Udo Super 6

Best wel benieuwd naar dit apparaat! https://ask.audio/articles/udo-annou...g-hybrid-synth

12 voice polyphonic binaural analog-hybrid synthesizer, gemaakt door een nieuw bedrijf in de UK, opgericht door de designer van de Modal 008

Click image for larger version  Name:	3F9840CE-4927-41E5-8F6F-F6BC16993090.jpeg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3681734
 
Jij praat over de hele mix.

Ik praat over twee zaken,het vreet je mix op zulke sounds,en dat weet jijzelf ook wel,is een paar keer toepasbaar in een nummer of 2 en dan klaar,is one trick pony,en niet echt een feature om te zeggen ik koop die synth daarvoor omdat het de oren letterlijk snel moe maken.

ten tweede als je het in full effect wil gebruiken 1 dikke sound over heel het spectrum dus bvb in in een break in nummer zit je met dat probleem met vinyl beperking,...ja je kan idd het laag dan afblokken zoals je aangeeft.
 
Ik praat over twee zaken,het vreet je mix op zulke sounds,en dat weet jijzelf ook wel,is een paar keer toepasbaar in een nummer of 2 en dan klaar,is one trick pony,en niet echt een feature om te zeggen ik koop die synth daarvoor omdat het de oren letterlijk snel moe maken.

ten tweede als je het in full effect wil gebruiken 1 dikke sound over heel het spectrum dus bvb in in een break in nummer zit je met dat probleem met vinyl beperking,...ja je kan idd het laag dan afblokken zoals je aangeeft.

Duidelijk.
Ik wil hem graag uitproberen, heb me Deckard's dream al te koop staan voor deze synth en ik wil weer een ARP2600 (korg of Behringer, eerst even genoeg sound clips beluisteren)
 
Zeg jongens, denken jullie nu ook niet dat het forum z'n eigen ondergang tegemoet gaat met zoveel zuur in een topic?

Of je de UDO6 nu tof vindt of niet, een thread als deze lezen is alsof je een beerput opentrekt.
 


Echt wat een beauty van een synth. Ik snap alleen de diepte niet. Nu steken de keys uit.
De blauwe en zwarte ziet ik online te koop maar de grijze zoals in de video nog niet.
 
Moet zeggen na een aantal demo's dat er wel wat muziek in zit in de 6.Je hebt een directe feedback wanneer je een knop of schuif bediend.Een vlotte bediening wat voor mij een voorwaarde is een hardware synth nog te kopen tov een softsynth.
Maar daar heb je die prijs weeral 2500 euro is geen kattepis en ik heb geen zin om een jaar op rijst te gaan leven en mijn lijstje is al ingevuld dit jaar.
 
ik heb nog steeds het gevoel dat de overall sound aan het einde nog even door een heel klein gaatje geperst wordt
blijft vst sound wat mij betreft
 
staat nu hoog op mijn lijst, precies de sound die ik fijn vind. de keuze wordt deze Super6 of de Roland Jupiter-X
ooit wel allebei ;-)
 
die Udo toch, nu er meerdere goede demo's komen,een topper!
 
Volgens mij een van de betere synths om aan te schaffen. Mooie muzikale investering.
 
Een goede demo kan je ook met een Volca....,en daar ook, of het een goede muzikale investering is hangt af wat je er mee bakt..
 
Iemand met talent kan wel iets doen met gewoon een free softsynthje.Maar we zijn allemaal synth lovers,dus het mag soms wel iets kosten.
 
Naja, JK rijdt rond in dure auto's, maar Matt niet. Dus kan ie ook wat meer uitgeven aan z'n synths :D
 
Nou, ik ben toch voor de bijl gegaan. Bij MIDI-Amsterdam bleken ze er nog eentje (een zwarte) op voorraad te hebben en die staat sinds gisteren hier in mijn studio. Hij is super stevig, en de knoppen en toetsenbord voelen uitstekend aan. De sound moest ik even aan wennen. Achteraf vroeg ik me af wat ik eigenlijk verwacht had. Hij klinkt erg 'in your face' geholpen door veel presets die ook dat karakter benadrukken. Heel intuitief vind ik hem nog niet, ik moest de handleiding erbij pakken om uit te vinden hoe je patches selecteerd. Toen ik de Co5ma patches van internet had ingeladen, en er ook een mooie reverb op had aangesloten begon de liefde op te bloeien.
Hij kan bloedmooi klinken, en heel erg vet. Het spectrum aan geluidsmogelijkheden is wel beperkter dan bijvoorbeeld mijn Roland Xm, maar bij de UDO kun je met 1 sound (en wat drums) een track helemaal uitvullen door zijn vette karakter, terwijl ik dat de Xm nog niet zie doen. Ik heb ook ooit een DSI Prophet 6 gehad en uiteindelijk weer weggedaan omdat het ook een relatief beperkt ding was, maar eigenlijk helemaal niet vet klonk. Dat laatste heeft de UDO juist wel. Ben vanavond begonnen om de manual door te pluizen samen met de synth, en bij de eerste paar knoppen ben ik zo maar weer een uur verder, verloren in de mooie nuances die uit het ding komen. Ik heb veel synths, maar de UDO kan toch wel dingen die ik niet eerder gehoord heb. Hij mag blijven!
 
Back
Top