Welke computer gebruiken jullie?

Intel core I7 9700KF CPU@3.60 Ghz 32 GB ram
Samsung G9 Odyssey 50" 5K (21:9) + 1 x LG 4K 27" (16:9) monitors


1 x 2TB extern SSD samsung + 2 x 1 TB SSD extern. + 1 x 500GB ssd intern+ 3 x 1 TB raid extern blok
 
Ow ja ik heb ook nog 14 TB extern waarvan 4TB op SSD 3000 MB/S disks :D
Lekker op lichtsnelheid die samples erin trekken jonguh
 
Uit 2013 maar met wat upgrades:

Intel I7-3770 @ 3.40 GHZ
24 GB
Disk 1: 256 GB SSD
Disk 2: 1 TB SSD
Disk 3: 2 TB HD

Nu 8 jaar oud en voldoet nog prima.
 
uaudio x6, amd 5950x, 64gb ram, 2TB & 1TB nvme ssd, 3tb hdd.
 
Na 7 jaar een maand geleden een nieuwe in elkaar gezet:

Processor: AMD Ryzen 5950X
Moederbord: B550 AORUS ELITE AX V2
Ram: 32 GB
Videokaart: RTX 3080
SSD: samsung evo plus 970 M2 1TB (boot)
SSD: Samsung Evo Plus 970 M2 2 TB (data)
Kast: Bequiet 500DX
Muis: Razer Viper Ultimate (wireless)
OS: Pop! OS 21.04 (Debian/Ubuntu afgeleide distributie).

De 4 TB hd uit mijn oude pc gebruik ik nog als backup middels een externe dock. De pc is met name zo samengesteld om goede performance in Blender te hebben (rtx 3080i/RTX 3090 waren net weer redelijk in prijs gestegen dus dat werd me te gortig). Puur voor muziek lijkt het me redelijk overkill. De keuze voor Pop! OS is puur gebaseerd op het beschikbaar zijn van een iso met nvidia driver voor geinstalleerd. Installatie duurde ongeveer 3 min via usb stick en al mijn aangesloten hardware werd herkend (Canon printer/scanner, Logitech X pro headset, Yamaha MG10XU mengpaneel via usb).

Te verwachten uitbreidingen: ram naar 64 GB (zodra ik het nodig heb in Blender), extra 4 TB ssd opslag, een ander toetsenbord maar ben ik nog niet helemaal uit welke (op moment voorkeur voor Logitech g915).
 
HP Pavilion 15-eg0700nd

Intel Core i7 (11e generatie 4,7 GHz)
16 GB aan DDR4 werkgeheugen
1 TB (SSD) aan opslag...
Wauw! één Terabyte opslag!:verkoght:
Cubase erin, Arturia erin…
Ho, 600 gig…:o:
ff snel 2 TB erbij kopen…(WD: SSD a 2 TB)
Dus ik heb nu 2 en ‘n half TB
Lijkt me genoeg denk je niet, voorlopig?:baco:

Nadeel Laptop: hij wordt warm!
met als gevolg dat die ventilatoren aan springen.
But, niet erg; ik mix toch 85 % met de koptelefoon op.
En zo luid zijn ze niet hoor; gewoon een zachte Bzzzzzz....
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
Maakte dat nog veel uit die extra case fans? Bij mijn kast scheelde dat hooguit 2 graden maar wel 3 extra db. Met waterkoeling zou het 5 graden schelen maar dan wel 6 db extra. Dus ik heb daar vanaf gezien. Zeker ook omdat volgens amd die Ryzen 5000 serie warm mag worden.
 
Ik heb een Intel NUC (Skull Canyon i7) met 32GB RAM waar ik Native Instruments Maschine op draai. Die NUC heb ik met een VESA mount achterop een beeldscherm bevestigd, lekker uit het zicht.
Ik gebruik verder geen DAW. En ik heb het scherm gewoon uit staan, ik vind het veel prettiger om op de hardware (Maschine) te werken.

