Behringer K-20 Synthesizer, KORG MS-20 Clone

[h=4]Features Of The Behringer K-20 (not confirmed but leaked)
k20.jpg
[/h]
  • Analog synthesizer with dual VCO design
  • Reproduction of original “MS-20” circuitry with matched transistors and JFETs
  • Analog signal path based on authentic VCO, VCF and VCA designs
  • Semi-modular architecture with default routings requires no patching for immediate performance
  • 4 variable oscillator shapes with variable pulse widths and ring modulation for ultimate sounds
  • First-generation filter design (high pass/low pass with peak/resonance)
  • Dedicated and fully analog triangle/square wave LFO
  • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
  • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
  • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
  • 36 controls give you direct and real-time access to all important parameters
  • External audio input for processing external sound sources
  • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
  • 3-Year Warranty Program
http://www.synthanatomy.com/2019/04...iBRvkEP64iD7nbfhqkh80P4drlr3cSFIR6XSec4Gwqwhq
 
Ik zal wel weer shit over me heen krijgen en ik kan maar misschien beter negeren, maar ik kan het niet laten om mijn ongenoegen te uiten. Dit is nummer 3234346 in rij van aangekondigde synths.

Hij mag van mij eerst weleens wat meer beloftes na gaan komen en ook daadwerkelijk iets uitbrengen van al die beloftes, voordat hij nummer 3234347 aankondigt.

Welke beloftes? Volgens mij heeft Behringer nooit datums gemeld en hebben ze al meerdere bakken in de verkoop.
 
Leuk, maar een MS-10 kloon was misschien interessanter geweest, want klinkt gewoon beter.

In ieder geval voller! Daar ben ik nu ook achter sinds ik een MS-10 heb. Ook voller dan de MS-50. Ik heb twee klanken gelijk gepatcht en de MS-10 won!
 
Mijn eerste ms10 klonk een heel stuk vetter dan de latere ms10's die ik had, ook al zijn ze technisch identiek. Live knalde dat ding zo vreselijk heftig... Misschien dat het highpass filter inline toch wat verlies geeft.
Ook bij de ms20's is er gewoon wat verschil, ook tussen dezelfde filter versies. En ook al lijkt de moderne ms20m versie interessanter, als het om de schreeuwende filters gaat heb ik toch wel een beetje spijt van de ruil. Ze hebben allemaal een eigen ziel, en als deze Behringer versie daadwerkelijk het licht zal zien, zal deze ook zijn eigen karakter hebben. Maar eerst zien wat dat bedrijf daadwerkelijk waar kan maken van al hun beloftes.
 
Welke beloftes? Volgens mij heeft Behringer nooit datums gemeld en hebben ze al meerdere bakken in de verkoop.

De MS20 kloon is niet eens aangekondigd maar gespot op een foto en daarna een eigen leven gaan leiden.
 
Ach Behringer.... dat is een beetje vragen om problemen. Heb in het verre verleden redelijk wat cheapo behringer effect pedaaltjes gehad en die gingen snel kapot of op één of andere manier "ontregelden" ze zich., Totaal onbetrouwbaar en zeker niet duurzaam. Na een jaar of 3 kan je het wel vergeten. Behringer zal nooit een klassieker worden qua spullen. Zie ook geen enkele artiest noch professionele studio iets doen met een behringer product. Maar ja, het is goedkoop en velen denken dat namaak de zelfde kwaliteit zal hebben als het origineel. Helaas....
 
Laatst gewijzigd:
Totaal onbetrouwbaar en zeker niet duurzaam.

ik vind dat je hier aan wel een beetje merkt hoe het bedrijf behringer inmekaar zit. neem nou bijvoorbeeld moog met hun sub37 plastic cutoff filter knob akkefietje: ze boden gratis vervanging van de boards en service aan. in die situatie gewoon de juiste (en een sterke) zet die laat zien dat moog een probleem toegeeft, adresseert en oplost. (heeft volgens mijn wel een tijdje geduurd, maar toch). en bovendien zetten ze mij als klant in het centrum en ik heb het gevoel dat ze dat wat ze doen met passie doen - dat is in de 21e eeuw een van de belangrijkste factoren om als bedrijf op lange termijn succesvol te zijn.

over de producten van behringer lees ik (nog steeds) artikelen van fouten in producten, zoals recent met de MS-101, of het shippen van producten die half af zijn (june 60), of wachttijden van +3 maanden.
ik begrijp dat behringer een gigantisch bedrijf is met veel producten en mensen geen geduld hebben, maar als ulli zo "passionate about synths is" als hij de hele tijd zegt dan mag hij er ook wel iets meer focus op leggen en zijn resources beter toebedelen.

aan het einde van de dag gaat het gewoon om goedkoop in grote massas produceren en die marge afscheppen - niks met liefde voor het instrument. dat is tenminste de message die bij mij aan komt :beard:
 
Je hebt Behringer van toen. Meuk, troep met af en toe een ok product.

Je hebt Behringer van nu. Bedrijven die ze kopieerde hebben ze opgekocht en dat merk je duidelijk in de kwaliteit die vele malen beter is geworden.
 
Kunnen we de wel/geen behringer discussie misschien achterwege laten of desnoods zn eigen draadje geven? Dit is een beetje herhaling van zetten en alles is er al wel over gezegd in de Deepmind/Neutron/Boog/Bro-one draadjes. Ik zou het wel leuk vinden als ik hier informatie over de K-20 kan vinden en die niet tussen weer 30 paginas welles-nietus posts over behringer uit moet zoeken.
 
