aFilter analoge filters voor max for live

Jaromir

Stamgast
Lid sinds
23 februari 2014
Berichten
105
Locatie
Haarlem



download:

https://gum.co/aFilter

Hoi, Ik heb een max for live device gemaakt de aFilter:

De aFilter is een filter met zes verschillende filter types geïnspireerd door analoge filters.
Verder heeft de aFilter vijf verschillende distortion/waveshaping effecten die post en pre filter kunnen worden ingezet.
Alle parameters kunnen worden gemoduleerd door drie verschillende modulatie bronnen.
Alle modules kunnen makkelijk verwisseld worden zodat je snel je perfecte sound kan vinden.

De plugin kan worden gebruikt voor ronde analoge geluiden maar ook om je geluiden te oversturen of te transformeren.

Bij de aFilter zit ook de aFilter mini inbegrepen een kleinere versie dan de aFilter waarin alleen de filter module zit.


Hier wat info over de modules:

The device has six different filter types:

-Ladder

24 db filter inspired by the Moog ladder filter

-303

24 db diode ladder filter inspired by the Roland 303 filter

-sem

12 db low pass filter inspired by the Tom Oberheim SEM filter

-Korg

18db filter inspired by the Korg filters

-bFilter

24db filter inspired by the Korg filter with extra overdrive stages

-rFilter

24db filter inspired by the moog ladder filter with extra overdrive stages

aFilter can be distorted pre and post filter:

-Trough:

just a pass trough

-Soft Clip

Simpel soft clipping

-HPF

Simpel state-variable Highpass filter

-Overdrive

Non-Linear overdrive for adding extra harmonics

-Wavefolder

waveshaper inspired by the Buchla Music Easel

All parameters can be modulated with three different devies

-Envelope Follower

simple envelope follower

-Morph LFO

low frequency oscillator with morphing waveform

-Sequencer

8 step sequencer

Attention: This devices uses a lots of CPU!
 
max for live device gemaakt de aFilter

die zag ik al opduiken op de max for live site, en greep gelijk mijn interesse, heb 'm ook genoemd in de ableton thread alhier. ik heb 'm nog niet aangeschaft. ik zag meerdere m4l devices van jouw hand, als ik het goed heb.

ik ben een filter-freak en modulation freak aan t worden...

het is in wezen een kleine modular. de reden waarom ik m nog niet heb aangeschaft, is vanwege dat ik dit soort ding liever in een vst plugin, oftewel een modular plugin doe, en ik ableton nog beter moet leren kennen. en ik merk al dat alles in éen niet werkt, dat je vele routes moet nemen, via re-sampling, b.v. wat eigenlik ook mijn workflow is, maar voor nu duik ik even in cherry audio VM en Softube modular. maar zal 'm zeker aanschaffen. ik herhaal al is het mijn workflow, iets door meerdere programa's heen halen, ik moet nog wennen aan de setup die ik nu heb...

nice work!
 
Thanks voor je reactie! Ik heb op dit moment twee devices uitgebracht. De jVerb en de aFiler (+ aFilter mini) beide op dit forum te vinden. Ik ben nog bezig met meer devices maar kost aardig wat tijd om ze goed te krijgen.

​​​​​​​Ik heb van de jVerb ook een VST/AU versie gemaakt alleen vind ik het uitgeven hiervan een beetje lastig vanwege stabiliteit op verschillende systemen etc. Misschien komt dat in de toekomst nog. Dit is ook de reden dat ik ze in m4l schrijf. Zodat ik weet dat de plugin stabiel draait op verschillende platforms.
 
Zodat ik weet dat de plugin stabiel draait op verschillende platforms.

nu ik eens rechtstreeks met een developer kan spreken, cherry audio voltage modular, is in wezen natuurlik ook cross-platform. je kunt er ook devices of modules voor schrijven, in java, met hun eigen "module designer" (en het java development ding... hoe heet hoe ook al weer. ik kan programmeren, vrij goed zelfs, maar dat is lang geleden, en dat opstarten kost mij veel tijd en ik weet niets van DSP, zodat het vergeefse moeite is. ik zal wel eens duiken in de core van reaktor, en dieper in m4l, maar dan zal ik wel monster van frankenstein's kreëeren, i.e. delen roven). je kunt ze verkopen via hun store, kost je wel €99 instap kosten, de module designer is gratis voor eigen gebruik, tenzij je ze wil verkopen. ik spreek hier uit eigenbelang, die overzonderlijke modules van m4l device, uitgebreid met een multi-band anylazer/envelope follower, zou mij ideaal zijn.
nou ja, je hebt ook vcv rack, ook cross-platform, ik neem aan ook java, niet zeker, maar geen instap kosten. je kunt ze onafhankelik verkopen.

cherry audio is lock in, met hun store.

nou ja, al blij met deze m4l device!

wellicht heb je hier iets aan, of niet, weet je natuurlik al van het bestaan van vcv rack (wie niet?) [en dat je modules kunt verkopen voor vcv rack), en cherry audio VM.

ik kom erachter dat ik veel meer plugins heb, die gemaakt zijn door nederlandse programmeurs, dan ik dacht.

een goede device of vst plugin maken kost tijd, ook de UI is van belang, voor goed gebruik. de UI van je device is erg goed. of is het nu GUI, pfff, het is zondag...

