Welke computer gebruiken jullie?

Ik ben het allemaal aan het installeren.
Nou werken ze allemaal...
behalve Spectratronics, die moet nog geïnstalleerd worden.
en gaat naar de externe schijf van 2tb die nu correct is geformatteerd. (bedank nog:okdan:)
Dat doe ik op het laatst.
 
Even een gerelateerde vraag voor degenen die een glazen bol bezitten en/of de markt goed volgen: retro computers genre Commodore/Atari/... hebben de laatste jaren een prijsstijging gekend. Lijkt het erop dat deze zich de komende tijd nog verder zet of zou het eerder stagneren/zakken nu die heruitgaven en nieuwe retrocompatibele (FPGA) systemen beschikbaar zijn? (of net daardoor nog verder stijgen)?
 
lijkt me logisch dat prijzen steigen. met koopt de echte om nostalgie en een fpga clone vervult die wens niet.
 
Vergeet niet dat die c64s,amiga en atari ST wel in duizelingwekkende oplages geproduceerd zijn, ik kon echt veel mensen die toen een v/d 3 hadden. Ik kon bijna niemand met vintagesynths in de periode 82-89. Waren ook niet te betalen. Een tr808 zijn er maar 2500 van gemaakt bijv.
Prototypes en 1e serienummers misschien wel maar de rest is 10jes werk.
 
Prototypes en 1e serienummers misschien wel maar de rest is 10jes werk.
Ik dénk dat je een paar jaar achterloopt met je prijzen. Zeg me anders gerust waar je Amiga's en ST's voor tientjes kan kopen, dan breng ik een vrachtwagen. De retro computermarkt staat tegenwoordig namelijk behoorlijk warm. Ik vroeg me alleen af of dit een verder stijgende of stabiliserende/dalende trend lijkt te zijn. Ik heb al eens mijn C64 collectie voor nop verkocht, en die fout zou ik niet graag herhalen (oh wacht, dat heb ik met mijn vintage synths al gedaan. Geen drie keer herhalen dan.)

Ze zijn inderdaad in vaak héél hoge oplages gemaakt, maar ook heel vaak weggegooid. Nuja, een DX7 is ook vulgair vaak verkocht en daar vraagt men toch ook al wat voor.

Ik ga me op een retro computer forum aanmelden, want ik heb ook wat technische vragen.
 
Laatst gewijzigd:
Of het erg veel nog gaat stijgen is moeilijk in te schatten omdat er zoals aangegeven veel van gemaakt zijn,naar mate interesse zakt met een wie weet plotse terbeschikkingsgesteldheid kan dit wel zorgen voor een stagnatie in prijs ipv stijging,om niet te zeggen daling..

Ja men vraagt,maar men gaat nog vragen hoor,maar tis verkopen dat het moet doen,ik zie wel soms C64 voor peanuts verkopen,wel niet echt iets dat ik volg.

Het zal afhangen van de modellen,maar er komen serieuze gear dump tijden aan ,hou je maar vast.

Behalve voor zeldzamere en volledig werkend mint condition spullen (en je toespitsen op exclusiviteit ,zoals bvb de originele verpakking er nog bij en in top staat) zou ik er geen cent aan uitgeven verder,zeker nu niet.
 
Ik dénk dat je een paar jaar achterloopt met je prijzen. Zeg me anders gerust waar je Amiga's en ST's voor tientjes kan kopen, dan breng ik een vrachtwagen. De retro computermarkt staat tegenwoordig namelijk behoorlijk warm. Ik vroeg me alleen af of dit een verder stijgende of stabiliserende/dalende trend lijkt te zijn. Ik heb al eens mijn C64 collectie voor nop verkocht, en die fout zou ik niet graag herhalen (oh wacht, dat heb ik met mijn vintage synths al gedaan. Geen drie keer herhalen dan.)