Je hebt Behringer van toen. Meuk, troep met af en toe een ok product.

Je hebt Behringer van nu. Bedrijven die ze kopieerde hebben ze opgekocht en dat merk je duidelijk in de kwaliteit die vele malen beter is geworden.

Toch raar dat ze met die naam verder zijn gegaan.. Die pedaaltjes zijn helemaal nog niet zo oud. Dat is gewoon het moderne Behringer,. die pedaaltjes waren toch ook clone.
 
Kunnen we de wel/geen behringer discussie misschien achterwege laten of desnoods zn eigen draadje geven? Dit is een beetje herhaling van zetten en alles is er al wel over gezegd in de Deepmind/Neutron/Boog/Bro-one draadjes. Ik zou het wel leuk vinden als ik hier informatie over de K-20 kan vinden en die niet tussen weer 30 paginas welles-nietus posts over behringer uit moet zoeken.

Yes please
 
aan het einde van de dag gaat het gewoon om goedkoop in grote massas produceren en die marge afscheppen - niks met liefde voor het instrument. dat is tenminste de message die bij mij aan komt :beard:


Als hij het enkel en alleen voor het geld deed dan had hij al lang alles beter verkocht ... en uiteindelijk doet iedereen het toch voor het geld en al de rest is marketing ... maar als je geen klik hebt met audio dan sta je niet daar waar Ulli nu staat ... en nogmaals alles gaat ooit stuk ... alleen behringer iets sneller waarschijnlijk . Voor zo'n prijzen koop je gewoon niet de betere componenten ... als ze dan toch een goede reparatiedienst gaan hebben is er ook geen probleem ... maar dat hebben ze nog wel niet echt denk ik ?
 
Als hij het enkel en alleen voor het geld deed dan had hij al lang alles beter verkocht

Tuurlijk doet Behringer het gewoon voor het geld. Als Behringer het uit passie voor instrumenten zou doen dan zou hij ook niet zo maar schaamteloos een fake kopie van bestaande instrumenten namaken. Het is gewoon parasiteren.
 
Is dat niet de drijfveer van elk bedrijf?

Tuurlijk. Maar vind bedrijven die schaamteloos maar namaken nogal zielig en een vorm van profiteurs. Zulke bedrijven zouden ze moeten voor de rechtbank laten verschijnen. Uiteindelijk al die namaak is niet wat het is. Mensen die denken dat ze één of ander reissue hebben van een product zijn zitten gewoon met een fake product. De waarde van dit soort onzin zal ook enkel maar dalen. Het is en blijft maar een namaak en fake. Heeft geen enkele betekenis. Ben trouwens van plan om dit soort van valselijke praktijken ism de merken te steunen. Behringer is een zielig gedoe. Geen enkel artiest zal ooit een Behringer product gebruiken. Behringer is schaamtelijk.

PS. Mijn Roland SH-01a klinkt pakken beter dan de namaak ms-101. Behringer blijft een belachelijk gedoe.
 
Laatst gewijzigd:
Tuurlijk. Maar vind bedrijven die schaamteloos maar namaken nogal zielig en een vorm van profiteurs. Zulke bedrijven zouden ze moeten voor de rechtbank laten verschijnen. Uiteindelijk al die namaak is niet wat het is. Mensen die denken dat ze één of ander reissue hebben van een product zijn zitten gewoon met een fake product. De waarde van dit soort onzin zal ook enkel maar dalen. Het is en blijft maar een namaak en fake. Heeft geen enkele betekenis. Ben trouwens van plan om dit soort van valselijke praktijken ism de merken te steunen. Behringer is een zielig gedoe. Geen enkel artiest zal ooit een Behringer product gebruiken. Behringer is schaamtelijk.

PS. Mijn Roland SH-01a klinkt pakken beter dan de namaak ms-101. Behringer blijft een belachelijk gedoe.

Snap het wel hoor, al die behringer kloons hakken in op de dagwaarde van je vintage synthjes. Feit blijft dat een synth geen gucci handtasje is maar een instrument. Als jij er bij een blinde test niet uitkomt wat wat is is alles wat je hier beweert zielig gedoe.

Daarnaast doet Behringer wat Roland en Korg laten liggen. Mooi toch? Of zou je bij een Roland rerelease van een sh-101 wel opeens enthousiast worden?
 
Tuurlijk doet Behringer het gewoon voor het geld. Als Behringer het uit passie voor instrumenten zou doen dan zou hij ook niet zo maar schaamteloos een fake kopie van bestaande instrumenten namaken. Het is gewoon parasiteren.

Echt absurd inderdaad dat een ondernemer geld wil verdienen, waar slaat dat op?

Wat is het verschil trouwens tussen een echt kopie en een fake kopie?
 
Prima, breng het maar lekker goedkoop uit. Drukt de prijzen van tweede hands Korgjes. Dat zagen we al bij de MS-20 mini. Als ik kan kiezen tussen een kloon van Behringer en een reproductie van Korg, op de bedrukking na identiek, ga ik voor de Korg en ik betaal er zelfs een paar tientjes meer voor. Sorry, zo ben ik gewoon. Ja ik heb ook een iPhone.
 
Back
Top