Welke computer gebruiken jullie?

Ja,apple is goed, hangt er ook vanaf hoe dikwijls je de Mac gebruikt.Mijn gebuur rijdt al 30 jaar met dezelfde auto.Maar ja als je auto één keer in de week uit de garage haalt.
Het is m’n werk. Ik gebruik hem iedere dag voor 8 uur minimaal.
Dus word bepaald niet 1x pw uit het vet gehaald.
Heb em over de jaren wel eens geüpgraded met meer ram. Ssd’s en een nieuwe video kaart voor Mojave OS.
Hoef voorlopig ook geen andere, tenzij ie de geest geeft.
 
Apple introduceert M2
De CPU van de M2 heeft snellere performance-cores en verbeterde efficiency-cores, die samen 18 procent hogere multi-threadprestaties leveren dan de M1. In vergelijking met de nieuwste 10-core chips voor pc-laptops levert de CPU van de M2 bijna twee keer betere prestaties op hetzelfde energieniveau.

Tja, doorgaan met mijn mini Mac intel of toch overstag gaan en naar de M serie gaan.
Prijzen is vanaf tot in hoeverre je wilt gaan.Vanaf 719 voor de Mac mini tot....2000 en meer.
 
Apple introduceert M2

Ik stond op het punt een iMac 24" te bestellen toen dit nieuws kwam.
Met mijn Macbook Air loop ik na jaren tevreden gebruik inmiddels echt tegen de grenzen van zijn capaciteiten op, dus ik ben aan een nieuwe computer toe.
Daar mijn ogen er niet beter op worden is het grote scherm een groot pluspunt voor mij.

Die iMac heeft een M1 processor, dus in alle opzichten een verbetering van mijn huidige machine.
Met deze aankondiging wordt een M2 Mac Mini verleidelijk, maar een los beeldscherm met dezelfde kwaliteit is ook niet goedkoop.
Ik heb naar vergelijkingen gekeken en voor de dingen die ik wil op een computer (foto-, videobewerking en muziek) kan ik jaren vooruit met een iMac M1, dus ik houd het toch maar op een iMac 24".
 
Ik weet niet hoe dat bij Apple zit, maar is er nu geen kans dat de prijs van een M1 Apple gaat dalen in de nabije toekomst?
 
Da's voor mij niet bij te benen...
Ik heb net een eerste Mac M1 studio gekocht en daar ga ik de aankomende jaren mee werken...
Ze zijn nu aan het speculeren voor een M3...

Heb ie net een Mac Pro van 16000 euro besteld, zijn ze bezig met een m3:D
 
Ik weet niet hoe dat bij Apple zit, maar is er nu geen kans dat de prijs van een M1 Apple gaat dalen in de nabije toekomst?
Die gaat eruit.
Zolang Apple intel ondersteunt ga ik niet veranderen...Denk ik.🧐
 
Als je nu een keuze hebt zou ik altijd voor de M2 gaan, mits je in de race bent voor een mini of Macbook Pro. De ondersteuning loopt ook weer wat langer door voor de M2.
 
Mijn Intel i7 iMac (laat 2017 model) begint ook een beetje te kraken dus ik ga dit jaar denk ik over op een Mac Studio. Overweeg alleen nog even te wachten op de 'bump' van M1 naar M2 tech.
 
Apple introduceert M2
De CPU van de M2 heeft snellere performance-cores en verbeterde efficiency-cores, die samen 18 procent hogere multi-threadprestaties leveren dan de M1. In vergelijking met de nieuwste 10-core chips voor pc-laptops levert de CPU van de M2 bijna twee keer betere prestaties op hetzelfde energieniveau.

Tja, doorgaan met mijn mini Mac intel of toch overstag gaan en naar de M serie gaan.
Prijzen is vanaf tot in hoeverre je wilt gaan.Vanaf 719 voor de Mac mini tot....2000 en meer.
Hier precies hetzelfde: Mac Mini uit 2020. Ik wacht de tests af.


maar dan heb ik wel een probleem dat Cubase dan alleen VST3 ondersteunt..
Helaas zijn er wat plugins die geen VST3 versie hebben..
 
Ook al sinds oktober een M1 machine, die doet voorlopig meer dan genoeg, dus bij de M5 ben ik ook weer eens aan wat anders toe. Denk ik nu.
 
Net een 2e hands iMac 27” 2019 gekocht. Zelf 2TB SSD er in gezet. Draait als een zonnetje en prachtig scherm. Vervangt mijn iMac uit 2010.?die draait ook nog prima (wel zelf SSD ingebouwd), maar qua software updates mis je de boot.
 
Dan is het kiezen of delen denk ik… Met Cubase 12 en Rosetta kan je de komende jaren nog wel mee vooruit en zit je goed als Mac gebruiker. Wie weet word het onder Cubase 13 ook nog ondersteund? Denk dat je als pc gebruiker uiteindelijk het zelfde gaat tegenkomen als je upgrade naar een versie van Cubase die geen VST2 ondersteund. Zijn altijd vervelende dingen als je upgrade.
 
Back
Top