Beta testers gezocht voor nieuwe iOS sequencer: cykle

spoof

Stamgast
Lid sinds
11 augustus 2006
Berichten
145
Locatie
Amsterdam
ik ben op zoek naar beta testers voor een nieuwe iOS sequencer (op dit moment alleen iPhone, iPad versie komt zsm) die ik aan het ontwikkelen ben, genaamd cykle.

cykle is een (generatieve) step sequencer app voor iOS, waarmee je verschillende muzikale parameters (zoals pitch, velocity en lengte) afzonderlijk kunt sequencen. een video-demo is hier te zien: https://vimeo.com/331405700. kunt er andere apps of apparaten mee sequencen via MIDI (een AUv3 versie en AudioBus integratie komen later) of de interne synth gebruiken.

de TestFlight beta versie is hier te downloaden (op een iOS device): https://testflight.apple.com/join/EAyichGs

bug- en crashreports, feature requests en algemene feedback zijn zeer welkom!
 
Shuffle, Rattle, midi over bluetooth ( inde veronderstelling roland a-01 er dan als ontvanger voor kan dienen, zodat de idevice draadloos kan gespeeld worden) lijkt me een serieuze kandidaat
 
Leuke demo :okdan:
 
Shuffle, Rattle, midi over bluetooth ( inde veronderstelling roland a-01 er dan als ontvanger voor kan dienen, zodat de idevice draadloos kan gespeeld worden) lijkt me een serieuze kandidaat

shuffle als in swing? zit er in! settings (tandwieltje) > swing

rattle als in ratcheting? goed idee!

MIDI over Bluetooth ook goed idee, zal zien wat er voor nodig is.
 
Meerdere suggesties kan je opdoen als je even leest in t verlanglijstje van de zaquencer.

en inspiree door de 1601, een midi channel sequence. Zodat je elke stap midikanaal kan instellen
 
Tjonge, wat een mooie app. Fraaie vormgeving. Het voelt allemaal heel vanzelfsprekend.

Mijn eerste bevindingen (het is me nog niet duidelijk waar de feedback gepost moet, in dit forum of elders):
- Bij eerste gebruik was er geen geluid. De synthesizer stond wel aan. Oplossing: synth uit- en weer aanzetten.
- Een uitlegpagina lijkt me handig. Ik snap de twee dobbelsteentjes nog niet helemaal, vermoedelijk iets met random? Idem voor de pijltjes.
- Als ik een parameter “open klap” terwijl hij onderin het scherm staat, zou ik graag zien dat hij meteen verder in beeld schuift. Hij springt nu even iets omhoog maar zakt dan weer terug.
- Jammer dat de regelaars bij cut-off niet meeglijden met je vinger, maar dat je moet “klikken” waardoor het een beetje een gok wordt.

Wat vormgeversopmerkingen:
- Kunnen de “vierkantjes” ook exact vierkant worden? Ze zijn nu enigszins langwerpig (te hoog).
- De kopjes (parameters) zijn voor mijn oude ogen wat lastig leesbaar. Het valt me op dat je een magerder font hebt gebruikt dan in de settings, waar ook een beter contrast is dan op de gekleurde achtergrond. De keuze voor onderkast in de parameters vind ik sympathiek, maar ook daardoor vind ik de settings beter leesbaar.

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik ga nu verder spelen met jouw app. :okdan:
 
PS. Ik heb nu al meerdere crashes gehad.
- Voeg een paar "regelaars" toe bij Cut-off, stel ze een beetje in en druk dan op de min-knop. Het kan zijn dat het gebeurt als er nog maar 1 regelaar over is, maar dat weet ik niet zeker.
 
leuk ga hem zeker vanmiddag eens uitproberen op mijn iphone se.
feedback krijg je dan morgen van mij.
maar een muziek maak app voor de iphone ja dat vind ik zeker leuk. :)
 
ok ik heb de app voor je uitgeprobeerd.
en ja ik vind hem heel leuk en best wel iets hebben wat verslavend kan worden.:):)
echter heb ik ook wel wat opmerkingen erover.

1: de bugs.

1: als ik mijn iphone se uitzet als ik met de app bezig ben.
en dan weer aanzet dan doet het geluid het niet meer.
maar hij blijft dan wel door spelen.

2: de opmerkingen.

1: als ik op het knopje omhoog druk gaat de filter juist naar beneden.
dan zou ik denken dat het juist omhoog gaat in plaatst van naar beneden.

2: als ik er een pagina bij doe. kan het voorkomen dat 1 & 2 dezelfde kleur hebben.
dus dezelfde kleur naast elkaar dat is onduidelijk. ik zie liever altijd verschillende kleuren per pagina.

3: ik mis daarnaast een knopje om terug te kunnen gaan naar mijn vorige actie?.

4: ik mis een opslaan functie om mijn projecten te kunnen saven.

5: en de tempo en key, synth functie.

6: als ik een knopje ingedrukt houd dat de functie ook door blijft gaan.
dat lijkt mij wel handig voor de app.

7: en misschien meer van de pagina's bedenken zoals een voor de bass en drums.

groetjes van mijn kant.:):)
 
Back
Top