Geluid mixer doorkoppelen aan externe geluidskaart

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Hey iedereen

Ik wil via mijn dj mixer mijn geluid doorsturen naar mijn externe geluidskaart (motu 828 usb mk2).
Is dit mogelijk? En zoja, hoe dan? En kan ik dan het best mijn monitors op de dj mixer of geluidskaart aansluiten?

Bedankt!
 
Ligt aan je dj mixer. Ik heb bijvoorbeeld een 'rec out' die ik naar mijn geluidskaart stuur. Als je een aparte 'booth' uitgang heb kan je ook die gebruiken, dan heb je waarschijnlijk ook controle over het volumen.
 
En zoja, hoe dan? En kan ik dan het best mijn monitors op de dj mixer of geluidskaart aansluiten?
Hangt af van de specs van de mixer, de situatie.

1. Monitors op de dj mixer
dan moet je mixer de mogelijkheid hebben dat hij het signaal van de geluidskaart niet opnieuw uitstuurt op het kanaal die de input van je geluidskaart voedt
als je wil horen wat je opneemt tenminste

2. Monitors op de geluiskaart
dan moet steeds pc op staan om de djmixer te kunnen gebruiken,ik ken dus u situatie niet maar als je niet draait met de pc is dat wat onnozel niet?
als je draait met pc en je mixer kan dus niet van wat ik schreef in punt 1 dan zou ik vr deze optie gaan

draai je zonder pc en(of) kan je mixer wel wat ik schreef in punt 1 zou ik mijn monitors op mijn dj mixer steken
 
Yup, dan heb je altijd het zelfde signaal naar je geluidskaart, ongeacht hoe hard je de master zet van je mixer. Je kan dan dus wel je speakers zachter zetten door de master naar beneden te draaien, zonder dat het geluid van je opname zachter wordt.
 
Idd, gewoon de REC uitgang naar de MOTU aansluiten.
 
Toppers! Bedankt alvast! eens zien wat dat doet. Trouwens nog een vraagje...

Ik heb nu mijn 2 andere monitors via een subje op mijn motu hangen.
Kan ik die andere monitors die ik ook nog hebben ook gwn op mijn motu hangen (appart van die sub of moeten die ook via de sub gelinked worden?)

En moet ik dan via booth gaan of gwn via rec? En waar moet deze heen naar mijn motu?

Bedankt.
 
Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt. Misschien de situatie iets uitgebreider uitleggen. En ook wat voor speakers/sub je hebt. ;)
 
Kan ik die andere monitors die ik ook nog hebben ook gwn op mijn motu hangen


als je motu nog een stereo out heeft wel.
maar zoals kobuz ook zegt, ik snap niet waar je naar toe wilt.
Schets eens duidelijk de situatie.
 
Je hebt 2 master outputs incl. 1 xlr uitgang. Dus mogelijkheden genoeg om eventueel meerdere speakers aan te sluiten.
 
Back
Top