Omdat Maschine ook de masterclock is gaat stuurt ie dat via een powered USB hub ook uit naar de andere aangesloten synths / modules.
 
Ik gebruik nog slechts zijdelings een computer in de studio en dan meestal om een apparaat te updaten.
De computer die ik daarvoor gebruik is een MacBook Air 2017. Een beetje pielen met Zenology in Garageband lukt er ook nog prima mee.
Ik wil wel graag gaan werken met Logic, dus in de toekomst zal er een wat krachtigere Mac moeten terugkomen.
Of dat een Macbook, MacMini of iMac wordt weet ik nog niet.

Verder heb ik nog een XP laptop die af en toe aanslinger om nog wat te kunnen met een editor van wat ouder spul.

Ik werk zoveel mogelijk op het instrument zelf en waar een computer gewenst is heeft de iPad bij mij inmiddels een grotere rol gekregen dan de computer.
 
Maakte dat nog veel uit die extra case fans? Bij mijn kast scheelde dat hooguit 2 graden maar wel 3 extra db. Met waterkoeling zou het 5 graden schelen maar dan wel 6 db extra. Dus ik heb daar vanaf gezien. Zeker ook omdat volgens amd die Ryzen 5000 serie warm mag worden.

maakt het veel uit? ik heb dat niet getest, een goede koeling leek me gewoon belangrijk, ook vanwege dat het in de zomer hier zeer warm kan worden..
het is een lawaaiding, ik heb er geen last van, ook niet met vocals opnemen. lawaaiding is overdreven, en de ruimte waarin ik werk, is zeer gedempt.

ik heb eens niet gekozen voor een silent kast..

waterkoeling is pas effektief, bij zeer goede waterkoeling, de koeler die ik gebruik, overigens ook niet goedkoop, kan tegen waterkoeling op, pas wanneer je de helft van wat je systeem kost, uiitgeeft, dan heeft waterkoeling zin.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
maakt het veel uit? ik heb dat niet getest, een goede koeling leek me gewoon belangrijk, ook vanwege dat het in de zomer hier zeer warm kan worden..
het is een lawaaiding, ik heb er geen last van, ook niet met vocals opnemen. lawaaiding is overdreven, en de ruimte waarin ik werk, is zeer gedempt.

ik heb eens niet gekozen voor een silent kast..

waterkoeling is pas effektief, bij zeer goede waterkoeling, de koeler die ik gebruik, overigens ook niet goedkoop, kan tegen waterkoeling op, pas wanneer je de helft van wat je systeem kost, uiitgeeft, dan heeft waterkoeling zin.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
Haha jij hebt er echt werk van gemaakt. Eigenlijk heb ik alleen xmp aangezet in het bios zodat het ram ook op hogere snelheid draait (3600). Ik wilde wel graag een fluisterstille kast en dat is gelukt zelfs met een relatief goedkope voeding van Scythe. Verder had ik het geluk dat iemand de betreffende kast die standaard met 3 case fans komt in alle mogelijke varianten heeft getest (verplaatsen van de fans, 3 extra fans, intake/exhaust omwisselen en een relatief goedkope waterkoeling van 120 euro). Daar kwam ik pas achter toen ik de kast al had en me afvroeg of extra fans zinvol zouden in mijn specifiek geval. Hij gaat nu een beetje blazen bij een stresstest en bij sommige games. Dan nog is het een redelijk sonoor geluid en klinkt het niet als een stofzuiger. Maar je hebt ook gelijk met koptelefoon op boeit het totaal niet.
 
1. Commodore 64 kloon (TheC64, link Bol.com) voor Sid-Wizard (tracker).
thec64-artwork.jpg

2. Asus eeePC 901 uit 2008 met Debian 10 voor de DAW Qtractor.
in_der_hand_01.jpg


3. Chromebook met Linux via Crouton voor Qtractor en/of Reaper.

Alles in combinatie met een class compliant USB audio interface U-Phoria.
 
