Het Gloomy WIP-topic

Leuk muziekje! Het is inderdaad steeds dezelfde grondtoon. Hoeft geen probleem te zijn..
Je zou misschien een transitie kunnen overwegen, of een ander akkoordenschema verderop in de track?
 
Mmm, ik heb al meer dan 22 uur aan deze track gewerkt.. Ik heb er nog een paar uur bijgedaan, want ik wou wat met jullie feedback doen.. Ik heb een aantal subtiele veranderingen aangebracht.. De grondtoon veranderen kon ik helaas niet, want ik kan geen noten lezen, en ik weet begod niet hoe ik dat moet doen.. Nogmaals dank Robi en Bohemen.

Nieuwe versie dus :



Robi en Bohemen, ik verwacht niet dat jullie nog feedbacken, tenzij als ie volledig af is. Wel zou ik graag de meningen van sommige anderen willen horen.

Dank bij voorbaat,

Gloomy :)
 
(Als commentaar op "Educate Me")
Lekker hoor! :okdan: Deze track swingt aan alle kanten, het is misschien wel steeds dezelfde grondtoon maar ik hoor wel heel veel variatie in het arrangement.
De mix zou nog wat strakker kunnen maar is zeker niet slecht. Alleen het geluid helemaal op het einde vind ik niet echt passen, ik denk dat je daar beter weg zou komen met een lange delay op de laatste instrumenten.
 
Ik vind het een lekkere track. Misschien zou je kleine melodie lijnen kunnen maken en die herhaaldelijk laten terug komen met verschillende instrumenten (patches)? Ik zou niet een heel dikke vullende melodie-lijn doen want dat bedekt alle gave subtiele toevoegingen in de achtergrond.. misschien een beetje arpeggio achtige melodie lijn met korte noten zodat er veel ruimte blijft voor de vette groovy track die je nu al hebt.
 
(Als commentaar op "Educate Me")
Lekker hoor! :okdan: Deze track swingt aan alle kanten, het is misschien wel steeds dezelfde grondtoon maar ik hoor wel heel veel variatie in het arrangement.
De mix zou nog wat strakker kunnen maar is zeker niet slecht. Alleen het geluid helemaal op het einde vind ik niet echt passen, ik denk dat je daar beter weg zou komen met een lange delay op de laatste instrumenten.

Van harte bedankt DreamXcape, ja, ik heb gedaan wat je zei.. Het einde aangepast mét delay, hoop dat ie beter klink zo.

Weet iemand welke zoektermen ik moet invullen op YT om van grondtoon te kunnen veranderen ? Wil dat wel leren. Thx bud ! :)
 
Ik vind het een lekkere track. Misschien zou je kleine melodie lijnen kunnen maken en die herhaaldelijk laten terug komen met verschillende instrumenten (patches)? Ik zou niet een heel dikke vullende melodie-lijn doen want dat bedekt alle gave subtiele toevoegingen in de achtergrond.. misschien een beetje arpeggio achtige melodie lijn met korte noten zodat er veel ruimte blijft voor de vette groovy track die je nu al hebt.

Heeeey 3ddy, dank je wel voor de eerlijke feed man, doet me deugd.. Ik heb geprobeerd wat je zei, maar het nummer is al zoveel gepakt met geluiden, dat ik er bijna niets meer bij kreeg. Hier en daar een heel subtiel arpje, maar dat hoor je bijna niet. Ik zal zo meteen een update uploaden.. nogmaals bedankt ! ;)
 
Grondtoon veranderen dat klinkt niet lekker in een dance track. Ok misschien soms wel maar vaak niet.
mischien kun je eerder proberen om een langere progressie te maken. 8bars 16bars etc.

vind de intro niet zo mooi.
heel erg vette track verder
 
Hey, dank je flyweight.. Je bedoelt dus niet om de 4 bars.. Maar dan is de afwisseling toch ook grotendeels verdwenen ?
Enne, je vindt mijn intro niet zo mooi : wat bedoel je ? Zijn er teveel toeters en bellen ?

Thanks man !! :)
 
Nee juist hoe langer de progressie hoe meer afwisseling dacht ik zo.
de intro, vind de sfeer niet zo lekker en past ook niet zo bij de rest van de track.
vette track wel. Heel mooi.
 
Hey, dank jullie wel flyweight, Fifth Bot en DreamXcape voor jullie (h)eerlijke input. Het was zeer moeilijk om de intro nog te veranderen, en ik vond'm wel mooi zo, dus ik heb het zo gelaten. Voor de rest wens ik jullie allen nog zeer hartelijk te bedanken voor de feed. Ik ga hem nog eens beluisteren en dan wellicht uploaden. Thnx ! :)
 
Heb net Educate me beluisterd.. maar wow!! Ook hier weer een super productie! ;)

Het veranderen van een toonsoort is idd misschien niet zo geschikt voor het type, meer duistere tracks (zoals flyweight ook al aangaf). Maar je zou het kunnen zien als een soort subthema waar wel naartoe gewerkt wordt in effecten (je voelt dat er iets gaat gebeuren), en dan komt de wisseling en heb je iets van "ey.. wat gebeurt hier dan?! *ghoosebumps*.. dat gevoel.
Chordturnarounds is misschien een zoekwoord voor YT: https://www.youtube.com/watch?v=MQVievjF7fQ
Soms is gewoon simpel een stuk andere basnoten geven ook heel verassend en zeer doeltreffend voor variatie. :)

Een van de allermooiste overgangen naar een subthema (in een EDM-achtige track) vind ik deze (@3:36) https://www.youtube.com/watch?v=ebjXsc0UjdQ
 
Hey MGG, dank voor de lovende woorden en de tips man ! Ik heb gekeken naar beide filmpjes.. Ik heb ook veel gekeken naar chordturnarounds, maar ik moet eerlijk toegeven ; mijn brein is hiervoor te beperkt. Het is heel moeilijk voor mij om dit te begrijpen (sedert mijn attack van vorig jaar zeker). Maar nu weet ik wat je wil zeggen, en ga er in de toekomst zeker aanwerken. Thnx buddy ! :)
 
Dames, heren, weer een nieuwe WIP langs mijne kant..

Gloomy - No End

Het is eigenlijk bedoeld als grap en een soort van interludium.
Ik vraag me af of de intro niet te vervelend wordt ?
Wat denken jullie ?



Met dank !

Gloomy.
 
De opbouw is verrassend te noemen, het loopt helemaal anders dan ik verwachtte.. :-)
 
De opbouw is verrassend te noemen, het loopt helemaal anders dan ik verwachtte.. :-)

Ja, ik vind het ook een rare track geworden.. Eerlijk gezegd ben ik er niet zoooo tevreden over, maar ik ga hem toch houden. Bedankt Bohemen !! :)
 
Back
Top