Ze zijn inderdaad in vaak héél hoge oplages gemaakt, maar ook heel vaak weggegooid. Nuja, een DX7 is ook vulgair vaak verkocht en daar vraagt men toch ook al wat voor.

Ik ga me op een retro computer forum aanmelden, want ik heb ook wat technische vragen.
Als je graag weer eens werken met je oude "computer liefde" wilt ervaren dan kun je, denk ik, in 1e instantie het beste een emulator op je moderne compu installeren. Het is een beetje als met oude auto's of brommers als dat je hobby is. Die ouwe beestjes krijg je wel aan de praat. Maar in de praktijk zijn de meeste hobbyisten meer bezig met opknappen dan rijden. Een maand opknappen, de straat uit rijden, brommer kapot, weer een maand lekker puzzelen, etc.

Er is op het moment in het Commodore 64 forum een zeer interessant topic over "Hoeveel C64's heb jij?". Wat blijkt? De meeste hebben er tussen de 3 en de vijf! Ik neem aan voor reserveonderdelen. En dan krijg je nog het probleem monitor. Op een TV een applicatie draaien waarin je de met SID muziek kunt maken kan zeer lastig zijn voor je ogen. Als je die C64 überhaupt op je moderne TV krijgt. Verder zal het je vandaag de dag zwaar tegenvallen hoe langzaam de disk drive is. Dus moet je er een cartridge bijkopen met een SD kaart voor software. En de originele voeding gaat na een aantal jaar kapot waardoor hij alle chips, RAM en ROM frituurt: hele Commodore naar de klote.

Er zijn v/d Volkswagen Kever meer exemplaren gemaakt dan er insecten zijn op aarde zijn. Ik zie er helaas nul van rondrijden op het moment ondanks dat ik zeker weet dat het van half de wereld z'n hobby is om zo'n ding te onderhouden. Dat zegt iets... Bands die groot zijn geworden met de E-mu Emolator II zie er er nooit meer mee op het podium staan. Heel raar. De meeste DJ's die dwepen met de 808 zie ik er nooit mee op het podium staan. Waarom zou dat toch zijn? Hmm....

Ikzelf heb 2 jaar geleden gelukkig de hand kunnen leggen op "The C64 Maxi" (de Mini is kloteooi!) toen 'ie nog te koop was. Ding is sedert een maand na uitkomen (ong. dec. 2019/jan. 2020) uitverkocht door chiptekorten en omdat Retro Games Ltd. liever een Vic20 en de Amiga Mini op de markt brengt. De sukkels. Die The C64 Maxi is mijn "prize possession" ook al kostte 'ie maar 120 Euro (bijgeleverde joystick is ook klote zooi, meteen weggepleurd).

Verder lees ik dat je lid wilt worden v/e classic computer forum. Lemon64 is de plek voor de C64. Helaas is de forum software ook klassiek en hebben ze al een eeuwigheid last van spam. Hierdoor weigeren ze al tijden ALLE gmail adressen (!). De "foutmelding" die je krijgt slaat nergens op. Zie dit topic. Je zult dus een wegwerp mailadres moeten maken buiten gmail.

Succes met je oude hobby! :)
 
Korg staat er ook om bekend dat hun midi drivers op windows niet lekker werken, ik heb daar ook wel gedoe mee gehad.
Hier nog iemand die z'n XD niet connected kreeg in W11 Korg drivers
Dit stond als oplossing voor W10 en misschien dat het op W11 ook helpt?

You have to install the driver manualy so go to device manager find the instrument search for but then choose network microsoft rndis of course you get "Are you sure" prompts but hey there after everything works. I might add this works on Windows 10 too.

Mijn dank @krautrock1958 is groot, dit heeft gewerkt! Eindelijk.
 
Worden oude computer geld waard ja? Ik heb 8 jaar geleden nog 2 perfect werkende Amiga's naar de milieustraat gebracht omdat ze niet mee mochten in een verhuizing en niemand ze wilde hebben.
 
