Live Uplifting Trance op de Akai Force

jrs

Live performer
Lid sinds
1 juli 2002
Berichten
301
Locatie
Den Bosch
Sinds een paar weken heb ik de Akai Force en man, wat een vet apparaat is dat zeg!
Ik heb al jaren met Ableton gewerkt dus het is op zich geen "vreemd" apparaat.

Net m'n eerste live track gemaakt. Doel is om een hele live performance van minimaal een uur te maken.

Bekijk hem op Youtube

Hoor graag wat je ervan vindt!
 
Uplifting trance... de aandacht heb je van me... kick zou iets dikker mogen... percussie samples zou ik persoonlijk wat groffer maken / overstuurden. Ze zijn net iets te braaf voor dit soort muziek... bassline is nice… de track zelf zit ok in elkaar en zou het wel doen op de dansvloer. Zou alleen wat meer aandacht besteden aan de geluiden. Deze mogen allemaal wat dikker en vetter (layeren), op de bass na. Dat is een lekker. Beide, de Psy trance en de gene die wide is...
 
Dank je Metatron! Ik ga ermee aan de slag. Aangezien de track onderdeel wordt van een live set gaat hij continue veranderen. De eerste versie staat en de geluiden ga ik layeren, hoorde dit ook al van anderen.
 
Mooie bak heb jij zeg.
Heb er veel lovende verhalen over gelezen inmiddels.
Jouw track is ook erg sterk.
Fijn ook qua opzet.

Dank je Robi! Het is inderdaad een erg vette bak. Zo samen met de MPC Live als "brein" van mijn live setup is het een gouden combo.
Het fijnste eraan is dat ze beiden luisteren naar Ableton Sync. Daardoor lopen ze superstrak en kan ik op beide machines mijn synths ook nog eens syncen via midi. Alles loopt samen als een dolle en kan ik net als een DJ tracks kiezen op degene die op dat moment niet speelt!

Momenteel ben ik bezig om een set te bouwen die minimaal een uur moet gaan duren.
Het leuke van deze machines is dat alles wat je doet meteen bijdraagt aan een song en je in een dag een aardig eind kan komen.
 
Ik vond het zeer mooi, echt fijn bakkie heb je daar. Goed gedaan yo ! :)

Dank je!! Supertof apparaat inderdaad en tracks maken gaat supersnel! Hopelijk komt er snel ableton integratie want hij heeft geen songs mode waardoor je alles live moet doen :)
 
Vind het vet gemaakt! Hoe is die Force? Hebben ze niet geprobeerd om een DAW omgeving op een klein scherm te maken, of is de workflow echt fijn?
 
Vind het vet gemaakt! Hoe is die Force? Hebben ze niet geprobeerd om een DAW omgeving op een klein scherm te maken, of is de workflow echt fijn?

Ik heb hem nu een paar weken en kom vanaf ableton (met push) De workflow is voor mij echt super, tracks bouwen doe je in een handomdraai omdat je alle samples snel kunt inladen met preview en er een paar synths aanwezig zijn. Ook het niet hebben van een tijdslijn laat je meer nadenken over wat je scenes moeten gaan doen. Voor mij echt een super apparaat! Ableton integratie is toegezegd, net als het exporteren naar ableton. Ben benieuwd wat dat gaat brengen maar voorlopig ben ik zeer tevreden met de standalone functionaliteit!
 
Back
Top