Wachten op Behringer 909 of TR-09 zoeken?

MSK

Psychopatisch lid
Lid sinds
20 april 2010
Berichten
860
Ik heb een van de 2 nodig over een tijdje voor live optredens, om samen met een 303 te runnen.
Als ik dit zie ben ik wel redelijk content met het geluid en de dynamiek , maar ik ben wel benieuwt of er meningen zijn betreft de ene optie tegen de andere optie.

https://www.youtube.com/watch?v=L51mqYX5Glo
 
Geluid en dynamiek is zeker goed bij de TR-09. Daar werd ik blij door verrast. Minder goed vond ik het feit dat je geluiden niet apart kunt uitsturen en bewerken. Via Ableton kan het wel maar dat was voor mj geen optie, dus retour gedaan. Een Behringer 909 zou ik mijn adem nog niet voor inhouden...
 
Zou ik eerder voor tr8s gaan
of losse kickmodule voor de analoge kick (hangt af welk genre, maar zo doe ik het in compacte setup)
 
Voor de zelfde prijs als een tr09 heb je een tr 8... Als je alleen de 909 sounds nodig hebt is dat meer dan voldoende zou ik zeggen... Tr8s lijkt mij wel een leuke aanvulling..
 
De X-base 2de hands lijkt mij ook geen slecht idee. Kwa klank mogelijk beter dan de tr09? Iig echt anaaloog, en je kan per step parameters automatiseren. Als je het geld hebt is de nava natuurlijk ook nog een mogelijkheid...
 
Koop de tr09. Kost niet veel 2ehands en is mioi en ok. Enige nadeel is de gemeensch audio out.
als je tegen de lelijke leds en t groen kunt kan je de tr8 kiezen. De 8s is stukje duurder...
 
Tja als behringer een 909 gaat maken en voledig analoog dan vind ik dat niet te vergelijken met de tr8 of tr9.
hetzelfde geld voor de 808. Individual outs zijn ook best handig voor live.

​​​​​​​maar goed niet iedereen deelt die mening.
 
Back
Top