Ere wie ere toekomt?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.355
Locatie
Zeist
Veel makers van freeware programma's stellen er prijs op dat je als componist vermeldt als je in je producties van hun programma's gebruik maakt. Op zich heel redelijk! Maar ik zie toch een praktisch probleem wanneer je bij het componeren van alles uitprobeert en daarbij zo misschien wel honderd of meer freeware programma's gebruikt. Je kan dat toch moeilijk allemaal bijhouden om het later te vermelden...

Hoe gaan de meer ervaren leden van dit forum daarmee om?
 
ik zet meestal de gebruikte plugins bij de tracks die ik maak, meestal, soms wat onvolledig. je kunt het idd moeilik bijhouden, wanneer je een lijstje van de meest gebruikte voor een bepaald nummer neerzet en bij een andere track, weer andere freeware programma's vermeld, is het ook een vorm van volledigheid, zien mensen welke programma's je gebruikt. maar volledig ben ik ook nooit, b.v. mijn eigen samples, die door meerdere plugins gaan en weer ge-re-samplet worden. dat vergeet ik...
 
Er staat *nergens* dat je de auteur *moet* vermelden als je een freeware programma gebruikt. Dat een maker het op prijs stelt is weer wat anders, das toch een beetje gratis reklame voor zijn/haar programma. Maar je bent niets verplicht.
 
Back
Top