Behringer Crave

Vers van de pers:



Analog Semi-Modular Synthesizer with VCO, Classic Ladder Filter, 32-Step Sequencer and 16-Voice Poly Chain.

199 dollar, of 149 euro!

Behringer_Crave_Synthesizer.jpg
 
Last edited by a moderator:
Ik zat net het laatste uurtje van die livestream af te luisteren maar shit, die Moot kan wel spelen zeg!
Wie geen zin heeft om de hele livestream te bekijken raad ik aan om vanaf 2 uur 15 'm aan te zetten want dan sluit ie z'n Rhodes aan op de Odyssey en laat ie de Rhodes door de effektafdeling lopen en wat later speelt ie leadlijntjes op de Crave.
Vanaf dat moment hoor ik vleugjes Stevie Wonder, wheater Report achtige vibes langskomen, funky, spacey, echt top, lekker!
 
In de Crave ben ik niet geïnteresseerd (nl. niks nieuws in mijn set-up), maar het lijkt me wel een toffe synthesizer (voor slechts 149 Euro).

Heb 3 Boutiques (TR-09, TB-03, SH-01a) en 2 Volca's (Volca Sample en Volca Bass) en heb mij nooit geërgerd of vond het nooit storend dat de knopjes te klein waren of te dicht bij elkaar stonden. Ik kan er in ieder geval goed mee overweg...
Bij de SH-01A en de VP-03 - die ik beide heb - stoort het mij ook niet, maar wel bij de SE-02 die hiervoor ook ergens genoemd wordt. De SE-02 heb ik niet, maar heb ik wel een keer in de winkel uitgeprobeerd.

Ik vind die oddeysse wel een mooie bak hoor.
Dat vind ik ook. 't is dat ik al een ARP Odyssey heb, maar anders zou ik wel interesse hebben in die van Behringer.
 
Hmmm toch geen 149 Euro ?

https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=crave

Voor 227 Euro met een levering van binnen 8 weken ?
Tja. Bax staat er om bekend dat ze maar wat brullen op hun website qua prijs en levertijd. Zelfs Musicstore.de veranderde hun prijs voor zo'n "nog te komen" Behringer van 600 Euro naar 500 Euro in een paar uur tijd gisteren (zie dit SF topic). Aan de andere kant kan Behringer moeilijk de adviesprijs in ieder land weten omdat de BTW tarieven niet in ieder land hetzelfde zijn. Zo'n prijs die genoemd wordt klopt bijna nooit.
 
Op het moment dat de prijs van de leverancier nog niet 100% vaststaat wordt er vaak een 'placeholder' prijs neergezet die hoger is dan de uiteindelijk verwachte prijs. Daarmee voorkomen bedrijven dat ze een hele bak preorders krijgen tegen een mogelijk te lage prijs die ze later moeten annuleren (wat gezeur en geklaag geeft) of honoreren (wat ze een hoop geld kost). Bij preorders tegen een te hoge prijs is het makkelijk het verschil terug te betalen zodra de definitieve prijs is bepaald.
 
de Behringer advies-prijs is altijd zonder BTW. Als iets voor 149e wordt aangekondigd kun je ws rekenen op 198 euro oid door de retailer.
 
Op het moment dat de prijs van de leverancier nog niet 100% vaststaat wordt er vaak een 'placeholder' prijs neergezet die hoger is dan de uiteindelijk verwachte prijs. Daarmee voorkomen bedrijven dat ze een hele bak preorders krijgen tegen een mogelijk te lage prijs die ze later moeten annuleren (wat gezeur en geklaag geeft) of honoreren (wat ze een hoop geld kost).
Ik denk dat Bax wel wat geleerd heeft van de MPC X; die heb ik daar voor zo'n €500,- goedkoper in pre-order gekocht dan toen die daadwerkelijk geleverd kon worden. Als veel mensen dat hebben gedaan dan zijn ze daar denk ik niet vrolijk van geworden.
 
Ik denk dat Bax wel wat geleerd heeft van de MPC X; die heb ik daar voor zo'n €500,- goedkoper in pre-order gekocht dan toen die daadwerkelijk geleverd kon worden.
Liever koop ik niets in de pre-order, maar als ik vrij zeker ben over het apparaat en later een hogere prijs verwacht doe ik het wel. En daar heb ik ook een aantal keren voordeel bij gehad, maar veel minder dan het bedrag van 500 Euro waarmee jij met de MPC-X mazzel had.
Maar meestal is het volgens mij wel zo dat de pre-order prijs hoger is dan de uiteindelijke prijs. Dan krijg je het verschil later terug betaald.

Ik vond de pre-order prijs van de MPC-X toen ook aantrekkelijk (kan ik mij nog herinneren), maar ik heb toen al besloten om de MPC-X helemaal niet te kopen.
 
Origineel synth design product, de behringer controverse is als de zwarte pieten discussie inmiddels, bah.
Wait and see?
 
Ja daar lijkt t op idd. Of:
Windows/mac
analoog/digitaal
Beatles /stones
tru bypass/buffer
thru hole/smt
zwart/wit
links/rechts
 
Ik snap die ladder in de zeurkous van die ouwe moer niet. Alsof die MM32 zo'n origineel ding is.

De MM32 is natuurlijk just another analoge 1 VCO synth, maar we gaan het ook geen toeval noemen dat je ALLE jacks, ALLE knoppen, ALLE switches én de sequencer 1 op 1 kan mappen op de Crave. Het relevante verschil is dat ze hun CEM clonechip als oscillator gebruiken. En dat is een leuk en relevant verschil, maar ik kan niet geloven dat het een beetje toeval is dat het ding exact de functionaliteit van een MM32 heeft. En dan heb ik het niet over de logische attack, decay etc maar over de zaken die geen toeval zijn zoals de CV Mix knop, van de eerste tot de laatste functie identiek.
 
Laatst gewijzigd:
De MM32 is natuurlijk just another analoge 1 VCO synth, maar we gaan het ook geen toeval noemen dat je ALLE jacks, ALLE knoppen, ALLE switches én de sequencer 1 op 1 kan mappen op de Crave. Het relevante verschil is dat ze hun CEM clonechip als oscillator gebruiken. En dat is een leuk en relevant verschil, maar ik kan niet geloven dat het een beetje toeval is dat het ding exact de functionaliteit van een MM32 heeft. En dan heb ik het niet over de logische attack, decay etc maar over de zaken die geen toeval zijn zoals de CV Mix knop, van de eerste tot de laatste functie identiek.

Natuurlijk is het geen toeval dat de Crave zoveel overeenkomsten heeft met de M32 maar dat juist die 3340 gebruikt wordt is toch logisch als ze die hebben liggen.
Ik ben er wel happy mee want de sound is prima wat mij betreft.
Ze weten gewoon dat dit ding voor die prijs een succesnummer gaat worden.
Alleen kan je je wel afvragen of de prijsstelling van de M32 wel zo oké is als je ziet wat het verschil is.
Verschil mag er zijn maar zoveel?
 
Back
Top