Behringer Crave

Vers van de pers:



Analog Semi-Modular Synthesizer with VCO, Classic Ladder Filter, 32-Step Sequencer and 16-Voice Poly Chain.

199 dollar, of 149 euro!

Behringer_Crave_Synthesizer.jpg
 
Last edited by a moderator:
En voor de Moog Mother 32: "you can use Program Change messages to select sequencer memories"

Jeuh!

Laat dit ajb voor de Crave ook zo zijn :halleluja Kan iemand dit eens proberen met MIDI Program Changes als 'ie ontvangen is?
Ik heb het nergens gedocumenteerd zien staan, maar wie weet...

En daarnaast benieuwd hoe de sequencer van de Crave zich gedraagt als er tijdens afspelen van een sequence er een andere sequence wordt geselecteerd.
Ook hier niets over kunnen vinden... hoop dat huidige sequence wordt afgemaakt en dan daarna door naar die volgende... ( je kunt altijd hopen.. 8) )
 
Hmm, Behringer support reageerde snel, deed het aantal vragen echter niet afnemen, integendeel.
Zodra de Crave gereleased is 'zal alles duidelijk worden'... maar goed, als Thomann 'm écht beschikbaar heeft is dat ongeveer NU.

Dit lijkt een 'universele' sequencer module te zijn zoals ze die ook in andere recente apparaten gestopt hebben,
maar daar valt tot zover ook weinig uit af te leiden (manuals).

Dus als iemand 'm al in handen heeft, effe tijd & zin om onderstande dingen te checken? :halleluja
Sommige van onderstaande dingen lijken her&der op 't internet bevestigd, maar geen idee of dat prototypes waren,
en de versie zoals 'ie nu verkocht wordt toch weer gewijzigd is.

#1
Is de 5-pin DIN MIDI connector inderdaad ook een 'OUTPUT' waarop de sequencer-noten naar buiten gestuurd worden?

#2
Is het mogelijk om sequences via MIDI te selecteren? (bijv via Program Changes, zoals ehhh.. de Moog Mother-32 ;) )

#3
Hoe gedraagt de playback vd sequencer zich als er tijdens het afspelen een andere sequence wordt geselecteerd ?
Netjes play-to-end, en dan next sequence?

Dank! :mega:
 
clintrubber : Joh, bestel er gewoon eentje. :) Niet goed, gewoon terugsturen.

Ha ja, dat het makkelijkst, maar dit soort dingen zou Behringer support toch gewoon paraat moeten kunnen hebben van een product dat ze beschikbaar hebben ?

En eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in een onnodige postbode (er moet toch iemand aan het milieu denken terwijl de rest in het vliegtuig zit of het zoveelste Zalando pakketje retourneert 8) :engel: :stupid )
.
 
clintrubber : Het is inderdaad een suf antwoord van Behringer, support zou dat gewoon moeten weten. Ik heb met het terugsturen ook gemakkelijk praten, woon vlak aan de grens en dan is terugsturen naar een webwinkel in Duitsland gemakkelijk en vooral goedkoper. Niet dat het voor de cee-o-twee enzo scheelt, maar ik vlieg tegenwoordig niet meer en koop ook niks bij Zalando. :engel:
 
clintrubber : Het is inderdaad een suf antwoord van Behringer, support zou dat gewoon moeten weten. Ik heb met het terugsturen ook gemakkelijk praten, woon vlak aan de grens en dan is terugsturen naar een webwinkel in Duitsland gemakkelijk en vooral goedkoper. Niet dat het voor de cee-o-twee enzo scheelt, maar ik vlieg tegenwoordig niet meer en koop ook niks bij Zalando. :engel:

Ja maf die Behringer support. Dan pak je er toch gewoon zo'n ding bij & ga je het zelf testen daar In Zee SynthZimmer.

Ik zal het voor de gein eens bij Thomann vragen, ik gok dat dat meer oplevert :)

Alles OK, qua gewoon-maar-effe-bestellen: 't was niet op de persoon bedoeld, meer in het algemeen, je weet :)

Alle PT2399's opkopen daarentegen... :D:D:D
 
Alle PT2399's opkopen daarentegen... :D:D:D
Tja, wat kan ik zeggen, bij mij zijn alle weken hamsterweken. :D Nu is die PT2399 elders nog te krijgen, voor dingen die je nergens meer kunt kopen en heb ik het toevallig liggen, iemand die ermee is geholpen mag het van mij hebben. Dat dan weer wel. ;)
 
Tja, wat kan ik zeggen, bij mij zijn alle weken hamsterweken. :D Nu is die PT2399 elders nog te krijgen, voor dingen die je nergens meer kunt kopen en heb ik het toevallig liggen, iemand die ermee is geholpen mag het van mij hebben. Dat dan weer wel. ;)

Alles allemaal geldig :mega: 'n Stel jaar terug via eBay zelf een paar stuks PT2399 gekocht, 'k zal er niet snel méér nodig hebben. Tenzij die ik heb liggen fop-ICs blijken te zijn 8)
 
clintrubber : Heb het ook met aanbiedingen van winkels als Lidl en Aldi, je moet m'n voorraadkast 'ns zien. Maar goed dat ik geen grote kelder heb, dan was het hek van de dam en had ik wc-papier tot het jaar 2072 in voorraad. ;) Wie weet kan ik ooit in de toekomst nog 'ns iemand blij maken met een PT2399. :) Maar eerst zelf proberen zodat ik weet het idd geen fakes zijn. :D
 
Dus als iemand 'm al in handen heeft, effe tijd & zin om onderstande dingen te checken? :halleluja
Sommige van onderstaande dingen lijken her&der op 't internet bevestigd, maar geen idee of dat prototypes waren,
en de versie zoals 'ie nu verkocht wordt toch weer gewijzigd is.

#1
Is de 5-pin DIN MIDI connector inderdaad ook een 'OUTPUT' waarop de sequencer-noten naar buiten gestuurd worden?

#2
Is het mogelijk om sequences via MIDI te selecteren? (bijv via Program Changes, zoals ehhh.. de Moog Mother-32 ;) )

#3
Hoe gedraagt de playback vd sequencer zich als er tijdens het afspelen een andere sequence wordt geselecteerd ?
Netjes play-to-end, en dan next sequence?

Voor "het archief", 'k ben inmiddels via diverse fora wat meer te weten gekomen.
'k Hoef 'm daarom niet, geen ramp, en zo hoeft er weer een busje minder voor rond te rijden... :halleluja

#1: ja ;)

#2: nee ;{

#3: helaas, springt toch meteen over =(

Wie weet komt dit alsnog tzt via 'n firmware update 'goed', maar daar niets van bekend nu.
 
Gisteren mijn bestelling van 2 oktober bij Musicstore maar geannuleerd.
Musicstore is geen kampioen in communicatie, maar het schijnt dat de Crave pas vanaf februari geleverd gaat worden door Musicstore.
Gelijk maar de bestelling geplaatst bij Thomann en morgen komt UPS hem bezorgen. Toch nog op tijd voor onder de kerstboom.
 
Back
Top