Digitone Key's 8 voice polyphonic digital synthesizer.

Click image for larger version  Name:	gallery_full.png Views:	1 Size:	118,6 KB ID:	3683630
1,340.00 EUR

Synth voice features
  • 8 voice polyphony (4-part multitimbral)
  • Multiple FM algorithms
  • Multiple operator harmonics
  • 1 × multimode filter per voice
  • 1 × base-width filter per voice
  • 1 × overdrive per voice
  • 2 × assignable LFO per voice
  • Unison
  • Portamento
  • 2048 patch storage capacity on the +Drive
Sequencer
  • 4 × synth tracks
  • 4 × MIDI tracks
  • Arpeggiator per synth track
  • Polyphonic sequencing
  • Individual track lengths
  • Parameter locks
  • Micro timing
  • Trig conditions
  • Sound per step change
  • 128 × projects on the +Drive
  • 8 × Banks 16 × patterns per project
Send & master effects
  • Panoramic Chorus send effect
  • Saturator Delay send effect
  • Supervoid Reverb send effect
  • Overdrive master effect
Hardware
  • 37-key semi-weighted, velocity sensitive keyboard with aftertouch
  • Assignable pitch and modulation wheels
  • 8 × user assignable rotary encoders
  • 2 × 1/4” impedance balanced main out jacks
  • 8 × 1/4” impedance balanced track out jacks
  • 1 × 1/4” stereo headphone jack
  • 2 × 1/4” audio in jacks
  • 2 × 1/4” CV/Expression/Sustain jacks
  • 128 × 64 pixel OLED screen
  • 48 kHz, 24-bit D/A and A/D converters
  • Hi-Speed USB 2.0 port
  • MIDI In/Out/Thru with DIN Sync out
Physical specifications
  • Sturdy steel casing
  • Dimensions: W868 × D185 × H90 mm (including knobs, feet, and jacks)
  • Weight: approximately 6 kg
Miscellaneous
  • Dedicated MIDI controller mode
  • Overbridge enabled
  • 3 year Elektron warranty
Included in the box
  • Power Supply PSU-3b
  • Elektron USB cable

https://www.elektron.se/products/dig...xrdXuPTddyJ2mE


 
Wel als je alleen maar akkoorden wil spelen, maar met de sequencer en de mogelijkheden van parameterlocks en soundlocks kun je echt enorm veel bereiken.
akkoord maar ik zat eerder in de richting te denken van als je lange decay en release settings hebt en overlappende noten

of zou elektron daar iets om gevonden hebben, ik bedoel een vernuftig systeem van de verdeling van de voices over de vier tracks?
 
akkoord maar ik zat eerder in de richting te denken van als je lange decay en release settings hebt en overlappende noten

of zou elektron daar iets om gevonden hebben, ik bedoel een vernuftig systeem van de verdeling van de voices over de vier tracks?

Je kunt instellingen maken voor voice stealing zodat je altijd een bepaald aantal voices beschikbaar hebt voor een specifiek doel, maar ik denk niet dat het doel van deze synth is om op alle voices uitgebreid heel veel tijd te nemen voor trage padsounds met een lange attack en release. Bij Elektron draait het toch vooral om de sequencer en de mogelijkheden van de parameter- en soundlocks in combinatie met snelle en korte sounds. Als je sounds wilt met lange release settings dan zou ik een standaard (FM) synth voor nemen.
 
Karig idd 8 voices. De prijs die is zeker niet karig. De form factor is ook uiterst onhandig. Was de monomachine keys niet bedoelt om met zijn tweeen spelen?
 
Heb een videootje gehoord en klonk ok maar ziet er niet uit. Ding vraagt gewoon om memes te maken... wat ook al gebeurd is... voor de liefhebbers: check fb synthmemes
 
Ik vind het design wel tof, ik hou wel van die aparte dingen. Beetje hetzelfde als met de MonoMachine, die vond ik ook wel gaaf.

De extra uitgangen zijn ook een mooie toevoeging. Vind het wel jammer dat ze de voeding niet ff intern hebben gemaakt.
En hij had natuurlijk 16-stemmig moeten zijn voor deze prijs.



Ik ben wel blij met de update die ze hebben uitgebracht, ik zat al een tijdje te wachten op portamento.

Mocht iemand zich overigens de pleuris schrikken na de update(zoals ik) omdat je scherm ineens is uitgevallen...
Blijkbaar hebben ze de screensaver geupdate, het hele scherm valt nu uit na een tijdje.
 
Kenneth je beseft dat de Digitone al bestond, of niet? Hier is niks nieuws aan, behalve dat ze een Digitone onhandig tussen een MW/PB en toetsenbordje hebben ingeplakt. Zit er iemand te wachten op deze layout, nee toch?
De verschillende outputs zijn een serieuze upgrade, maar ook alleen maar voor mensen die Dawless werken (anders is er --bijna, nee nu echt!-- Overbridge). Maar goed, ik klaag niet: het is een fijne OS upgrade voor de gewone Digitone, en ik heb er al veel plezier aan gehad. Of dit ding gaat verkopen zullen we nog wel zien.
 
