Udo Super 6

Best wel benieuwd naar dit apparaat! https://ask.audio/articles/udo-annou...g-hybrid-synth

12 voice polyphonic binaural analog-hybrid synthesizer, gemaakt door een nieuw bedrijf in de UK, opgericht door de designer van de Modal 008

Click image for larger version  Name:	3F9840CE-4927-41E5-8F6F-F6BC16993090.jpeg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3681734
 
Ja, de prijs is ook super :D

Bij Bax 1500 euro zeker?Kunnen ze weer verkopen met verlies(wat in belgie niet mag).Vraag me af hoe ze daar hun personeel betalen tegenwoordig.
 
Nee, niemand behalve turnlab biedt hem aan 8>

Wil maar zeggen dat bij Bax(er zijn er anderen)bv:de prophet X verkopen zij aan de inkoopprijs,dus ze verdienen daar niets aan!Dat is de markt dood concurreren,ze weten ook dat in belgie ze niet met verlies mogen werken.Trachten zo de monopolie van de prijzen te hebben.Wat dat later gaat geven,duurdere prijzen uiteindelijk?
 
Bax is al meer dan een jaar de goedkoopste niet meer in veel gevallen, en ook hun laagste prijsgarantie hebben ze laten vallen, net als die regelmatige 10% kortingsacties.
 
Bax heeft het wel slim gedaan; eerst zich een paar jaar ingevochten met laagste prijs om zo een flinke exposure te krijgen en uit te breiden en nu zijn ze net als andere winkels.
Soms hebben ze een mooie deal en een andere keer is weer een ander de goedkoopste.

Nog even back on topic; die Udo super 6 klinkt wel super vind ik al is het niet een heel vernieuwende bak.
Maar dat hoeft ook niet vind ik; beter een lekker klinkende bak dan iets baanbrekends wat niet tof klinkt.
Ik verwacht dat ie in het wat hogere segment zoals de Summit en OB-6 het best goed gaat doen.
 
Hij klinkt ook vrij goed, maar de demo's klinken wel erg 'Roland'. Denk dat de summit diverser in klank is, maar kan ongelijk hebben.
 
Zeer lovende comentaren op YT amaai,deze synth kan niet meer kapot.Waar het vooral overgaat zijn de specs.Maar voor mij komt altijd de klank op de allereerste plaats en voorlopig zet deze synth me in de kou.Had verwacht toch een bunch aan klanken deze keer,maar nee.Je hoort een paar klanken(uit de toon dan nog).
 
Had verwacht toch een bunch aan klanken deze keer,maar nee.Je hoort een paar klanken(uit de toon dan nog).

Inderdaad, beetje teleurstellend dit filmpje, leuk dat de maker aan het woord is, maar een goede demo geven lukt hem niet echt. Anyway, wat ik begrijp uit het filmpje is dat er dit jaar nog enkele exemplaren de deur uit gaan (en begin 2020 volgt full production for the rest of us). Hopelijk komen deze dan wel bij capabele mensen terecht zodat die wat goede demo's kunnen laten zien.
 
idd,is een beetje one-trick pony synth

Aan 2500euro keuze tussen deze en Jupiter-X is snel gemaakt..
 
idd,is een beetje one-trick pony synth

Aan 2500euro keuze tussen deze en Jupiter-X is snel gemaakt..

Zou toch nog wachten,als de definitieve versie komt.Vandaag is de Waldorf Kyra verschenen in zijn volle glorie,en ben een beetje verschoten hoe die nu klinkt tegenover de prototypes!
 
Prachtige sound, interessante synth en heeft wel wat weg van de Modal 002. Wel bijzonder typetje die George... hij gaat er helemaal in op ;)
 
Ik zat een beetje te twijfelen tussen de Argon8 en Hydra voor die ene poly die ik volgend jaar wil kopen maar deze staat er nou met stip tussen. Vooral die wavetables maken 'm extra vet vergeleken met de eerste demo's.
 
Alles wat eruit komt klinkt totaal fuzzy,ik kan evengoed een VSTi gebruiken,echt niks voor mij
 
Back
Top