Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Tsja, das een goeie vraag. Denk toch de workflow die niet past bij ze. Niet zo zeer dat ze er niet mee overweg konden.
Als je veel van uit een sequencer werkt word alles ook erg snel robotic, past ook niet bij iedere muziekstijl.
Zo ken ik dus bijv ook iemand die alles met een muis intekent, heeft niet eens een midi keyboard.
Zelf maak ik vrij nietszeggende nonsense muziek, daar past het prima bij zo'n ding.
(Moet daar wel even bij toevoegen dat ik hem niet HEEL de tijd gebruik hoor......verandering van spijs doet eten ding)
Ik ben altijd benieuwd omdat dit soort producten behoorlijk duur en niche zijn dat het vooraf al een aardig bekend kan zijn of het iets voor je is. En er zit een aardig prijskaartje aan dus een impuls aankoop zou het niet snel zijn.

Wellicht is het ook de luxe om veel te kunnen kopen en uitproberen dat veel mensen niet echt een workflow en spier geheugen ontwikkelen met een apparaat. Of en dat is de andere kant een apparaat juist veel te veel kan, en mensen erin verdwalen. Een paar zeer gefocuste machines werken voor mij altijd erg goed. En de Cirklon gaat voor mij denk ik erg goed werken. Ach voorlopig heb ik nog even te gaan alvorens ik er een heb. En wie weet blijkt het voor mij toch niets te zijn, kan ook zomaar.
 
De meeste die ik ken met een Cirklon zijn er volgens mij erg tevreden mee. Het is gewoon een heel goed doordacht apparaat.

En qua prijs, dat blijft ook een lastige, wat voor de een duur is kan voor een ander nog steeds (relatief) goedkoop zijn.

De Cirklon kan mi iig niet “te veel” (of te weinig) en moeilijk is ie al helemaal niet. Het is wellicht even wennen zoals met ieder nieuw apparaat.
 
Cirklon 2 nog geen jaar oud , alle data gewiped ..kan toch niet dat de battery al moet vervangen worden ?
Dit is al de derde report van battery issues on the cirklon 2
Als de data voorgoed weg is , so is the cirklon .. dit vindt ik echt niet kunnen
IMG_0203.JPG
 
Cirklon 2 nog geen jaar oud , alle data gewiped ..kan toch niet dat de battery al moet vervangen worden ?
Dit is al de derde report van battery issues on the cirklon 2
Als de data voorgoed weg is , so is the cirklon .. dit vindt ik echt niet kunnen
Bekijk bijlage 3825870
Misschien het lipje onder de batterij een beetje te plat, waardoor de batterij niet goed genoeg contact maakt? Kun je zelf een beetje meer omhoog buigen, er is een videootje van op Colin's YT kanaal.
 
Cirklon 2 nog geen jaar oud , alle data gewiped ..kan toch niet dat de battery al moet vervangen worden ?
Dit is al de derde report van battery issues on the cirklon 2
Als de data voorgoed weg is , so is the cirklon .. dit vindt ik echt niet kunnen
Klote , is er een mogelijkheid om backups te maken? Daar heb je nu niets aan natuurlijk, maar meer voor mijn eigen toekomstige cirklon ;)
 
Ik ga morgen om een nieuwe battery en hex screwdriver , ik hoop dat de data nog steeds in de Cirklon RAM zit en het enkel aan de batterij ligt

Paar dagen geleden op sequentix forum topic gezien over user die zelfde issue had , hopelijk overkomt mij dat niet dacht ik nog bij mezelf ...tja twee dagen later overkomt het mijzelf
En schrijffoutje ,mn cirklon is NOG GEEN 1 jaar oud , ( aanstaande september 1 jaar )
Feit dat er zelfs geen battery lifespan indicator op zit is echt wel erg , zelfs geen back up via usb
Als ik morgen de batterij eruithaal , zal dan alle date ( vanuitgaande dat die er nog is ) gewist worden ?
 
Laatst gewijzigd:
overbrug die batterij met een 2e? ff solderen of met klemmetjes.
 
overbrug die batterij met een 2e? ff solderen of met klemmetjes.
Kan je daar wat dieper op ingaan , dus ik overbrug de oude battery met een nieuwe , en dan maak ik de back up ?
Is er echt gen andere mogelijkheid om de data eruit te krijgen ?
 
ik denk dat je 't beter aan colin vraagt of aan de group... voor je wat riskeert (tenzij t al wég is)
 
Aha , blijkbaar is er dus een onboard micro sd card in the cirkl0n ( naast de battery) en die kan er gewoon uitgehaald worden en gebackuped worden .
Ik wacht nog effe op Colin zijn antwoord
 
en hoe is 't verlopen?
Wel blijkbaar waren er nog cirklon users met identiek hetzelfde probleem , dus hele grote kans dat er een slechte lading batterijen tussenzat .
Heb de cirklon nog niet opgemaakt, ik save momenteel gewoon op interne sd en-of memorystick .
Had ik geweten dat er een sd op het moederbord had ik daar op gesaved ,maar ja ik wist dat dus niet :°
 
heh of die batterijen liggen daar al zodanig lang te wachten om gebruikt te worden dat ze in feite niet meer bruikbaar zijn :/
 
Is er in de laatste builds van het OS geen autobackup optie voorzien ? Dacht dat gelezen te hebben (maar heb mijn eigen cirklon al een tijd niet meer geupdate, dus zeker ben ik niet)
 
En ze zijn inmiddels bij eind september 2018. Nog 5 maanden voor mij (feb 2019), ben benieuwd hoeveel sequentix maanden dat gaan zijn, maar voelt toch wel een beetje dichtbij. :D
 
En ze zijn inmiddels bij eind september 2018. Nog 5 maanden voor mij (feb 2019), ben benieuwd hoeveel sequentix maanden dat gaan zijn, maar voelt toch wel een beetje dichtbij. :D
Mooi,. ben zelf de email kwijt kon inde topic zien dat ik op november 2018 sta. Heb ik hem nog nodig. Wil hem wel proberen.
 
Back
Top