Vraag over de arpeggiator in Omnisphere 2.6

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.245
Locatie
west gelderland
Met de 2.6 update van Omnisphere kan de midi output van de arpeggiator opgenomen worden, werkt ongeveer netzoals bij Stylus waarbij je hier dan na een muisklik en het laten lopen van je daw, een midiblokje in je daw midi spoor kunt slepen. Nu ben ik een beetje teleurgesteld in wat dit oplevert, ik dacht/hoopte dat dan deze midi input voor Omnisphere hetzelfde ritme/geluid/audiopatroon zou opleveren als de arpeggiator deed. De opname is immers van de arpeggiator waarop Omnisphere reageerde. Maar dat is bij mij niet zo. Ik zet de arpeggiator uit en laat omnisph. over het opgenomen midiblokje lopen en er komt een wel heel ander audio patroon uit.

Dit gebeurt momenteel op een patch waarbij een modulation envelope de pitch/coarse bewerkt, mij lijkt dat de arpeggiator alleen note-on note off genereert en dat doet de vervangende midi file ook.

Ik vraag me af wat ik niet snap of verkeerd doe.

Wie kan hier bij helpen?
 
Heb je ook een preset naam waarbij dit optreedt?

ik heb bij meerdere presets die capture geprobeerd en bij mij werkt het voor die presets goed (zelfs de velocity wordt goed overgenomen via de capture)
 
Ok, dank voor je reactie, stom dat ik niet nog een preset heb geprobeerd

bij mij ging het mis bij: Colarium sounds, Cosmic Arpeggiators, Cosmic gate 20.

jouw suggestie dus gevolgd; bij andere preset (bv: Arp > day in the life) werkt ie gewoon goed, hmm dat is wellicht een stapje richting er iets meer van snappen
valt me op dat op deze andere preset geen modulation enveloppes worden gebruikt maar heeft er wellicht niets mee van doen.

misschien dat jij snapt waar het mis gaat.
 
Ok, dank voor je reactie, stom dat ik niet nog een preset heb geprobeerd

bij mij ging het mis bij: Colarium sounds, Cosmic Arpeggiators, Cosmic gate 20.

jouw suggestie dus gevolgd; bij andere preset (bv: Arp > day in the life) werkt ie gewoon goed, hmm dat is wellicht een stapje richting er iets meer van snappen
valt me op dat op deze andere preset geen modulation enveloppes worden gebruikt maar heeft er wellicht niets mee van doen.

misschien dat jij snapt waar het mis gaat.
nee ik heb geen idee, ik heb die sound set zelf niet, dus kan ook niet kijken, maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met envelopes die niet geretriggerd worden door de noten vanuit je daw en wel vanuit de arpeggiator zelf, maar goed, ik zou niet weten hoe je zoiets moet instellen in omnisphere, voor zover ik weet kan dat helemaal niet en zou retriggering van de envelopes via daw noten gelijk moeten zijn aan noten vanuit de arpeggiator.
 
Hey Vipal,

Hoe doe je dat juist met die exportfunctie? Als ik een arp gevonden heb die me aanstaat druk ik nu op capture en dan kan ik kiezen hoeveel bars die moet capturen. Maar bij drag en drop is het steeds 1 bar en 1 beat midi (5 beats) die hij exporteert...maakt niet uit hoeveel bars ik kies.
 
je moet de arp over een midi-noot laten lopen die lang genoeg is (ik trek gewoon een lange streep op de gewenste noothoogte). dus eerst kiezen hoe lang (1-2-4 bar etc rechtsonder in de arp, dan laten lopen, in dat arp export venstertje zie je dan dat is opgenomen als pop-up, vervolgens in een midi spoor slepen, werkt goed
 
Ok, nu lukt het. Blijkbaar plakt Reaper er bij mij steeds nog 1 beat bij achteraan. Maar die is leeg en dus snel weg te knippen. Voor je probleem met cosmic gate 20, dat heb ik hier ook voor. Als ik die arp exporteer naar midi en de arp uitzet en afspeel is het geluid wel hetzelfde maar de melodie ontbreekt. Als ik een andere cosmic gate preset probeer, klinkt het ook nooit hetzelfde. Arp staat nochtans op "as played".
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het nog eens geprobeerd vipal. Als ik de grid in mijn DAW aanpas aan de grid van de arp blijft de sound dezelfde en worden er geen nootlengtes aangepast.
 
Heb je dit eigenlijk kunnen oplossen bij andere time-signatures?
 
Ik heb ondertussen geen enkel probleem meer, gebruik die arps van colarium ook niet meer. het is een geweldige functie om vanuit een basis patroon zelf verdere arp patronen mee te bouwen, en gebruik bijna altijd 1/16 th en soms 1/8 dus hoe het met die andere timesignatures gaat weet ik niet, zal het eens checken. denk dat het wel goed gaat.
 
Back
Top