Ervaringen Prophet X, wie? Want ik wil er wel een in mijn live setup.

Eddiebarzoon

Stamgast
Lid sinds
28 december 2015
Berichten
143
Titel zegt het al Ervaringen Prophet X, wie? Want ik wil er wel een in mijn live setup. Ik wil echt goed met (eigen) samples tweaken. Lijkt me ideaal. Bugs of andere zaken waar ik aan moet denken? thx.
 
werk er nu al 6 maanden mee. Super machine. Eigen samples = super. Alleen opletten dat deze op 48KHZ zijn gesampled.
 
Misschien kun je al veel halen of vragen op het forum van sequential zelf.Zelf heb ik de Xl maar pas.dus veel kan ik er nog niet over zeggen.Zeker dat de geluidsbanken(F-sectie)knap zijn en wat apart is van andere (soft)synths.dus een vreemde eend in de bijt.Van... dat heb ik al gehoord met m'n andere synth's kom je zelden voor en de reden van aanschaf was voor mij(en ik had ie al voor 3200 euro tweedehands). De combinatie van 2 dsp sourced oscillators en 2 sampled instruments lijken oneindig te zijn en vul je heel je verdere leven.Niet te spreken dan als je je eigen samples gaat toevoegen plus de library's die 8dio nog in petto heeft voor de X(L).De interface of de X is zo opgebouwd en gemakkelijk te bedienen,weinig in menu's te duiken.Directe toegang tot alle parameters.Aparte effect,sample sectie met hun eigen scherm.Wat vlot werken is.Er zitten zelfs al de wave tables in van de prophet VS,het is meer vector synthese die je kunt oplossen met de 2 sliders van je X
Niet vergeten het is geen workstation.Als je houdt van hybrid/analoog is dit je ding.Het vervangt niet de rest van je synth's.Vraagt wat tijd om dit toestel te appreciëren.Het is een sonic monster. Ga de X uitproberen,en de technische details staan in de manual die je op internet kunt downloaden.De vraagprijs is hoog,maar wat je inde plaats krijgt is nog hoger.
 
Thx!! Ik heb m! ‘Sonic monster’ is precies wat ok zoek
 
Ik heb de X nu een paar maandjes. De samples van 8 DIO zijn top. Je hebt zowel zowel multi-sampled "instrumenten" (5-layer piano's, strings, voices etc) als single note samples (FX, percussion, Prophet VS etc). De single notes samples kun je mooi stretchen en dat geeft je oneindig veel mogelijkheden. De synth engine is gewoon prima, niks mis mee. Filters: prima. Modulatie: op zijn DSI's, ook prima. Wat mij vooral aanspreekt bij de X is het karakter van de sound. Er zit een bepaald randje aan waar ik wel van hou. De X voelt aan als een instrument en niet als een rompler. Ik denk door de "ease of use" in combinatie met de sound en het brede klankenpallet. Zijn er nog nadelen? Bepaalde features zitten er niet op als je hem vergelijkt met de andere Prophets. Het is geen REV2 + samples, het is geen P12 + samples, het is geen P6 + samples. Dat is nu net wat Dave Smith goed doet: het is geen eenheidsworst of remake modelletje zoals bij sommige andere fabrikanten. De karakters en mogelijkheden van de diverse prophets verschillen behoorlijk. Voor mij zijn de klank en ease of use altijd het belangrijkste. En die is top. Je blijft spelen en nieuwe sounds maken. Sinds de X er staat heb ik de andere romplers nog niet gemissed ;-)
 
Nieuw sample pack uitgekomen voor de X(L).De add-one de A2600.
Van de iconische analoge synth ARP 2600.
Benieuwd wat nog komen zal in de future.
 
Ik heb de X nu een paar maandjes. De samples van 8 DIO zijn top. Je hebt zowel zowel multi-sampled "instrumenten" (5-layer piano's, strings, voices etc) als single note samples (FX, percussion, Prophet VS etc). De single notes samples kun je mooi stretchen en dat geeft je oneindig veel mogelijkheden. De synth engine is gewoon prima, niks mis mee. Filters: prima. Modulatie: op zijn DSI's, ook prima. Wat mij vooral aanspreekt bij de X is het karakter van de sound. Er zit een bepaald randje aan waar ik wel van hou. De X voelt aan als een instrument en niet als een rompler. Ik denk door de "ease of use" in combinatie met de sound en het brede klankenpallet. Zijn er nog nadelen? Bepaalde features zitten er niet op als je hem vergelijkt met de andere Prophets. Het is geen REV2 + samples, het is geen P12 + samples, het is geen P6 + samples. Dat is nu net wat Dave Smith goed doet: het is geen eenheidsworst of remake modelletje zoals bij sommige andere fabrikanten. De karakters en mogelijkheden van de diverse prophets verschillen behoorlijk. Voor mij zijn de klank en ease of use altijd het belangrijkste. En die is top. Je blijft spelen en nieuwe sounds maken. Sinds de X er staat heb ik de andere romplers nog niet gemissed ;-)

Heb nu een beetje zitten spelen met de Prophet VS waves.(De X(L)heeft in zijn sample library al de single -cycle waveforms van de prophet VS,elke key heeft een verschillende VS wave,door de 'sample strech' te gebruiken van de X wordt de wave verpreid over het volledige toetsenbord).In no time geflikt.Je hoort niet alleen de sound van de 1980 VS.Door de filter en effects te bebruiken van de X,benader je zo goed als de VS sound,plus maak je met de VS wave een totaal eigen sound karakter,indrukwekkend.
 
De add-one sample library OBX is uitgekomen voor de X(L).Van de Oberheim OB-X van 1979.
 
De add-one packs zijn nu te koop voor half de prijs.Black November bij acht Dio.Heb the add-one van prophet 5 en prophet T8 en CP70 aangeschaft.
Vooral de prophet T8 springt in het oog bij mij.
 
Beetje late reactie, maar heb hem inmiddels enige tijd. Wat een waanzinnige synth. Ik gebruik hem ook live op podium als podium groot genoeg is, anders sampel ik chorus etc voor op kleinere podia. Dank voor de tips sofa. Ik ga verder kijken naar sounds en eens een begin maken met mn eigen samples als basis.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top