jazzmutant multitouch controller

Attachments

  • lemur3d.jpg
    lemur3d.jpg
    9,9 KB · Bekeken: 113
En toch vind ik 'm vet.

Rkampschoer, kan jij nog eens proberen uit te leggen waar nou het verschil zit tussen een Lemur en een Dexter? Er was iets met firmware en al dan niet upgraden, maar ik snap er nog geen fluit van, zeker niet omdat jij nu iets schrijft over 'modulair'...? :D
 
Net pas een filmpje van gezien op sonicstate, ziet er wel cool en handig uit op zich..
Waar ik dan weer benieuwd naar ben; hoe pakt ie het aan als je in cubase een vst effect inlaad als insert..
Geeft ie dan alle parameters van die vst aan op je controller, zoja, geeft ie dan alle parameters gewoon aan als sliders met een naam erboven??
Voor live lijkt het me een ideaal ding toch wel, je kan er volgens mij erg snel mee werken en editten..
 
Naar wat ik weet maakt de Dexter meer gebruik van kant en klare templates, en maak je bij de Lemur meer je eigen templates.

Dit staat er oa op de JazzMutant web-site: "While the Lemur's modular concept aimed at maximum versatility and adaptability, Dexter is devoted to one unique master plan : bringing the power of Digital Audio Workstations to your fingertips".

Ik wil hem zowel voor live als in de studio gebruiken, en hoop er aanstaande zondag mn eerste liveset mee te kunnen doen.
 
En hier wat foto's van die set, bij de KraakPiep radio show op AirPeace FM.

kraakpiep501.jpg


kraakpiep502.jpg


kraakpiep503.jpg


Ik heb gemerkt dat de mogelijkheden zo groot zijn, dat het echt even goed nadenken is wat voor templates ik wil gaan maken.
 
Een maat van me wil hem ook halen , maar het wordt dus de Lemur, om ze allebei te hebben heeft dat meerwaarde?
 
ik las hier boven "Naar wat ik weet maakt de Dexter meer gebruik van kant en klare templates, en maak je bij de Lemur meer je eigen templates."

Hij wil wel zelf templates maken, en de exacte functies van de lemur zitten er ook in? je zegt het eigenlijk al, maar voor de zekerheid.:)
 
dus als ik het goed begrijp draait dit ding niet standalone?
 
De Dexter is dus de Dexter met de kant en klare templates

EN tevens

ook de Lemur, waar je dus zelf kunt knutselen aan templates,

per keer kun je op de Dexter een van modi gebruiken, dus of de Dexter mode of de Lemur mode, je dient in een van ze op te starten, net als een computer waarop je zowel windows als linux op hebt draaien.

De Lemur is alleen de Lemur, tenzij je ook de upgrade aanschaft naar de Dexter toe, maar dat is meer voor "oude" gebruikers die een Lemur hadden en nu ook Dexter mogelijkheden willen.

Hoe bedoel je standalone?
De Dexter/Lemur is een controller dat dien je sowieso in combinatie met een software pakket bv Logic of een hard-/softsynth te gebruiken, anders heb je er weinig aan, los van een mooi grafisch gekleurd display...:)
 
kan die ook een hardware synth aansturen zonder een "host" computer? of als standalone sequencer draaien?
 
Nee, je hebt de computer nodig als brug naar andere hardware/software, de Jazzmutant heeft alleen zo'n cat-type uitgang, en die sluit je aan op je netwerk-poort van je comp,

zelfde geldt voor de seq, kan, maar via de comp
 
dank je.

Voor mij is max/msp met een (multi)touch screen een goedkopere oplossing met vergelijkbare resultaten. Weliswaar meer programeerwerk, maar voor de 1500 die ik over houd kan ik lekker op vakantie gaan en s'avonds een patch in elkaar flansen op een tropisch eiland. :mexico:
 
dank je.

Voor mij is max/msp met een (multi)touch screen een goedkopere oplossing met vergelijkbare resultaten. Weliswaar meer programeerwerk, maar voor de 1500 die ik over houd kan ik lekker op vakantie gaan en s'avonds een patch in elkaar flansen op een tropisch eiland. :mexico:

Even een schop van dit topic, ik ben al een hele tijd aan het dagdromen van een Jazzmutant. Echter de prijs houd me nog steeds een beetje tegen.

