Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Zó goed kan die sequencer toch niet zijn?
Het feit dat je moet lijden voordat je het apparaat krijgt, draagt vast bij aan de waarde.
Meest belachelijke comment ooit .
Lijden , bijdragen aan waarde? 😂
De sequencer is uitmuntend goed op alle mogelijke vlakken
It’s a work of genius en kent zijn gelijke niet .
 
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat ze zelf deze situatie hebben geholpen creeren. Populair product met idiote wachttijd omdat men de eindassemblage perse in huis wil doen.
En dat is zijn volste recht .
Colin wil 100 % controle over het eindproduct , en naast het runnen van een bussiness heeft de man ook nog een family life etc…
Yep de wachtlijst is lang maar zeker de moeite waard
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Meest belachelijke comment ooit .
Lijden , bijdragen aan waarde? 😂
De sequencer is uitmuntend goed op alle mogelijke vlakken
It’s a work of genius en kent zijn gelijke niet .
5 jaar wachten op een luxeproduct “lijden” noemen is natuurlijk een overdrijving.
“Waarde” ziet natuurlijk op veel meer dan de geldelijke waarde. Bijvoorbeeld: toegevoegde waarde.
Toen ik het typte dacht ik al, doe nou niet, je moet dat gaan uitleggen.
Enniewee, als het apparaat - letterlijk - geniaal is dan is het vast het wachten waard. Ook al hebben we o.a. Elektron sequencers die alles al kunnen.
 
Maar vermits ik april 2018 ben moet ie er dus in theorie deze zomer echt wel aankomen.
Nieuwe bericht van Barbara:

Today I have emailed everyone on the list from March 2018.

I hope to start emailing those on the list from April 2018 later this month.
 
Dan is het voor mij nog een jaar of 4 geduld hebben schat ik zo. Op zich mooi dan is het potje zeker wel gevuld voor aanschaf.
 
vandaag in mijn inbox

Hi Klinkske



I hope you are well.



I’m writing to let you know you’ve reached the top of the Cirklon waiting list.

Dus de breakout box erbij, kabel, houten zijkantjes, diep slikken en betaald... Ik begrijp nu waarom ze voor pakweg 3000 euro te koop staan soms... Als je de fee van reverb erbij telt is die prijs niet meer zo overdreven...
 
Hij is nog niet verstuurd... En zo is mijn vrije tijd voorbij eens hij geleverd wordt. Ach ja. Of 't nu 4 jaar en 4 maanden is of 5 maanden...
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Hij is nog niet verstuurd... En zo is mijn vrije tijd voorbij eens hij geleverd wordt. Ach ja. Of 't nu 4 jaar en 4 maanden is of 5 maanden...
Aangezien ik nog 3 jaar moet wachten en jij geen tijd hebt bied ik aan hem voor je uit te proberen. Geen probleem hoor. Doe het graag. Haal hem op en breng hem netjes bij je terug

Tjeuz. wat ben ik een toffe gast! :D
 
Ik heb m sinds dinsdag binnen. Vandaag vastgesteld dat ik m best ombouw naar desktop want ik wil m voor mijn neus terwijl ik naar n scherm tutorials kijk. Dat ombouwen was een werkje zo eenvoudig dat je er de yt video niet voor hoeft te zien. Knap ontwerp. Mocht je een sherman filterbank desktop hebben (de oudste) dan kan je op een gelijkaardige manier m omvormen tot rack mits wat denk en dhz gebeun :D - wat ik ooit deed. Dit was véél eenvoudiger
ik heb nr 2489 - als @ishi zijn serial deelt kunnen we schatten hoeveel ze er zo bouwen op enkele weken tijd, momenteel.
Eerste indruk zonder te hebben aangesloten, enkel power on en beetje knoppen duwen, veelbelovend - de knoppen zitten onder de tekst, doet wat aan de ESQ1 denken met een 909 knoppen jasje. Voelt goed aan. Enkel het gewicht vd breakout box is verbazend licht... Waarom dat zoveel geld kost is me n raadsel. En o ja, ik kocht zijkantjes in wenge hout, misschien had ik in mijn donker hel beter een lichtere houtsoort gekozen, dit lijkt bijna zwart. Idioot als ik ben zocht ik alvast éérst hoe ik de display en leds kon dimmen, dat vind ik niet zonder manual (als het al mogelijk zou zijn) - ik verdraag geen fel licht, niet dat 't fel is, maar ik hou van dim licht.
 
De cirklon is dusdanig simpel dat je over een week niet eens meer na hoeft te denken over wat je doet. :)
Het is idd wel erg fijn om em recht voor je neus te hebben. Het is tenslotte toch aardig wat informatie voor zo’n klein beeldschermpje.

Ik heb ook wat vrienden/collega’s die er niet mee konden aarden overigens.
 
Ik zag deze week op insta een post met van sequentix met nr 2500. Dus het lijkt rapper te gaan dan voorheen ?
 
De cirklon is dusdanig simpel dat je over een week niet eens meer na hoeft te denken over wat je doet. :)
Het is idd wel erg fijn om em recht voor je neus te hebben. Het is tenslotte toch aardig wat informatie voor zo’n klein beeldschermpje.

Ik heb ook wat vrienden/collega’s die er niet mee konden aarden overigens.
En wat was de reden dat ze er niet mee overweg konden ?
 
Tsja, das een goeie vraag. Denk toch de workflow die niet past bij ze. Niet zo zeer dat ze er niet mee overweg konden.
Als je veel van uit een sequencer werkt word alles ook erg snel robotic, past ook niet bij iedere muziekstijl.
Zo ken ik dus bijv ook iemand die alles met een muis intekent, heeft niet eens een midi keyboard.
Zelf maak ik vrij nietszeggende nonsense muziek, daar past het prima bij zo'n ding.
(Moet daar wel even bij toevoegen dat ik hem niet HEEL de tijd gebruik hoor......verandering van spijs doet eten ding)
 
de vraag is of ie boeiendere muziek maakt dan bijvoorbeeld een behringer zaquencer... zo heb ik er 2 die stof eten
 
Ik kan me best voorstellen dat de ene sequencer je beter ligt dan de andere. Ik ken ze in dit geval beiden niet uit persoonlijke ervaring,
maar ik weet wel dat toen ik begin jaren 90 van Cubase (Atari) overstapte op pattern based sequencen (protracker op Amiga) ik ander soortige muziek maakte.
Bij pattern based sequencen had ik meer aandacht voor detail, dit zorgde er voor dat ik meer details ging aanbrengen in ritmes en baslijnen.
De les die ik daar uitgeleerd heb pas ik nu ook weer toe in Ableton waar ik niet pattern based werk.
In ieder geval, ik denk dat alles proberen wel bijdraagt bij een leerproces, maar uit eindelijk moet je het nog steeds wel zelf doen.
 
Back
Top