over vertellen.
 
Hij vond dat ik nogal negatief was omdat ik zij voor zo veel geld zijn er veel betere dingen op de markt.

Nu heb ik een vraag wat is nou de meer waarde van z'n cirklon hij is namelijk niet goedkoop !

Wat voor "betere dingen" zijn er dan, en hoe kun je zo'n uitspraak doen als je niet weet waar 'ie voor is? :P

De Cirklon kwam uit op een moment dat 't qua hardware sequencers eigenlijk behoorlijk droog stond. Als je bijv. 4 MIDI outs wilde had je eigenlijk de MPCs, en die zijn qua sequencing niet echt complex te noemen, of je zat met een groovebox (waar je vaak ook blij mocht zijn met 1-2 MIDI outputs). De andere optie voor stabiel en strakke MIDI sequencing was een Atari, maar dan zit je weer in een ander soort model van werken. Je hebt ook Elektron, maar ook daar zit een bepaalde workflow in - en als die je niet ligt is het niet zo'n pretje om tracks te bouwen.

Verder is er een hele lange tijd een scheiding geweest tussen de x0x-stijl en de MPC-stijl - dus zeg, je koopt zo'n MPC3000LE (want die heeft genoeg MIDI outs) - maar dan zit je dus wel vast aan de manier waarop de MPC sequencing doet.

De Cirklon vult hier dus een niche waar behoefte aan is, en is primair een sequencer - geen gedoe met samples of geluidjes, alleen aansturen. Het OS is hier dienend; in plaats van moeilijk te doen en features over te slaan omdat er anders een ander product minder goed zou kunnen verkopen ("voor feature x moet je ons duurder model hebben!") wordt er niet op bespaard.

Ik denk dat het vrij veelzeggend is dat je 'm ziet in een hoop studio's; het lost een probleem op wat je anders maar voor 75% opgelost krijgt, omdat geen andere optie echt passend is. Muziekinstrumenten zijn vaak heel persoonlijk - waarom zouden sequencers een uitzondering daar op zijn?
 
Re: Cirklon wait list
» Thu Nov 05, 2020 6:58 pm

We started the process of moving from Scotland to Berlin in May 2017, and it took a few months to get the office set up and we didn't email any waiting list confirmations until 3rd November 2017 when we emailed confirmation to everyone who'd joined the list over the previous 6 months.

We're currently supplying Cirklons to customers who joined the waiting list in June 2017.
A few units will be available for sale next week, then we're expecting boards to arrive later this month to let us to build and sell another 50 Cirklons.

After I've emailed the next round of customers on the list later this month, and I'll post an update in December to let you know which date on the waiting list we've reached after that batch.

Cheers

Barbara

Sequentix GmbH

...
 
Wat nodig is ,is een clone van dit ding,dan is dat gezever gedaan,en een clone bedoel ik niet iets gelijkaardigs maken maar gewoon een toestel kopen opsturen naar china bedrijf die reverse engineering doet,code kan uitlezen en al,en het ding terug laten hermaken onder een andere naam.

Er zit echt niks in, in dit ding ..

Persoonlijk vind ik ook dat je beter/flexibeler kan hebben voor wat die kost,ondanks de vele knoppen en toetsen kon de interface veel beter,heb hem o/a voor die redenen ook niet lang gehouden.

Maar aan lagere prijs zou ik er wel 1 kunnen gebruiken,maar dan enkel voor basic functies.
 
Andermans werk stelen, meen je dat nu? Man man.
de snelste manier om kleine bedrijfjes te demontiveren ooit nog iets ambitieus op poten te zetten.
 
De Birclon? Zou wel tijd worden dat er een mooie sequencer komt die alle Behringer synths kan aansturen :)

Edit, ik zie trouwens liever wel dat ze zelf iets verzinnen dan dat ze de cirklon zouden kopiëren...
 
