Behringer K-20 Synthesizer, KORG MS-20 Clone

[h=4]Features Of The Behringer K-20 (not confirmed but leaked)
k20.jpg
[/h]
  • Analog synthesizer with dual VCO design
  • Reproduction of original “MS-20” circuitry with matched transistors and JFETs
  • Analog signal path based on authentic VCO, VCF and VCA designs
  • Semi-modular architecture with default routings requires no patching for immediate performance
  • 4 variable oscillator shapes with variable pulse widths and ring modulation for ultimate sounds
  • First-generation filter design (high pass/low pass with peak/resonance)
  • Dedicated and fully analog triangle/square wave LFO
  • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
  • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
  • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
  • 36 controls give you direct and real-time access to all important parameters
  • External audio input for processing external sound sources
  • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
  • 3-Year Warranty Program
http://www.synthanatomy.com/2019/04...iBRvkEP64iD7nbfhqkh80P4drlr3cSFIR6XSec4Gwqwhq
 
Ik ben eerder benieuwd hoe andere fabrikanten gaan reageren op Behringer. Die zien toch ook wel nu dat ze bakken met geld laten liggen?
 
Ik ben eerder benieuwd hoe andere fabrikanten gaan reageren op Behringer. Die zien toch ook wel nu dat ze bakken met geld laten liggen?

Ten eerste lijkt het erop dat ze bij bv. Roland en Yamaha niet echt zin hebben om iets analoogs te doen. Alsof dat een stap terug zou zijn. Waarschijnlijk zijn de Roland engineers ervan overtuigd zijn dat hun ACB technologie suprieur is aan echt analoog.

Ten tweede is een bedrijf als Roland qua omzet nog altijd 2 keer zo groot als Behringer (tenminste, die getallen heb ik gezien). Waar verdient Roland zijn geld dan mee? Hoewel het voor ons anders lijkt, zou het best kunnen zijn dat het hele retro synth gebeuren maar een kleine niche is. Vele malen kleiner dan van die alles-in-1 workstations voor toetsenisten, om maar iets te noemen.
 
Ten eerste lijkt het erop dat ze bij bv. Roland en Yamaha niet echt zin hebben om iets analoogs te doen. Alsof dat een stap terug zou zijn. Waarschijnlijk zijn de Roland engineers ervan overtuigd zijn dat hun ACB technologie suprieur is aan echt analoog.

Ten tweede is een bedrijf als Roland qua omzet nog altijd 2 keer zo groot als Behringer (tenminste, die getallen heb ik gezien). Waar verdient Roland zijn geld dan mee? Hoewel het voor ons anders lijkt, zou het best kunnen zijn dat het hele retro synth gebeuren maar een kleine niche is. Vele malen kleiner dan van die alles-in-1 workstations voor toetsenisten, om maar iets te noemen.

“We design the future” IS hun quote.
Dat is wat je zocht. Dus ze maken niets meer wat terug gaat! Negeren die hap...
 
Dat staat dan in contrast met de Boutique serie en de System 8 en hun cloud. Die grijpen toch wel degelijk terug naar het verleden, zij het met een andere technologie.


Ik heb een beetje het idee dat al een tijdje de managers en cententellers meer te vertellen hebben dan de muzikanten en liefhebbers binnen het concern.
Het lijkt erop dat ze vooral kijken hoe ze met zo min mogelijk materiaalkosten zoveel mogelijk omzet draaien.
 
Binnenkort mogen ze de naam van het forum veranderen, gaat hier meer over economie en bedrijven dan over de instrumenten en muziek die je ermee kan maken.:D
 
Ten tweede is een bedrijf als Roland qua omzet nog altijd 2 keer zo groot als Behringer (tenminste, die getallen heb ik gezien). Waar verdient Roland zijn geld dan mee? Hoewel het voor ons anders lijkt, zou het best kunnen zijn dat het hele retro synth gebeuren maar een kleine niche is. Vele malen kleiner dan van die alles-in-1 workstations voor toetsenisten, om maar iets te noemen.

Daar twijfel ik toch sterk aan . Roland DG is wel een redelijk belangrijke speler denk ik voor professionele printers /plotters/ cnc achtige toestanden. Maar Behringer is echt mega he ... digitale mixers , alles voor live sound hebben ze , gitaar versterkers en pedaaltjes , recording ... Ook in alle apelanden kunnen ze Behringer betalen ... België , Mexico, Filippijnen :D ...
 
Back
Top