Vst drums

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
616
Locatie
rotterdam
Ik ben op zoek naar een redelijk geprijsde drum vst maar heb totaal geen idee welke hiervoor in aanmerking komen.

Op het moment gebruik ik een roland JDXI en hoewel ik de synths erg goed vind klinken vind ik het aanpassen van geluiden erg onhandig gaan.

Drums klinken eigenlijk erg goed maar ik vind het gewoon zonde om de synth alleen voor de drums te gebruiken.

Nu wil ik hier een drum vst voor gaan gebruiken maar zoals al gezegd heb ik totaal geen idee welke dezelfde kwaliteit als de JDXI heeft.

Iemand misschien idee .
 
ik gebruik zelf met name 2 vst drum computers:

- Waves Alchemy Revolution (14 drum computers in 1 vst die je kunt combineren tot unieke drum sets)
- Native instruments Battery 4






maar er zijn ook genoeg gratis drum vsts te vinden online, waarmee je kunt starten.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoor veel goeds (ook van drummers) over EZDrummer:
https://www.toontrack.com/product/ezdrummer-2/
Bands die ik ken gebruiken het om de drums thuis op een electronisch drumstel in te laten drummen en dan vervolgens de MIDI files te gebruiken met EZDrummer. Zou bijna de noodzaak om naar de studio te gaan weghalen, alleen de bekkens (en overspraak) zijn lastiger te reproduceren.
 
ga deze eens bekijken en quifster wat gratis vst betreft welke zou je me aanraden.

Kan ik in ieder geval proberen of het voor mij werkt.
 
Nog een optie die niks kost: https://www.kvraudio.com/product/ritmix-drum-machine-by-soundbridge

Sample de drums die in je JDXi zitten en stop ze hier in. Klaar is will! :)

De JDXi heeft hoogstwaarschijnlijk de drumsamples die Roland al jaren in de apparaten stopt; "kwaliteit" is vaak niet het probleem bij andere drumkits. Een goede gedetailleerde drumkit heeft voornamelijk een hele hoop samples per velocity; m.a.w. je hoort het geluid van karakter veranderen bij hogere velocities, ipv alleen een volume-verandering.

Voor electronische drumgeluiden boeit dat niet zozeer; bij een 909 wil je liever samples van alle mogelijke knoppencombinaties (tune, attack, decay). Een JDXi heeft hier hoogstwaarschijnlijk slechts enkele variaties voor; de Wave Alchemy drums hebben hier meer keuze in. Maar - meer keuze is niet zozeer ook beter. Variatie is soms belangrijker, en als je een 909 tot in detail wil tweaken wil je vaak ook echt alleen maar de 909-geluiden en niks anders. Dan is D16 een beter idee.
 
Ik heb ook de jd-xi en toch kan het interessant zijn om die samples over te zetten omdat ook een jd-xi z'n beperkingen kent.
Als je een vst en toch ook een controller wilt gebruiken omdat dit wellicht prettig werkt voor het maken van beats/drumtracks kijk dan bijv naar Arturia Spark, die vindt je tweedehands al vanaf 100 a 125 en nieuw iets van 175.
Dan zet je je samples van je jd-xi erop en je krijgt een shitload aan allerlei andere vintage drumsamples, je kan de samples op allerlei manieren bewerken en je kan de engine ook nog op modulaire wijze bewerken.
Enigste wat niet gaat is polyritmiek maar verder a lot of bang for your buck.

https://www.youtube.com/watch?v=uEQ8YTqsUJU
 
De Arturia sparkle ziet er zeker erg goed uit en ik zie ze op marktplaats voor rond de 80 euro.

Ga eerst eens kijken of er een demoversie is en of de software overdraagbaar is.

bedankt voor de reacties
 
De Arturia sparkle ziet er zeker erg goed uit en ik zie ze op marktplaats voor rond de 80 euro.

Ga eerst eens kijken of er een demoversie is en of de software overdraagbaar is.

bedankt voor de reacties

op KVR is er iemand die de spark software voor €60 of $60 verkoopt. zo heb ik de licentie ook.

de spark LE voor 80 euro, inklusief software? dat is een goede deal.

ik heb de oude controller, de CDM, via goeie "kritieken" of beschrijvingen hier op synthforum.

de licentie is zeker overdraagbaar (zonder kosten, je hebt alleen een arturia account nodig).

ik vind de spark software zeer goed en zeker in kombinatie met 1 van de 2 dedicated controllers. mijn meest gebruikte drumkomputer. al is ie ITB. nou zeker met de oude, lijkt het alsof het OTB is, haha.
 
ga deze eens bekijken en quifster wat gratis vst betreft welke zou je me aanraden.