Haha jij hebt er echt werk van gemaakt. Eigenlijk heb ik alleen xmp aangezet in het bios zodat het ram ook op hogere snelheid draait (3600). Ik wilde wel graag een fluisterstille kast en dat is gelukt zelfs met een relatief goedkope voeding van Scythe. Verder had ik het geluk dat iemand de betreffende kast die standaard met 3 case fans komt in alle mogelijke varianten heeft getest (verplaatsen van de fans, 3 extra fans, intake/exhaust omwisselen en een relatief goedkope waterkoeling van 120 euro). Daar kwam ik pas achter toen ik de kast al had en me afvroeg of extra fans zinvol zouden in mijn specifiek geval. Hij gaat nu een beetje blazen bij een stresstest en bij sommige games. Dan nog is het een redelijk sonoor geluid en klinkt het niet als een stofzuiger. Maar je hebt ook gelijk met koptelefoon op boeit het totaal niet.

hij gaat vooral blazen bij renderen van tracks (uiteindelik moet ie ook video gaan doen, nog niet aan toe gekomen), ik heb er weinig last van, genoeg andere achtergrond geluiden, en wanneer ik inspeel, komt het met gemak erboven. en blaast bij importeren in DeepAudio, b.v. of wanneer er plugins draaien die elke CPU mollen... maar dan nog... ik hoef geen rekening te houden met buren, en zo hard zet ik ze niet altijd (is ook niet goed, voor mixen...).

sja, ik wilde het maksimum eruit halen, uit de CPU/systeem, en lijkt zowat gelukt, die AMD's, erg fijne CPU, maar wat een instellingen... uiteindelik heel simpel toch.. vreemd dat er geen echt goed overzicht is.. nou ja...

goed.

een fluisterstille kast is erg fijn, die had ik hiervoor, maar toch loeide ie toch ook, niet zo hard als nu. ik dacht wow, dat is geen goed idee geweest, een grote kast, die geen enkel geluid tegenhoudt, maar uiteindelik, ik herhaal, ik heb er geen last van, zelfs niet wanneer ik mijn monitors gebruik, ik gebruik amper mijn koptelefoon, voor mixen, moet ik wel doen, want stereobeeld... vergeet ik soms...
meestal geen probleem, tenzij bij hard panning, of simpelweg dat op 1 kanaal iets geheel anders terecht komt dan op kanaal 2 (soft modulars...). er zijn oplossingen voor..

goed genoeg.

fijn systeem heb je, overigens!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
inmiddels heb ik ook veranderd van een iMac 27(broken) naar een Mac mini 3,2Ghz 6-core intel core i7,geheugen 32 GB,dus nee geen M1(bestond nog niet bij aankoop).Met een zeer goede ultra wide monitor LG 34 WK95U met een hoge resolutie(5K2K).Dus ik heb wel wat ruimte op m'n scherm.Ik zie mijn soft-synthjes in mega.


D2.jpg
 
Ik had twee computers, maar door de loop der jaren ben ik er steeds minder gebruik van aan het maken. Recentelijk een computer (Pentium 4, met Windows XP) uit de studio gehaald.
Tevens ook afstand gedaan van de MOTU 2408 MK2 met de 424 PCI kaart. Ook heb ik geen apparatuur meer die diskettes gebruiken.
Computers hier worden enkel nog gebruikt voor op te nemen.

Ook goed om te weten dat de computers nooit aan het internet hangen.
Wel heb ik een NAS (2TB Raid 1) om alle opnames op te slaan.

De computer die ik nog heb betreft een:
Windows 7
I5-2500K
8GB RAM
1TB Harddisk

interface is een Motu 828 MK2 USB
 
Jouw computer die je nauwelijks gebruikt en waar je enkel opnames mee maakt, loopt rondjes om de laptop waar ik een bedrijf mee draaiende hou. :) Alleen die Win7, die had je al eens kunnen updaten he. Nuja, dan had je hem wel even aan internet moeten hangen... :D
 
Back
Top