Welke computer gebruiken jullie?

tja, da's ni te doen dat in txt uit te leggen,, kijk eens,,
 
Zit even met een klein dilemma.
En weet zo even niet waar ik dit onderwerp het beste kan plaatsen.
Oriënteer mij momenteel op evt een nieuw systeem.
Alhoewel ik met het huidige systeem (Lenovo Ideacentre 620s tower) erg tevreden nog ben.
Deze is echter al vier jaar oud en ik weet eigenlijk niet hoe lang deze nog kan meegaan.
Vooral de processor is niet meer zo heel snel.
Weet even niet of ik voor een laptop of opnieuw weer een tower zou kunnen gaan.
Een tower is toch wel wat makkelijker uit te breiden etc.
Maar als ik in ooit in de toekomst nog wil gaan optreden, dan is een laptop weer praktischer.
Niet dat de kans heel groot is dat ik ooit ga optreden.
Ook aangezien ik meer thuis muziek maak.
Even een beetje lastig dus.
Wat zijn jullie ervaringen zoal?
Dag robi,

De uitbreidingen slots zijn bij de nieuwe desktop computers wel minder dan in het verleden!
Men houd geen rekening met personen om het te kunnen uitbreiden.musicstore verkoopt wel een muziek computer:D
En firewire zie ik al helemaal niet(overgenomen door USB3)of netwerk cable.
Ik probeerde een firewire te istaleren maar dat ging niet goed dus dat heb ik maar geschrapt!
Ik heb nog steeds ook een computer van 10 jaar geleden,en werkt gewoon iets minder snel dan mijn nieuwe dat wel.
Ik zou voor een desktop gaan en later een laptop erbij voor de vakantie:P

Groeten van andreos:)
 
tja, da's ni te doen dat in txt uit te leggen,, kijk eens,,
duidelijk...

Zie extended desktop op
Ik heb last van dyslectic en moet steeds die hele lap minstens 4x lezen en maak dus de steeds de zelfde fouten (dat heb ik al geprobeerd)
dus dan vraagt je het even: Hoe kom ik bij beeldschermen instellingen van de mac?
 
tja, man,, das teveel werk, of ik weet ni hoe dat uit te leggen, da's basis osx, en gratis bestaat niet,, of daar zijn grenzen aan,
klagen op anderen gaat altijd vanzelf, da's eeuwig durende irrtiatie,, enzovoort,

pffff,, altijd 't zelfde, en anders vinden ze't zelf, en was ik weer peppi en kokki aan't spelen met hele uitleg txt te typen,,

kheb wel andere dingen nog te doen vandaag,,
 
Net een nieuwe pc aangeschaft, een core i7 12th gen, 64GB ram, met 2.5 TB M.2 drives en 2 TB gewone SSDs, een oude GTX 1050 heb ik van mijn vorige build overgenomen.

Inmmiddels gebouwd en Windows geïnstalleerd. Toen ik um voor het eerst aanzette dacht ik shit, hij gaat niet aan, maar hij was gewoon echt heel erg stil :D:D. Blij mee! Nu nog het echte werk, inrichten dus…

voor referentie hier de specs:
Nieuwe pc
 

Attachments

  • 4CC2AA99-2827-48D5-A18E-767E196008E5.jpeg
    4CC2AA99-2827-48D5-A18E-767E196008E5.jpeg
    169 KB · Bekeken: 137
  • 1C96AA78-ACF6-408F-9193-C37A9ECA8CA6.jpeg
    1C96AA78-ACF6-408F-9193-C37A9ECA8CA6.jpeg
    147,9 KB · Bekeken: 134
Laatst gewijzigd:
Net een nieuwe pc aangeschaft, een core i7 12th gen, 64GB ram, met 2.5 TB M.2 drives en 2 TB gewone SSDs, een oude GTX 1050 heb ik van mijn vorige build overgenomen.

Inmmiddels gebouwd en Windows geïnstalleerd. Toen ik um voor het eerst aanzette dacht ik shit, hij gaat niet aan, maar hij was gewoon echt heel erg stil :D:D. Blij mee! Nu nog het echte werk, inrichten dus…

voor referentie hier de specs:
Nieuwe pc
Tof! Je had wel een wat moderner toetsenbord erbij kunnen nemen! ;-P
 
Atari dat is ver na mijn tijd.
 
Net een nieuwe pc aangeschaft, een core i7 12th gen, 64GB ram, met 2.5 TB M.2 drives en 2 TB gewone SSDs, een oude GTX 1050 heb ik van mijn vorige build overgenomen.

Inmmiddels gebouwd en Windows geïnstalleerd. Toen ik um voor het eerst aanzette dacht ik shit, hij gaat niet aan, maar hij was gewoon echt heel erg stil :D:D. Blij mee! Nu nog het echte werk, inrichten dus…

voor referentie hier de specs:
Nieuwe pc
Ik ben geen kenner, maar waarom die Samsung's zonder heatsink s.v.p. ? Prijsverschil is er nauwelijks en koeler is altijd beter toch?
 
Ik werk op een 12 jaar oude Mac Pro.
Loopt nog steeds als een zonnetje.
Bizarre eigenlijk hoe lang die al meegaat.
Ja,apple is goed, hangt er ook vanaf hoe dikwijls je de Mac gebruikt.Mijn gebuur rijdt al 30 jaar met dezelfde auto.Maar ja als je auto één keer in de week uit de garage haalt.
 
Ik heb recent 2e hands voor 100 euro een superklein maar oh zo handig Lenovo laptopje (MIXX 320-10ICR) gekocht met touchscreen dat ik los kan trekken van het toetsenbord.
Wordt aangedreven met Atom 5 X. Werkgeheugen 4 GB en 128 SSD intern uitbreidbaar met max. 128 GB micro SD kaartje en beeldschermpje van 10 inch (HD kwaliteit) en 3 USB aansluitingen. Dus Keystep er op aangesloten er een DAW (Bitwig Studio) en wat VST's opgezet:

* ACE
* Spire
* TAL Sampler
* Maschine MK3
* Korg legacy collection
* Valhalla effecten
* Guitar Rig

Getest hoe hij zich in de praktijk gedraagt . En dat ging goed.
Natuurlijk kun je niet veel vst's tegelijk openen want dan krijg hij het qua CPU moeilijk, maar als je tracks bounced dan gaat het zonder problemen goed.

Ergo, zelfs met heel beperkte hulpmiddelen middelen/budget kun je behoorlijk goed muziek maken.
Als ik de Capslock indruk kan ik zelfs met het toetsenbord muziek maken op de meest afgelegen plaatsen.
Dus deze gaat mee op vakantie !! :engel:
 
Ik ben geen kenner, maar waarom die Samsung's zonder heatsink s.v.p. ? Prijsverschil is er nauwelijks en koeler is altijd beter toch?
Mijn Aorus board heeft al basic heatsinks op de plek waar je ssd's kunt plaatsen. Dus mogelijk is dat hier ook het geval. Hoewel deze ietsje minder goed koelen is het verschil niet van belang voor performance of levensduur. Zonder heatsink is trouwens wel echt af te raden.
 
Back
Top