Udo Super 6

Best wel benieuwd naar dit apparaat! https://ask.audio/articles/udo-annou...g-hybrid-synth

12 voice polyphonic binaural analog-hybrid synthesizer, gemaakt door een nieuw bedrijf in de UK, opgericht door de designer van de Modal 008

Click image for larger version  Name:	3F9840CE-4927-41E5-8F6F-F6BC16993090.jpeg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3681734
 
Weinig inspirerende klanken. De brakke rompler titel past wel.
Dat binural super synth verhaal is ook maar een slechte verkoop truuk.
net als fpga's alsof dat ook maar iets zegt over de kwaliteit van de DCO's.
meeste vsti hebben meer in huis.
 
het is allemaal wel leuk,maar als het is om deze sounds erbij te halen koop ik liever een Kyra,deze Udo is echt heel duur voor wat het is.

Ja ,idd kan evengoed VSTi

Zal wel een correctie op de prijs komen als ze merken dat hij slecht verkoopt...
 
Z'n uitleg in die schneiderladen video vanaf zo ongeveer 58 minuten vind ik interessant.

Wat mij betreft nog steeds een leuke synth. Misschien nog geen eens door z'n sound (hoewel ik die binaural toestand wel degelijk wat vind toevoegen t.o.v. andere synths) maar vooral door de UI. Hoe langer ik met synths bezig ben hoe meer ik het waardeer als de UI in orde is. Zo weinig mogelijk menu's, fijn aanvoelende knoppen/faders, het voegt voor mij echt iets cruciaals toe.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel een mooie synth. Als je een vsti ook prima vindt snap ik dat. Maar deze synth kan wel wat dingen die je met je vsti niet kan. De combinatie fpga's voor oscillatoren met een analoog audio pad kennen we al uit de Peak. En ik vind dat voor een erg mooie klank zorgen. Ik ben wel fan van wavetable oscillatoren en het verschil tussen een vsti wavetable synth en een nco synth die geen enkele aliassing noise heeft door de hoge sample frequenties vind ik zeker wat toevoegen.

Het hele binaureal gebeuren betekent blijkbaar dat alle stemmen dubbel zijn uitgevoerd. Ik zou dat gewoon stereo genoemd hebben. En dit is zeker niet de eerste synth die dat heeft. Maar als ik het goed begrijp kan je al die dubbele stemmen ook los gebruiken, en dan heb je een 12 stemmige synth.

Voor een hybride synth waarbij zoveel aandacht is besteed aan bespeelbaarheid en fine-tunen van de klank vind ik de prijs niet overdreven. Natuurlijk is een VSTi goedkoper maar dat argument gaat voor iedere hardware synth op.
 
Het hele binaureal gebeuren betekent blijkbaar dat alle stemmen dubbel zijn uitgevoerd. Ik zou dat gewoon stereo genoemd hebben. En dit is zeker niet de eerste synth die dat heeft. Maar als ik het goed begrijp kan je al die dubbele stemmen ook los gebruiken, en dan heb je een 12 stemmige synth.

ja idd zo werk dat maar dat klinkt wel goed. Ik neem patches van analoge synths 2x op. 1x l 1x r en dan hoor je ze bv bij de Ob matrix 6 lekker langs elkaar heen schuren. Maar binaureal? Dan hebben ze ook een delay van een paar ms?

Weet je ik heb van zo veel synths schijt demo's gehoord waarvan je er later achter komt dat het ding geweldig is.
het is dus moelijk te oordelen zonder zo een synth een maand in huis te hebben.

Wat ik wel hoor zijn de oscs en did klinken erg kill.
snijd lekker door de mix maar verwacht hier geen wollige tapijten van.

De meeste vsti's hebben ook geen of nauwlijks aliasing. Door de resynthesis, multisamples en andere algoritmes.
 
Dat binaural ding wreet heel je mix op,is niet iets dat je makkelijk kan gebruiken en ook niet aan te raden als je track op vinyl geperst moet worden.

Interface en design is wel cool van deze synth
 
Ik vind het maar een lelijk goedkoop ding om te zien ondanks het forse prijskaartje. Lijkt me wel een tof ding om mee te klooien.
 
Ik vind het maar een lelijk goedkoop ding om te zien ondanks het forse prijskaartje. Lijkt me wel een tof ding om mee te klooien.

Ik vind nou juist het tegenovergestelde. Zou er bijna een NASA sticker op willen plakken. :) Tijdens Superbooth 2019 was dit snel m'n favoriet. Volgens mij komt ie in meerdere kleurtjes.
Maar die prijs :bekdicht: Ik wacht even tot die flink zakt en op toekomstige producten van ze in een iets lagere prijsklasse.
 
eerst dacht ik zet die fx eens uit, want die klinken slecht en dan kan je de synth niet horen. toen hoorde ik een paar droge sounds en dacht ik zet er ajb fx op dan hoef ik die synth niet te horen :D
 
eerst dacht ik zet die fx eens uit, want die klinken slecht en dan kan je de synth niet horen. toen hoorde ik een paar droge sounds en dacht ik zet er ajb fx op dan hoef ik die synth niet te horen :D

Zei de ontwerper ook,dat de effecten niet top zijn,maar de droge sounds goed zijn.
 
Dat binaural ding wreet heel je mix op,is niet iets dat je makkelijk kan gebruiken en ook niet aan te raden als je track op vinyl geperst moet worden.

Interface en design is wel cool van deze synth

Dit slaat echt
nergens op. Alleen even alles mono maken onder de Bv 150 hz. De rest kan gewoon stereo zijn.

Zure topic dit.
Ik vind hem zelf erg lekker klinken. Ieder zijn eigen dingen uiteraard.
 
sowieso gaat binaural helemaal nergens over als je niet met koptelefoon luistert. als je gewoon stereo via speakers luistert is t alleen maar een vreemd stereobeeld wat je met andere shit ook kan bereiken als je dat wil. het wauw effect van binaural, dus echt met de (neumann) headmic opnames maken en dat met koptelefoon terugluisteren, dat is met geen enkele plugin of überhaupt met synthetische sounds te bereiken. het is een beetje een buzzword zo
 
Back
Top