Ik heb nog een antieke Windows 3.0 te koop.
3000 euro!
Met gratis...
1650959937197.jpeg
Thunk!:D;)
 
Ik heb nog een antieke Windows 3.0 te koop.
3000 euro!
Met gratis...Bekijk bijlage 3822800 Thunk!:D;)
LOL LOL LOL

Dju toch, vorige jaar nog een Tandy full colour 256 Kb naar het container park gedaan
en eigenlijk met pijn in het hart want dat was onze allereerste computer thuis
 
OP www.2dehands.be rubriek synthesizers

Atari STE met Steinberg Cubeat met dongle en manual ect erbij met de gezochte Steinberg MIDEX+ 4 out expander erbij waarvan met deze setup er nog 3 midi out vrij zijn voor nog een sampler of module of synth erbij + een externe HD van 640mb is erbij met werkende muis en monitor natuurlijk en 25 ongebruikte diskettes. de kleine monitors, waarde alles samen 500 euro
 
Da's wel een handige site zeg.:okdan:
en via zo'n site kun je eigen weer laten interesseren in old stuff.
Technische heimwee noem ik het...:mega:
 
Worden oude computer geld waard ja? Ik heb 8 jaar geleden nog 2 perfect werkende Amiga's naar de milieustraat gebracht omdat ze niet mee mochten in een verhuizing en niemand ze wilde hebben.
Reken maar dat klassieke computers geld waard zijn. Heb je die Amiga's op Marktplaats gezet? Volgende keer proberen of ze het willen hebben voor het Home Computer Museum Nederland. Misschien komen ze 'm ophalen.
 
Ja, achteraf gezien had ik het waarschijnlijk beter kunnen regelen, maar ik had haast en geen tijd om er veel moeite voor te doen dus na snel rondje vragen weggebracht. Heb nu niet meer van dat soort antiek liggen, behalve een vintage trage Windows Vista laptop met een dooie accu en overspannen ventilator die ik nog eens gebruik als ik een of ander PC-only tooltje nodig heb voor mijn ouwe rammelkasten (romplers).
 
Na vele jaren macs v2012 te hebben gebruikt,
eerst i5's maar dat waren maar dual core's en dat was wel sukkelen, daarna de i7 quadcore's - 8 threat

staat de mac mini v2018 i5 hex 500GB/8GB nu te koop voor 699 bij de fnac ,
die begint vanaf catalina, k denk ni dat mojave 32bit er op kan

er is wel de dubbele snellere apple m1, maar daar kun je geen ouderwetse win10 opzetten,,

soit, 699, da's enkele honderden euro"s goedkoper dan de andere retailers, en nieuw is't > 1250

Ik ben content, na een week windows te hebben geinstalleerd,,,
De powercore's draaien via een belkin thunderbolt dock v1 en één thunderbolt v3to2 adapter
2de scherm via de belkin v1 dock en Displayport to vga (of hdmi) cable

 
Heb nog een intel Mac mini 2 jaar oud.Ik wacht op de M3,eind 23 begin 24,in een hopelijk iMac Pro 27 inch of groter.
Nu zijn er geruchten dat er geen 27 inch iMac meer komt.
 
tja da's 'wachten',,

't was plezant om eens volle kracht bezig te zijn vorige week,, met te installeren, een win 10 van scratch,,
Ik had evengoed op de mac mini's v2012 eens een verse win 10 kunnen installeren, maar da's natuurlk niet zo uitdagend

Thunderbolt 3/USB-C, i5 win10 compatible, en de prijs, was nu de doorslag, want ik had nooit gedacht nog een nieuwe mac te kopen
Maar in de studio corner is er iets aan't stuk gaan, En ofwel is het de Mac Mini, ofwel is het de TR-8, die al gebruikt was door bax, of een b-stock was.

Veel Synth gerief kan ook niet tegen 3 maanden >26 graden zomer hittegolf temperatuur.
Een airco kopen is nog niet te doen,,
 
Back
Top