Een verkoper op Reverb...

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik vraag prijs aan een verkoper in Italië omdat ik de geadverteerde prijs niet kan begrijpen. Dik 100 euro voor een drumdoos naar België te sturen. Meneer toont 't aan en zegt dat er nog 10 euro bijkomt voor bubble wrap en 5 euro voor een doos.
Zijn drumdoos was al duur en hij wil er nog 50 euro afdoen maar 't verzend blijft dik 100 euro (en nog 15 euro om in te pakken)
Het zal je vast niet verbazen dat ie 't net hoeft te sturen...
Vanuit België naar Italië kost me géén 50 euro met tracking... Kan iemand me overtuigen waarom andersom dat 110 euro kost? Mensen die me dan nog 15 euro vragen om te verpakken verkopen me niks trouwens maar dat is naast de kwestie. Ik ben dan vaak nog zo gek om de paypal fee extra te storten als de verkoper aangenaam is maar nee, deze Jason op Reverb kan 't schudden...
Drumtraks search goes on...
 
Toen ik nog veel op E-bay vanuit de USA kocht probeerden sommige verkopers ook een slechte deal beter te maken voor ze door imbeciele verzendkosten en "handling" te rekeken. Ze beloofden tijdens de veiling "actual shipping costs" te rekenen. Als je de veiling had gewonnen werden er ineens on-aantoonbaar hoge verzendkosten gerekend. Eenvoudigweg: oplichterij. Ik gaf zulke verkopers negatieve feedback en dan werden ze woedend. Je kunt op e-bay niet meer van de deal af als je de veiling hebt gewonnen volgens mij. Ik heb er ook eens een gehad die iets stuurde en op de sticker van USPS stond de verzendprijs. Uiteraard minder dan wat hij rekende. Negatieve feedback gegeven en meteen ruzie. ja ja.

Kortom: voor sommige buitenlandse verkopers zijn de zogenaamde verzendkosten gewoon hun winst. Niet de deal zelf.
 
Terzijde: 10 euro bubble wrap is de prijs van een rol van 0.5m x 50m. Het lijkt me sterk dat hij zoveel gaat gebruiken. :)
 
Kan iemand me overtuigen waarom andersom dat 110 euro kost?

Een poging: Wellicht is hij freelancer en vraagt hij normaal gesproken 100 Euro per uur. Zijn auto is kapot, moet dus op de fiets, pakketje in een aanhangertje (dat gehuurd moet worden) achter de fiets, 20 minuten bergop fietsen naar het postkantoor, 35 minuten wachten (het blijft Italië), inleveren, afrekenen, weer 5 minuten terugfietsen, aahangertje inleveren, espressootje drinken en weer aan het werk. Zo beschouwd is 110 Euro nog weinig.
 
Je kunt op e-bay niet meer van de deal af als je de veiling hebt gewonnen volgens mij

Je kan er wel onderuit komen als aantoonbaar is dat ze de voorwaarden opeens wijzigen nadat de veiling is gewonnen. Dat is namelijk niet waar jij als koper mee akkoord gaat wanneer de veiling afloopt op als je op 'nu kopen' drukt.
 
Ik denk gewoon een luie Italiaan. Die liever wil je dat iemand lokaal hem komt ophalen.

Gewoon zeggen dat je de schipping heel duur vindt en dat je er misschien over na gaat denken en dan de bal bij hem leggen. En daarna geen berichten sturen tot dat ie met de schipping zakt.

65 euro moet kunnen. En als ie zakt naar een hoger bedrag zoals 85 euro alleen met: mmmmmm reageren.

Het is namelijk heel simpel: als je er geen goed gevoel bij hebt, wachten op een andere. Ze komen vanzelf wel weer voorbij ergens.
 
Ben er ondertussen achter dat ie een winkel is en dus brood op de plank wil. Heb 'm succes gewenst, zoek wel elders.
 
Toen ik nog veel op E-bay vanuit de USA kocht probeerden sommige verkopers ook een slechte deal beter te maken voor ze door imbeciele verzendkosten en "handling" te rekeken. Ze beloofden tijdens de veiling "actual shipping costs" te rekenen. Als je de veiling had gewonnen werden er ineens on-aantoonbaar hoge verzendkosten gerekend. Eenvoudigweg: oplichterij. Ik gaf zulke verkopers negatieve feedback en dan werden ze woedend. Je kunt op e-bay niet meer van de deal af als je de veiling hebt gewonnen volgens mij. Ik heb er ook eens een gehad die iets stuurde en op de sticker van USPS stond de verzendprijs. Uiteraard minder dan wat hij rekende. Negatieve feedback gegeven en meteen ruzie. ja ja.

Kortom: voor sommige buitenlandse verkopers zijn de zogenaamde verzendkosten gewoon hun winst. Niet de deal zelf.

Ebay is er inderdaad berucht om. "No combined shipping" bijzonder dat je toch altijd 1 pakket krijgt als je meerdere items koopt.
 
Ebay herpakt soms een zending en dan betaal je de hoofdprijs. Ik liet ooit een sticker overkomen vanuit USA en die werd herpakt door ebay. Dat werd dus 40 dollar voor een sticker uiteindelijk...
Dat is echter via reverb niet het geval nu
 
Back
Top