Goh Serge, ik denk echt dat het probleem niet bij de Cirklon ligt maar diegene die hem bedient. Je kunt wel heel negatief erover blijven doen maar feit blijft dat er op YT legio producers te zien is die het apparaat op een hele creatieve manier weet te gebruiken. Dan kun jij zeggen dat het slechte muziek is maar het past wel allemaal in jouw straatje en wat ik van jou gehoord heb hier.
Het verbaast me ook dat je blijft zeggen dat je het een duur apparaat vindt terwijl je regelmatig loopt te vertellen wat een exclusieve (dure) shizzle je hebt staan. Het is niet voor niets dat mensen jaren op de lijst willen/moeten staan terwijl ze amper tweedehands worden aangeboden. De meeste mensen zullen hem dus toch wel gebruiken als hij binnen is. Voor mijzelf is het een enorme boost voor m'n creativiteit en workflow geweest en ik heb er geen moment spijt van dat ik hem heb kunnen aanschaffen.
 
Dat is ook hele probleem van die maat van me hij ziet iets tofs op YouTube gaaf denkt die moet ik ook hebben.
Eenmaal die cirklon thuis te hebben staan komt die toch wel van terug dat het niet makkelijk te bedienen is.
Waar ik hem al voor waarschuwde sterker nog hij had het al weer over verkopen maar dit roept die wel vaker!
Tot op heden heeft die nog niks van zijn studio gear verkocht.
 
Dat is ook hele probleem van die maat van me hij ziet iets tofs op YouTube gaaf denkt die moet ik ook hebben.
Eenmaal die cirklon thuis te hebben staan komt die toch wel van terug dat het niet makkelijk te bedienen is.
Waar ik hem al voor waarschuwde sterker nog hij had het al weer over verkopen maar dit roept die wel vaker!
Tot op heden heeft die nog niks van zijn studio gear verkocht.

Laat die maat aub mij ff pb sturen. Ik wil hem graag overnemen. Heb eventueel ook wel iets te ruil.
 
Laat die maat aub mij ff pb sturen. Ik wil hem graag overnemen. Heb eventueel ook wel iets te ruil.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die z'n Cirklon willen hebben zonder op z'n wachtlijst te willen staan!
Als ik hem spreek dan zal ik kijken wat hij nu tot eindelijk mee wil doen met die Cirklon.
Hij heeft hem zins zaterdag(3 dagen ongeveer) ik kan altijd aan hem vragen wat hij er in de toekomst er mee wil doen!
Hij weet ook wel dat als hij hem weg doet dat er genoeg kapers op kust zijn daar is hij goed van op de hoogde.
Ik voeg je wel toe aan mijn vrienden lijst zodat als hij wel dat ding weg wil doen kan ik je altijd jou benaderen!
Maar reken er maar niet dat die in korte tijd die Cirklon weg doet ik kan altijd aan hem vragen wat hij in de toekomst er mee wil gaan doen dan laat ik je wel weten via pb.
 
Barbara@Sequentix wrote: ↑Tue Feb 16, 2021 10:00 am

Just a quick update that we have now reached 14th August 2017 on the waiting list.
 
Als ik Benjamin zo bezig zie denk ik wel weer, ooeeee, laat maar komen. Het geld staat weer klaar, de vraag is natuurlijk voor hoe lang. Mooie is natuurlijk dat je hem gewoon kan laten komen om te kijken of je dat ding het geld waar vindt. En anders voor 4k op ebay :engel:

 
dus ik heb nog vele maanden om te sparen :D
Ik zie mezelf m ook proberen en te koop zetten binnen een maand hoor, als ie te diep menu diving is (dacht net van niet) of te ingewikkeld staat ie héél snel te koop.
 
Is er nu geen alternatief dat in de buurt komt ? Er zijn zoveel goede hardware sequencers op de markt tegenwoordig. Voor eurorack zou je toch zeker ergens uit moeten komen.

Of met Max / MSP en een push als controller soortgelijke functionaliteit bouwen , eventueel met expert sleepers modules om CV mogelijk te maken. Het lijkt mij nog steeds een erg tof ding, maar die wachttijd is wel een issue.
 
Back
Top