Welke computer gebruiken jullie?

Recent een AMD pc in elkaar geknutseld:
  • CPU AMD ryzen 9 3900x (3,79GHz 12 core)
  • Cooler Scythe Mugen 5 Rev B
  • Moederbord Gigabyte X570 Aorus Elite
  • Geheugen 2x 32GB DDR4
  • SSD Corsair PCie4 MP600 1TB
  • HDD WD 4TB en 2TB
  • Grafisch nVidia GTX 980 Ti 6GB
  • Voeding be quiet! dark power pro 650W
  • Case Fractal Design R6 USB Black
 
Imac M1 is uit.Alleen de 24" nu maar in de toekomst grotere straffere modellen.
Ik hoop op een 30 a 32 inch scherm en een M2 processor.
imac-2021.jpg
 
Recent een AMD pc in elkaar geknutseld:
  • CPU AMD ryzen 9 3900x (3,79GHz 12 core)
  • Cooler Scythe Mugen 5 Rev B
  • Moederbord Gigabyte X570 Aorus Elite
  • Geheugen 2x 32GB DDR4
  • SSD Corsair PCie4 MP600 1TB
  • HDD WD 4TB en 2TB
  • Grafisch nVidia GTX 980 Ti 6GB
  • Voeding be quiet! dark power pro 650W
  • Case Fractal Design R6 USB Black
Hoe is de DPC latency performance?
 
Ik gebruik nog een oude PC, na een HD crash (slik..) was ik er zo klaar mee dat ik hem naar de opslag heb verbannen. Een jaar geleden ben ik weer begonnen met muziek maken en aangezien ik dan toch een (muziek) PC nodig heb (met name mn. oude EMU 1820m die nog op PCI werkt) heb ik hem maar opgeknapt.

I7 3750k erin gezet. Moderne cooler zodat ik hem flink kan overklokken. SSD + 16g ram zat er al in. Ik overweeg nog een M2 NVME (via pce-e) erin te zetten en als ik het kan vinden sneller RAM. Dan haal ik er echt het maximum uit wat op zich al een leuke uitdaging is.

Voor audio en de meeste vsts werkt het prima. Al loop je met de laatste vsts, zoals Softube modular, echt snel tegen grenzen aan.

Zodra de prijzen door de chipstekorten weer wat gaat dalen denk ik dat ik wel moet gaan upgraden. De oude bak ga ik dan in een zo klein mogelijke behuizing via audiogridder in mn. netwerk hangen.
 
Ik heb een hackintosh; 14 core 10940intel 4.6 ghz met 128gb ram 2tb+1tb NVME SSD, 5700XT videokaart watergekoeld silent systeem
en een MacPro 7.1 16 core met 1tb ssd 48gb ram en een 580 videokaart.

Systemen zijn qua performance gelijkwaardig aan elkaar.

Draai 210 instrument/mixtracks waarvan 32 VIs tracks (alle zware jongens) en 135 drumtracks ( ja ik ben ziek) met daarop ingeladen met multiouts via Roland Cloud en Battery /Sitala cr78/dr110/606/707/727/808/909/R8M en nog een paar drumvolutions en andere drumsynths zoals sugarbytes drumcomputer. Dan nog een stapel samplertracks en dan een stapel mxibussen

Op alle mixtracks console plugins en inserts zoals chorus/flangers enzo dan 4 x auxbussen voor de verbs en delays
Op de bussen compressors/saturisators en limiters

Masterchannel met
PA Townhouse compressor
ST Console1
PA Elysia Alpha mastercompressor
ST Emperical Labs Lil frEQ
ST Drawmer '73
ST Tape
Logic Noisegate
Thomas Mundt Loudmax

Als ik op play druk en alles is ingeladen dan ben ik op 50% multicore usage en 75% singlecore uesage.

Lekker hoor.

Screenshot 2021-05-20 at 12.27.34.png
 
Laatst gewijzigd:
Hoe is de DPC latency performance?
Average measured interrupt to DPC latency (µs): 7,691747

Geen idee of dat goed/slecht is, zie wel dat vooral grafische drivers een groot aandeel hebben
 
Een oude Mac Pro uit 2008, draait nog het laatste Mac OS. Beetje upgraden door de jaren heen, ooit goedkoop gekocht. Doet het nog prima.
 
Average measured interrupt to DPC latency (µs): 7,691747

Geen idee of dat goed/slecht is, zie wel dat vooral grafische drivers een groot aandeel hebben
7, (µs) is super goed maar 7000 is super slecht.
alles boven de 1000 is slecht.

als je er wat aan wil doen zoek dan 'het grote latency topic'
 
Mac Mini uit 2011

-

lol.. 2e keer dat ik dit post in dit topic.
 
iMac 27”, 2010. Wel met een SSD. Draait nog als een zonnetje. Ik hoop dat hij nog even voort kan. Dan wel weer een Mac (mini of iMac).
 
voor mijn studio, zelfgebouwd. een desktop. van de grond af, dus kast, voeding etc. normaal nam ik nog dingen mee, maar veel was te verouderd.
systeem uit 2016;

i7-6700K (@4.4, overclocked, hoger krijg je m amper, die 10% meer merk je)
32Gb @2400Mhz
asus z170k
asus/Nvidia gtx 1060 6 GB
3 x SSD (1 voor de boot, natuurlik)
1 x HD
650 watt voeding (bronze), wat overdreven, maar na een paar jaar, gaan ze toch achteruit, heeft ie toch nog voldoende vermogen. en de i7 kan flink wat watt trekken als je wil..

