Het Gloomy WIP-topic

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hey peeps,

Gloomer is in overdrive. Ik maak haast iedere twee dagen een nieuwe track. Ik werk dan bijna 12 uur non-stop door. Maar de ervaring heeft me geleerd dat ik, voordat ik een track uitbreng, het toch beter is dat ik eerst wat feedback van jullie krijg. Daarom speciaal dit topic. Voel jullie niet verplicht om te reageren, maar wat feedback zou heel erg leuk zijn, nu en dan.

Jullie mogen dus weten dat ik lijd aan een zeer zeldzame ziekte, genaamd bilaterale vestibulopathie. Mijn gehoor en mijn evenwichtsorganen zijn erg verstoord, dus muziek maken is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik ga vooral voort op het visuele, zoals verschillende mix- en masterings plugins.

Laten we beginnen met het eerste nummer. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Willen jullie even luisteren naar de mix en de mastering.. en over de track in zijn geheel.

Ik apprecieer jullie steun heel erg, bedankt hiervoor.

"Gloomy - Okay"

Hier de private link:

 
Zo, naar aanleiding van feedback op NFF en het officiële Image-Line forum, heb ik het lied onder handen genomen en er wat mee gedaan.

Wat ?

* Filter op de kick gezet, langzaam laten opkomen
* De brute synth in het begin heb ik veranderd met er GuitarRig op te zetten.
* Vele geluiden luider en stiller gezet.
* Beter afgemixt.
* Geluiden eruit gelaten bij drukkere stukken.
* Beter gemastered.

Nu zou ik graag willen weten of de volumes goed op mekaar zijn afgestemd. Moeten er dingen luider of zachter, gelieve het mij te laten weten.

Dank op voorhand. Hierbij nog eens de link :



Groetjes,

Gloomy
 
Klinkt prima hoor, maar ik luister nu met oortelefoontjes...
Voor jouw doen is het wel een beetje een mainstream track, zonder boodschap of zo... Maar dat mag ook weleens.. :-)
Het einde is misschien een beetje off-beat?

De tweede link hierboven werkt trouwens niet omdat /s-uElbM er niet bijstaat.

Ik weet niet of je WIP topic een hit gaat worden.. Maar succes ermee.. :-)
 
Dank je wel, van harte Bohemen :)

Zonder boodschap, haha.. heb je de commentaar gelezen op Soundcloud ? Er zit wel degelijk een boodschap in.. Het is namelijk okée als je sterft in zo'n verrotte wereld als deze.. Alles is gewoonweg "Okay".. zelfs doodgaan..

Op het Image-line forum heb ik al heel veel feedback gekregen, dus ik denk dat het goed is dat ik dit topic heb aangemaakt.. Zorgt er wel voor dat ik minder luisteraars heb, eenmaal de track af is, maar hey, so be it ;)

Thnx brother in arms :)

Okee, dit is uiteraard de voorlopige link:

 
Ik heb verteld dat ik in overdrive zit, en dat is ook zo.. :)

Volgend nummer : "Belgium Is A Beautiful City", de bekende quote van President Trump.

Ook weer wat ettelijke uurtjes aan gewerkt.

De "reece" vlamt in je gezicht, dat is bewust zo gedaan.

Voor de rest kijk ik ontzettend uit naar jullie meningen en suggesties.

Geniet van deze kermisrit :)



Bedankt alvast,

Gloomy ;)
 
Lieve luitjes,

Ik wacht nu al 3 dagen op 3 verschillende fora op feedback van "Belgium Is A Beautiful City", maar ik krijg geen reacties. Toch zou ik graag willen verder werken dit weekend.. Is er echt niemand die wil/kan luisteren ? Het betekent heel veel voor me... Met dank ! Hierbij nog even de link :



Gloomy :)
 
Hey, veel dank Robi. Op feesten gedraaid worden, een droom van me. Mooie feedback kerel, en dank je wel voor als eerste te reageren, we kunnen altijd op je rekenen !
 
Lieve luitjes,

Ik wacht nu al 3 dagen op 3 verschillende fora op feedback van "Belgium Is A Beautiful City", maar ik krijg geen reacties. Toch zou ik graag willen verder werken dit weekend.. Is er echt niemand die wil/kan luisteren ? Het betekent heel veel voor me... Met dank ! Hierbij nog even de link :

https://soundcloud.com/gloomer2000/b...l-city/s-AwAaV

Gloomy :)


Aparte stijl. Gaat wel met sprongen vooruit hoor ik inmiddels. :) Lekker percussie. Mooi zuiver geluid. Ook wel strak qua mix. Tof geluid dat er rond 2:20 bij komt.
Klinkt zeker netjes. Beetje GOA-achtig in some way.
 
Sorry lieve mensen, maar de nummers zweven als het ware uit mijn hoofd, dus ik heb nog een WIP voor commentaar.
Ik zou graag willen weten of dit goed klinkt en of ik een paar dingen moet veranderen ..
Zoals altijd, een stukje gestructureerde chaos, geniet alsjeblieft van "Technocracy Inc. 1932"! (Googlen maar)



Bij voorbaat dank, Gloomy :)
 
Mijn tijd dringt.. Heb nog zoveel met jullie te delen.. Dus daarom een nieuwe WIP.. Hopelijk volgen er nog veel meer..
Dit keer, voor eenmaal een redelijk downtempo nummer, iets wat jullie niet van me gewend zijn..
Het heet "Abolish", gelijkaardig aan het album..

Hier de private link :



Ik hoop op een paar reacties, zodat ik verder kan.

Licht & Liefde,

Jan.
 
Dag mensjes,

Hierbij weer een WIP van Gloomy.
Ik heb er zo'n 19 tal uur aan gewerkt, en nu heb ik eigenlijk wat feedback nodig. Ik weet niet of de break wel zo mooi is (02'08"). Ik had graag jullie mening geweten.

Dit is de private link naar "Aqua Struggles" :



Dank op voorhand :)

Gloomy.
 
Het valt wel een beetje stil bij de break, maar bouwt daarna mooi op. Best een leuke track! De conducteur zegt dat Utrecht CS eraan komt dus zover mijn berichtje!
 
Hé, jij luistert vaak op de trein naar mijn muziek zeg, dat is leuk, haha.. Dank je wel Bohemen !!!

Het WIPje is af en is hier te feedbacken en te beluisteren, download via Soundcloud :

Gloomy - Aqua Struggles / EDM

Thanks makker !
 
Back
Top