"Saturn V": liefhebbers van Vangelis, JMJ, Kitaro: zeker eens luisteren!

Ik kan deze track niet afspelen en niet downloaden? Is er nog een alternatieve link?

Oh wacht de tweede link komt wel langzaam opzetten
 
Ik kan deze track niet afspelen en niet downloaden? Is er nog een alternatieve link?

Oh wacht de tweede link komt wel langzaam opzetten

De eerste link heeft inderdaad maar even gewerkt en is daarna "overleden". De tweede ( post nummer 8 ) werkt nog wel steeds. Of de link naar de mp4-animatie in post nummer 5 werkt ook nog steeds.

Probeer nog maar eens :okdan:

:doei:

Danny
 
Danny,

mooie sfeervolle track.:walker:
Ik re-master af en toe tracks hier op Synth forum als ik daarvoor tijd heb om mijzelf te trainen op mastering gebied.De ene is er blij mee en de andere niet heb ik inmiddels ondervonden.:smeris:

Dus jouw track is de gelukkige dit keer.:D8):okdan:

Wat heb ik gedaan globaal :

IIg het volume wat meer naar het hedendaagse standaard gebracht

Hier en daar wat volume en EQ automation

Stereo image in het laag/midden wat meer mono gezet en wat smaller gemaaktDe highs wat meer air gegeven zoals ze dat zo mooi noemen ...

Wat muddy frequencies vrij gemaakt.

De track wat meer samenhang geven door tube compressie.

Wat meer balans in de mix.

Ik heb iig geleerd dat een track van 3 minuten masteren even wat anders is dan 12:00.

Maar met veel plezier gedaan,

Helaas kon ik niet hogere audio qualiteit uploaden dan 192 Kbps Mp3 door de file upload limiet op het synth -forum:(

naja old school track met old school compressie tecniek....heeft wel wat:mega:
 

Attachments

  • Saturn V-192 kbps.mp3
    17,1 MB · Bekeken: 154
just a dude : Nou, ik ben in ieder geval blij dat mijn track jou zo veel plezier heeft kunnen verschaffen :). Je bent in ieder geval wel vertrokken van een mp3 in 128kbits kwaliteit en dat merk je ook in jouw eindresultaat. Enkele zaken die je hebt moeten uitvoeren, zijn daarvan het gevolg (die mixbalans bv). In ieder geval, mijn originele WAV-bestanden zet ik nooit op het internet.

Voor de rest ben ik er niet zo zeer van onder de indruk (vergeleken dan t.o.v. mijn origineel). T.o.v. de beschikbaar gestelde mp3 of het filmpje, klinkt het in ieder geval anders.

Maar hoe dan ook vind ik het wel leuk dat er iemand intens naar het nummer heeft geluisterd. Misschien heb je dan de talloze details, minuscule veranderingen in volumes tussen geluiden onderling en dergelijke opgemerkt ;).

Dus bedankt voor je inspanning :okdan:

:doei:
Danny
 
Tuurlijk is er een hoorbaar verschil tussen wav en 128kbits....met de wav had ik natuurlijk qua sound een veel beter resultaat gehaald,
Leuke van masteren/mixen is dat je idd op chirurgisch nivo de track gaat benaderen en horen en leert kennen.
Soms grote ingrepen en soms kleine.
Al met al leer ik elke keer wat.Wat werkt en wat niet.
Tuulijk wil je dat de maker het ook mooi vind maar uiteindelijk is het niet mijn track dus heb ik daar verder ook niks over tezeggen.
Tis jouw creatie en jij wilt dat het op een bepaalde manier klinkt en dat is belangrijkste.
Succes met je volgende track Danny!:baco:
 
Tuurlijk is er een hoorbaar verschil tussen wav en 128kbits....met de wav had ik natuurlijk qua sound een veel beter resultaat gehaald,
Leuke van masteren/mixen is dat je idd op chirurgisch nivo de track gaat benaderen en horen en leert kennen.
Soms grote ingrepen en soms kleine.
Al met al leer ik elke keer wat.Wat werkt en wat niet.
Tuulijk wil je dat de maker het ook mooi vind maar uiteindelijk is het niet mijn track dus heb ik daar verder ook niks over tezeggen.
Tis jouw creatie en jij wilt dat het op een bepaalde manier klinkt en dat is belangrijkste.
Succes met je volgende track Danny!:baco:

Thanks voor de succeswensen just a dude :okdan:. Ik blijf het vooral leuk vinden en waarderen dat je de moeite hebt genomen om dit lange stuk zo gedetailleerd te benaderen.

:doei:

Danny
 
link naar muziek werkt niet meer

Hoi :doei:. De link in de eerste post werkt inderdaad niet meer maar dat was al na dag twee of zo. In de achtste post is het nummer opnieuw geüpload. En de link naar het filmpje werkt ook nog wel degelijk. Probeer nog maar eens, als je wil. Succes er mee :okdan:.

:koffie:
Danny
 
mooi en sfeervol, ik hoor veel Vangelis inderdaad. Ook mooi gebruik gemaakt van in volume aanzwellende akkoorden/pads om emotie op te roepen; dynamiek weer als muzikale parameter ingezet, zoals in klassieke (elektronische) muziek gebruikelijk is, top! Knap ook dat dit allemaal op interne sequencers van synths loopt!
 
Prachtige sfeervolle track in het genre JMJ ! Helemaal mijn ding. Kan zo op synthesizer greatest hits van vroeger :halleluja:halleluja
 
Het zou zomaar een vervolg op Silk Road kunnen zijn. Heerlijke track :-)
 
ok, ik ben dus geen liefhebber van bovenvermelde personen, en nu weet ik weer waarom.
Wel machtig dat je zoeits technisch kunt maken, maar mij doet dit genre nix. Ik heb het gevoel veel tijd verloren te hebben na het luisteren van bovenvermelde personen, en dito voor dit nummer.
 
ok, ik ben dus geen liefhebber van bovenvermelde personen, en nu weet ik weer waarom.
Wel machtig dat je zoeits technisch kunt maken, maar mij doet dit genre nix. Ik heb het gevoel veel tijd verloren te hebben na het luisteren van bovenvermelde personen, en dito voor dit nummer.

Zo heb ik ook mijn tijd verloren aan het lezen van jouw commentaar. Vind je het niks, reageer dan gewoon niet 8) :okdan:

:doei:

Danny
 
Laatst gewijzigd:
Uit mezelf zou ik zoiets niet opzoeken om eens even lekker te luisteren. Kwam dit tegen omdat ik alle tracks die recent gepost zijn af ga maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hiermee wel heerlijk op wakker word op zondagochtend :okdan::okdan:
 
Back
Top