EDIT: aha, zo kun je ook DSP enigszins leren: https://www.facebook.com/photo.php?f...&theater&ifg=1

komt van max for live users facebook pagina.

EDIT: heb 'm gekocht, te leuk om te laten liggen.
 
Laatst gewijzigd:
Ha ik kende voltage modular nog niet. Ik heb ook wel eens een module geschreven voor VCV rack maar vond dat ook een beetje teveel gedoe.
Ook een reden dat ik alles in max schrijf is dat ik mijn eigen werk ook in max/msp/jitter/glsl schrijf.
Verder is idd ook de gui van belang daarbij vind ik m4l ook heel handig. Dus voorlopig houd ik het op m4l maar wie weet in de toekomst.

Thanks voor je reacties. Have fun!
 
Thanks voor je reacties. Have fun!

fijne m4l device, werkt goed. éen opmerking, de parameters worden wel gemapt, naar mijn novation sl 49 mkii, maar niet naar de push 2....
op éen of andere wijze krijg ik mijn novation niet uit de lijst van remote controllers, soms ontglippen mij de simpelste dingen, maar wanneer ik m niet aanzet, dan is ie er ook niet, om te proberen of push 2 m dan wel pakt. ook niet. wel jammer. kan aan mijn setup liggen...
 
Hey Vink, Thanks voor je reactie. Ik heb zelf geen Push 2 dus het is lastig voor mij om hier iets aan te doen. Ik heb verder ook geen inzicht in jouw setup dus kan je daar ook niet mee helpen.
Wat je misschien zou kunnen doen is een audio effects rack van mijn device kunnen maken en de parameters aan de macro's van dit rack koppelen ik denk dat push ze dan wel herkent? Hopelijk kun je hier iets mee.
 
Hey Vink, Thanks voor je reactie. Ik heb zelf geen Push 2 dus het is lastig voor mij om hier iets aan te doen. Ik heb verder ook geen inzicht in jouw setup dus kan je daar ook niet mee helpen.
Wat je misschien zou kunnen doen is een audio effects rack van mijn device kunnen maken en de parameters aan de macro's van dit rack koppelen ik denk dat push ze dan wel herkent? Hopelijk kun je hier iets mee.

voor ableton zijn eigen devices, mapt ie naar een aantal controllers, otomatisch. o.a. novation sl 49 mkii. meestal is het een keuze, niet zo uitgebreid als de push 2.
het viel me louter op, dat wel mijn novation de parameters otomatisch krijgt, maar niet de push 2. natuurlijk valt het zelf te doen. ik herhaal, de push 2, dé controller van ableton krijgt de kontrole over de parameters niet, en mijn novation wel...
maar verder ben ik zeer tevreden over je M4L device. het is fijn om te kiezen en gelijk de verschillen te horen tussen de filters. en de ingebouwde modulatie mogelijkheden. soms is het handig alles in 1 device te hebben, dan als pseudo-modular te werken..
 
Hey Vink, Thanks voor je reactie. Ik heb zelf geen Push 2 dus het is lastig voor mij om hier iets aan te doen. Ik heb verder ook geen inzicht in jouw setup dus kan je daar ook niet mee helpen.
Wat je misschien zou kunnen doen is een audio effects rack van mijn device kunnen maken en de parameters aan de macro's van dit rack koppelen ik denk dat push ze dan wel herkent? Hopelijk kun je hier iets mee.

hee jaromir! sinds de voorlaatste en laatste update voor M4L (die voor ableton live 10 suit, 10.1.13 heb ik nu) werk aFilter niet meer, ik wil eens wel M4L leren, maar dat zal waarschijnlik, lang uitgesteld worden, genoeg te doen.
je ziet wanneer je edit pagina opent, dat cables/chords niet meer aangesloten zijn, en er is lijst van foutmelding.

en, toch, ik denk dat je via voorbeelden van anderen, makkelik de aFilter kunt programmeren voor push 2. goed. het belangrijkste is, de aFilter werkt niet meer! zeer jammer.

EDIT: ik zie in je signature pas je website, en een e-mail adres. wellicht werkt dat sneller.
 
Back
Top