3 monitoren; 1 x 24" 1920/1080 (ips)(philips), 1x DELL resolutie? 1380x*** nee, lagere resolutie, 1x touchscreen 22", 1920/1080, ips.

op mijn laptop werk ik ook veel;

i7-9750H (6 core.. max 4.4 Ghz)
16gb
1x NVME 256 gb
1x HD 1 TB
gtx 1050 4gb
15" IPS scherm, 1920*1020.

een HP, waarvan de onderdeel makkelik te vervangen zijn. erg handig.. desktop vervanger, bouwkwaliteit, kan beter. maar presteert uitermate goed.

moederbord + cpu (en mischien geheugen) worden op termijn eens naar meer recent spul, op dit moment niet, kan nog alles, eigenlik, maar merk dat ik ook steeds meer wil, lukt allemaal nog.
ik wacht totdat de AMD en INTEL race weer echt begonnen is, op dit moment geen interessante AMD of INTEL proc voor mij, AMD is of te weinig cores, te lage IPS, of teveel cores, goede IPS, maar te duur, in verhouding.
ik wacht totdat de konkurrentie weer echt terugkomt, AMD doet het wel goed, goed spul. ik ben meer van INTEL, alleen vanwege, ja waarom? het zou voor ook goedkoper zijn, het geheugen kan ik nog mee overplaatsen.
en hoe oud ie ook is, de HD is nieuwer, want de eerste begaf het (had ook tegelijkertijd een 3TB backup schijf gekocht, dus geen probleem), en de SSD's zijn nog goed. en kosten nu heel wat minder..

(voor mij zou 8 cores + HT, met per core een hoge IPS, 5GHz, zegt absoluut niet alles, Ghz, integendeel, grote cache, handig voor audio... meer dan genoeg zijn voor de komende 7 jaar...)
 
Sinds vorige jaar een PC, daarvoor een Windows laptop 13 inch, maar die kreeg het zwaar, nu (door een vriend gebouwd):
AMD Ryzen 7 3700x
ASUS B550
32 Gig geheugen
SSD voor system enzo, en een HD voor data, sampels en Kontakt library's.

De HD is soms wat traag bij het laden van Kontakt, maar het werkt prima en scheelde enorm in de aankoop, maar die ga ik nog wel eens vervangen voor een SSD.
 
Windows 10 Pro op i7-6700K/16GB/GTX1070/250GB en 500GB SSD/2x12TB externe opslag
 
Een oud HP laptopje met een langzame Celeron processor en weinig geheugen uit het Windows Vista-tijdperk, maar wel met Windows 7. Draait een stokoude versie van Adobe Audition op, en de laatste versie van Audacity die nog wil draaien onder Windows 7 ... 8D
 
i9 MBP 16”. Als de geruchten waar zijn over een 20/40 core ARM Mac Pro gaat die het wellicht worden.

compilatietijden voor complexe projecten gaan daar mee naar verwachting tot 8x sneller.

qua muziek productie is voor mij de i9 al overkill
 
i9 MBP 16”. Als de geruchten waar zijn over een 20/40 core ARM Mac Pro gaat die het wellicht worden.

compilatietijden voor complexe projecten gaan daar mee naar verwachting tot 8x sneller.

qua muziek productie is voor mij de i9 al overkill
Volgens wat ik allemaal gelezen heb ben je voor audio daw's maar echt weinig met massa's cores,het is vooral een single core performance upgrade waar je naar moet kijken,met andere woorden kloksnelheid en aantal transistoren per core dat moet stijl naar omhoog,of de gehele software processing van DAW's moet herbekeken worden wat al jaren wringt dus.
 
yes @egres ik denk hetzelfde. als je een programma in bv C compileerd kun je dat met parallel threads doen.
maar een vst kan niet meer dan 1 thread gebruiken.
 
Volgens wat ik allemaal gelezen heb ben je voor audio daw's maar echt weinig met massa's cores,het is vooral een single core performance upgrade waar je naar moet kijken,met andere woorden kloksnelheid en aantal transistoren per core dat moet stijl naar omhoog,of de gehele software processing van DAW's moet herbekeken worden wat al jaren wringt dus.

Klopt ook wel, en zoals ik al zei is de i9 prima. Wat het mooi aan de architectuur is is dat alle low level background dingen gewoon nooit op je performance cores gebeuren, in tegenstelling tot Wintel waar de update voor je virusscanner de zelfde core probeert te pakken als jij net muziek aan het maken bent. Ik verwacht ook wel dat de single core performance van zo'n beest prima is, dus dat samen met het feit dat alle andere processen gegarandeerd op een andere core gebeuren maakt het alsnog interessant. Dat geldt natuurlijk al voor een simpele M1 Mac mini!

Ook gebruik ik Logic, wat naar ik aanneem wel prima geoptimaliseerd gaat zijn vanaf het begin.
 
Back
Top