Dus even een vraag over je budget versie, is het al gelukt ?
En zo ja hoeveel tijd heb je erin moeten steken om het aan de praat te krijgen ?
 
heb het even gehad met (software)zelfbouw. Ik denk echter dat het niet heel ingewikkeld zou zijn. Midi CC's sturen vanaf faders is geen fuk aan. Sysex iets ingewikkelder, maar nogsteeds geen rocket science. Ik zat destijds te denken aan een Elo touch monitor:

http://www.acesdirect.nl/product/285180/elo_1215l,_12_inch
 
Lemur

Lemur

Ik neem de aanschaf van een Lemur ook in overweging. Ik gebruik protools waar ik heel erg tevreden over ben maar ik wil graag wat 909 style programming kunnen doen en eventueel wat analog style sequencing (korg sq-10 etc). Ik ben niet echt op zoek naar meer functionaliteit want die heb ik voldoende vanuit protools maar naar andere en meer hands-on manieren om melodieën en drumpatronen te creëren.

Wie heeft er één en wat zijn de nadelen. Ik hoor hier en daar dat hij nogal traag zou reageren en daarom niet echt geschikt voor ritmische mute's etc.

Iemand die zijn ervaringen wil delen?

Alvast bedankt.:doei:

… of opteer ik toch beter voor een korg sq-10 :) ter aanvulling van mijn MS-10 & MS-20
 
Je kunt het beste de Dexter nemen, want deze is downwards compatibel, de Dexter is ook een Lemur, is een kwestie van booten in een van de twee Modi, dual mode.

Bij de Lemur zou je extra moeten betalen voor de upgrade om ook een Dexter te zijn.

verdere info:
http://www.jazzmutant.com/products_chart.php

officiele dealers:
http://www.jazzmutant.com/order.php

De Dexter en de Lemur zijn verschillend. Zo kun je met de Lemur zelf aan de slag met mappen en je eigen configuratie bouwen. Dat kan je met de Dexter niet. De Dexter komt met voorgeprogrammeerde mappings die je direct in je DAW kunt gebruiken.

Dus afhankelijk daarvan kun je bepalen welk apparaat je moet nemen. Wat jij zegt over de dualmode is een beetje verwarrend naar mijn mening. De Lemur kan dus meer. De Lemur kan ook een Dexter zijn maar de Dexter geen Lemur. (deze dualmode is een upgrade van 400 euro)
 
Hoi Bigboom,

Beide kunnen bijna "evenveel" :) Alleen moet je bij de Lemur voor de upgrade betalen, zoals je zelf schrijft.

Bij de Dexter niet, als je deze aanschaft dan kun je op de site van Jazzmutant inloggen en daar de firmaware upgrade downloaden en installeren zodat je Dexter ook een Lemur is, en het verschil is dus alleen dat dit bij de Dexter gratis is die upgrade/downgrade hoe je het maar wilt noemen :)
(gratis onder voorbehoud want er zit een flink verschil in prijs qua beide modellen).

Bel maar een van de dealers Mtec Music of Midi Amsterdam ter bevestiging :)

Is wel interessant nu, beide zijn flink in de aanbieding en de Dexter is nu naar V2.0
 
Hmm. Als dat klopt heb ik het verkeerd. Zou wel vreemd zijn aangezien de Lemur in aanschaf al 300 euro duurder is, en voor de upgrade voor de Dexter functionaliteit betaal je ook nog eens 400 euro...

Update: Ik kijk zojuist op de site van mtec en daar zie ik dat de Dexter duurder is dan de Lemur. Terwijl hier http://www.jazzmutant.com/order_step1.php dat toch echt andersom is...:S

Update2: Ik heb even gebeld met Mtec. Sinds 2009 is het zo dat de Dexter gewoon alleen de Dexter is. Deze kun je niet meer voorzien van de Lemur software. (de gratis upgrade die jij noemt Paol, zal volgens hen dus niet meer werken) Dit kon wel in oudere modellen in 2008, maar vanaf nu niet meer. De Lemur kan nog wel voorzien worden van de Dexter door de dualboot van 400 euro. Vandaar de prijzen dus. Dus je zou eigenlijk aan een 2008 model Dexter moeten komen om beiden te kunnen draaien. Alleen weet ik dan niet of je nog gewoon kan upgraden naar de laatste versie.
 
Laatst gewijzigd:
Als je logic draait hou dan lekker al dat geld in de portomonee
Koop een touchscreen voor weinig (150/200,- 2dehands) en maak je eigen envoirments in logic

Alles in logic is aan te passen van hoe je het indeeld tot hoe een knopje of fader eruit moet zien
 
Back
Top