Vraagje over AUX send aansluitingen en externe effecten

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.808
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi allemaal,

Ik ben wel een beetje vertrouwd met bekabeling maar niet in die mate dat ik zelf uit mijn vraag geraak. :frons: Kort en bondig uitgelegd komt het op de volgende situatie neer:

Reeds in mijn bezit:
  • TC M-One (gewone versie, niet de XL). Gebalanceerde inputs, L en R apart.
  • Lexicon MX400 (ook gewone versie, niet de XL). Ook weer gebalanceerde inputs, L en R apart.
Specs van de overwogen mengtafel:

6 AUX sends +4db gebalanceerd, volgens de brochures bedoelt voor de voorziening van aparte monitoren voor de verschillende artiesten.
Geen FX returns.


Wat ik hoop te kunnen doen:

De AUX Sends met een XLR female naar 6.3mm jack gebruiken om de inputs van de TC en Lexicon te voeden. De returns van de TC en Lexi naar 4 gewone inputkanalen van de mixer sturen (jack/jack). Zo lang ik het aux level van die returnkanalen niet open zet op de eigen AUX send, krijg ik normaal gezien geen feedback, juist?

Stel dat mijn verhaal van hierboven inderdaad kan, dan is mijn volgende vraag welke kabels ik dan juist nodig heb om van de tafel naar de FX te gaan.
  • XLR F naar 6.3mm stereo jack?
  • XLR F naar 6.3mm mono jack?
Ik vermoed dat de inputs van de FX units mono zijn (L en R zijn immers aparte aansluitingen) maar als een signaal/aansluiting gebalanceerd is, heb je dan niet eerder TRS (stereo?) in plaats van TS (mono) fiches nodig?

Alvast mijn dank bij voorbaat voor het mee beredeneren / beantwoorden van mijn vraag. :geslaagd:

Groeten,

Danny :doei:
 
De AUX Sends met een XLR female naar 6.3mm jack gebruiken om de inputs van de TC en Lexicon te voeden. De returns van de TC en Lexi naar 4 gewone inputkanalen van de mixer sturen (jack/jack). Zo lang ik het aux level van die returnkanalen niet open zet op de eigen AUX send, krijg ik normaal gezien geen feedback, juist?

Juist

En ja je hebt gebalanceerde kabels nodig
 
Alvast bedankt voor jullie antwoord, mannen. :okdan:

@Evil303: het gaat over een Yamaha MGP32X. Die heeft 6 gebalanceerde XLR AUX sends maar geen externe FX returns (wel voor de twee interne FX maar die zijn van mindere kwaliteit dan mijn externe toestellen). De tafel is volgens mij vooral voor live gebruik ontworpen.

@Kenneth: Dus een XLR F gebalanceerd naar 6.3mm TRS jack M zou de job moeten doen, als ik het goed begrijp?



Greetz :koffie:

Danny
 
Laatst gewijzigd:
@Kenneth: Dus een XLR F gebalanceerd naar 6.3mm TRS jack M zou de job moeten doen, als ik het goed begrijp?

correct

Afhankelijk van jouw routing in beide fxen steek je de outputs ervan dan op 2 mono kanalen vr de m- one (4 bij de lexicon)of gebruik je u stereo kanalen van u mixer
 
Graag gedaan Danny,veel plezier met u twee leuke fx bakken
 
Back
Top