Kan ik in ieder geval proberen of het voor mij werkt.

hangt een beetje af van wat voor drums je zoekt, er zijn er echt heel veel gratis.

maar dit is wel een leuke goede lijst met gratis drum vsts

Drum Pro
https://www.studiolinked.com/drum-pro/



Drum Machine (99sounds)
http://99sounds.org/vst-plugins/


BeatMaker SL Drums 3
http://www.vst4free.com/free_vst.php?plugin=SL_Drums_3&id=2748


MT Power Drumkit 2
https://www.powerdrumkit.com/download76187.php


Synsonic BD-909
https://synsonic-instruments.com/synsonic-bd-909/
 
Na veel luisteren op youtube en de demo versie geprobeerd te hebben vind ik de Spark Le echt iets wat ik kan gebruiken.

Sound supplies had een goede aanbieding (165,-) maar toen ik hem wilde bestellen bleken ze hem niet meer te hebben.
Volgens hen is het een verouderd apparaat.
Mij werd een Machinemikro aangeboden. (225,-)
Maar na weer op onderzoek gegaan te zijn vind ik nog steeds de Spark Le meer iets voor mij.

Nu vraag ik me af of het een probleem op gaat leveren als de software al wat ouder is (b.v. bij aanschaf nieuwe computer)
Voor de hardware van de Spark zal het niet uitmaken die komt nieuw uit de doos.
 
Na veel luisteren op youtube en de demo versie geprobeerd te hebben vind ik de Spark Le echt iets wat ik kan gebruiken.

Sound supplies had een goede aanbieding (165,-) maar toen ik hem wilde bestellen bleken ze hem niet meer te hebben.
Volgens hen is het een verouderd apparaat.
Mij werd een Machinemikro aangeboden. (225,-)
Maar na weer op onderzoek gegaan te zijn vind ik nog steeds de Spark Le meer iets voor mij.

Nu vraag ik me af of het een probleem op gaat leveren als de software al wat ouder is (b.v. bij aanschaf nieuwe computer)
Voor de hardware van de Spark zal het niet uitmaken die komt nieuw uit de doos.

voor windows absoluut geen probleem, een half jaar, of al een jaar geleden is er nog een update voor spark uitgekomen. de oude versie was ook nog werkend...
voor MAC weet je nooit.

ik zocht op marktplaats naar de oude controller, de creative drum machine, is een maatje groter, en meer knoppen, maar op dit moment niet te vinden of ik zoek niet goed (een tic van mij). de LE versie is ook fijn lijkt me.
ik heb de spark licentie 2e hands gekocht, en de controller eveneens.

er is een 2e hands spark licentie te koop op KVR.

de spark er wordt vaak gezegd, geen mooie geluiden, etc. maar ik vind de drumkits en de mogelijkheden erg goed. je kunt zelfs via een "modular" view geheel eigen drums maken, osc, filters, etc. zelf routen, etc...
 
Ik heb de Spark Le als b stock kunnen kopen bij bax voor 130,- hoop er snel mee aan de slag te gaan.

Tot nu toe heb ik veel gebruikt gemaakt van de drums in de JDXI maar wat ik tot nu toe van de Spark gehoord heb vind ik deze van dezelfde kwaliteit, alleen de spark werkt natuurlijk veel mekkelijker.

De JDXI wilde ik eerst verkopen omdat ik de drums en de analoge synth (heb hiervoor een Boog en Bass Station 2 ) maar de overgebleven super natural synths zijn eigenlijk zonde om niet te gebruiken. Ik ga hem dan wel als een soort presetbak gebruiken voor vooral pads,strings en electrische piano.

Willem ik begrijp dat jij ook een JDXI hebt , wat is jouw ervaring met deze synth.
Heb je ook die patches van Ultimate Patches , zitten erg goede tussen.
 
Ik heb de Spark Le als b stock kunnen kopen bij bax voor 130,- hoop er snel mee aan de slag te gaan.

Tot nu toe heb ik veel gebruikt gemaakt van de drums in de JDXI maar wat ik tot nu toe van de Spark gehoord heb vind ik deze van dezelfde kwaliteit, alleen de spark werkt natuurlijk veel mekkelijker.

De JDXI wilde ik eerst verkopen omdat ik de drums en de analoge synth (heb hiervoor een Boog en Bass Station 2 ) maar de overgebleven super natural synths zijn eigenlijk zonde om niet te gebruiken. Ik ga hem dan wel als een soort presetbak gebruiken voor vooral pads,strings en electrische piano.

Willem ik begrijp dat jij ook een JDXI hebt , wat is jouw ervaring met deze synth.
Heb je ook die patches van Ultimate Patches , zitten erg goede tussen.

aha, jij bent de b-stock koper, ik zag m toevallig op marktplaats, terwijl ik naar de oude controller aan het zoeken was. ik wilde je de link al sturen, maar -zoals zo vaak- "working", dat is: mijn bericht bleef "vasthangen", sf plaatste m niet, en daarna was de link weg.... mooie b-stock aanbieding, wel uitkijken of de software al niet geaktiveerd is... dat wilde ik nog zeggen, of al zeggen, toen ik de link, die nu verleden tijd is, door jou, plaatste. leuke, ingewikkelde zin.

geniet!
 
Back
Top