Kenneth je beseft dat de Digitone al bestond, of niet?
ja hoor ;)

anders zou ik het volgende niet neer pennen he;)

als ge op elektronauts leest zat iedereen te wachten op een nieuwe monomachine mij logische wijze leek dat dan een polymachine te zijn
dat is het ook geworden en vanuit elektron business oog lijkt het mij ook wat logisch dat het iets met de digitone geworden is.

geef wel toe dat ik mij niet zo goed heb uitgedrukt tegenover wat ik eigenlijk wou bedoelen

maar zie liever zo nieuwe dingen dan al dat clone gedoe van :duivels::kont: ook al heb ik een groot zwak vr vintage synhts:D

Zit er iemand te wachten op deze layout, nee toch?

Wel ik lees toch veel op elektronauts dat veel menen een nieuwere versie wouden zien van de monomachine inclusief de formfactor.

en ik heb geen klagen over de formfactor van mijn MM en dat is hier toch het zelfde en ik vond het mooi gedaan dat ze bij de DK het digitone gedeelte onder een hoek hebben gezet ik weet het detail maar toch.

en euhm nee nee hoor die individuele outputs worden wel nog gebruikt !!! en ook vr mensen die niet dawles werken

Wat ik een seriues minpunt vind zijn MAAR 8 voices
ik zou het logischer vinden vr die prijs en vr zo'nmachine met dat keyboard dat ze er 16 hadden opgestoken en dan digitone 8 voices

en ja vind dat mijn jostick op mijn MM op een beter plaats staat dan de twee modwheels bij de DK
 
Eerlijk gezegd nooit de vergelijking van de Digitone met de Monomachine gesnapt. De Digitone lijkt veel meer op een Analog 4, met een 4-OP FM engine. De Monomachine voelt in gebruik heel anders aan, met de FX tracks, per track delay en EQ en verschillende machines. De FM+ engine klinkt ook totaal anders dan de DN. We vergelijken de MM toch ook niet met de A4 omdat ze beide een vorm van subtractive synthesis onboard hebben?

De mensen die vragen om een nieuwe monomachine zitten volgens mij niet per se te wachten op de formfactor van de SFX-6. Eerder de verschillende machines en de interessante sound design opties van de MM. Er is een reden dat de prijzen van de MM zo zijn gestegen, ondanks dat de Digitone nu al tijdje op de markt is.
 
Ik moet zeggen dat m'n mening over het design een beetje aan het bijstellen is. Het ziet er raar uit, omdat er niets anders is met zo'n layout (behalve de sfx dan Maja). Het ziet er wel enorm speelbaar uit namelijk.

Ik ben nu ineens serieus aan het overwegen als vervanging voor m'n Digitone. Dan heb ik een keyboard en extra controles voor m'n liveset. Er passen precies 2 Digitakts en een analoge Heat boven en dan is er nog ruimte vrij voor de outputs etc. Dat is enorm veel synth en sample geweld in een kleine ruimte.

Nieuwe case, en wordt zwaarrrrr. Maar goed. Serieuze overweging.
 
Dan heb ik een keyboard en extra controles voor m'n liveset.
Een keyboard dat je niet vrij kan plaatsen, dat in de breedte altijd minimaal zo veel ruimte bezet, met een PB/MW aan de andere kant van je Digitone. Mensen zeggen 'voor dat geld heb je een degelijk midi-keyboard' en dat klopt, maar wat ook waar is: voor dat geld heb je ook een synth met een degelijk keybed dat je als master keyboard kan gebruiken. Een synth die niet aan de zijkant aan een hoop toetsen geplakt is, maar gewoon mooi geïntegreerd.
 
Een keyboard dat je niet vrij kan plaatsen, dat in de breedte altijd minimaal zo veel ruimte bezet, met een PB/MW aan de andere kant van je Digitone. Mensen zeggen 'voor dat geld heb je een degelijk midi-keyboard' en dat klopt, maar wat ook waar is: voor dat geld heb je ook een synth met een degelijk keybed dat je als master keyboard kan gebruiken. Een synth die niet aan de zijkant aan een hoop toetsen geplakt is, maar gewoon mooi geïntegreerd.

Als dat is wat je zoekt, dan moet je voor een master keyboard gaan toch? Lijkt me logisch :). Dan is dit dus niet wat je zoekt.

Ik ben erg blij met de Digitone. Te gekke FM synth en er is niets vergelijkbaars. De keys heeft een fatar keybed, dus dat is zeer degelijk. Zo breed is de keys overigens niet. Iets van 85 cm. Dus de PB/MW zit niet enorm ver. Als je bedenkt dat je ook met de controls van de Digitone bezig wilt zijn, die een erg snelle workflow kent, dan heb je nu nog eens een extra PB/MW vlak naast je linker hand.

Het ziet er gek en anders uit, maar ik zie wel waarom ze hier voor gekozen hebben.
 
Ik vind t ook nog niet zo gek bedacht hoor. Zou goed passen in een compacte live setup, altijd klaviertje bij de hand. De prijs is dan wel weer wat uit verhouding vind ik... Je kan er gewoon 2 digitones van kopen.
 
Digitakt en Digitone hebben beide echt hele dikke updates ontvangen nu.

Beide scale per track en page randomization. De operators van DN zijn nu te tunen (met extra SYN page) met parameters die tevens te modulaten zijn met de LFo's.
De Digitone is echt een bizar complete synth voor zo'n kleine footprint en nog steeds zeer snel om mee te werken. Portomento was ook al een top aanvulling.

Download hier: https://www.elektronauts.com/news
 
Back
Top