Arturia Microfreak Experimental Synth

EXPERIMENTAL HYBRID SYNTH


A synthesizer like no other, MicroFreak is a peculiar, exceptional instrument that rewards the curious musician. It blends wavetable and digital oscillators with analog filters. It features a unique poly-aftertouch flat keyboard. It adds controlled randomness to sequences. This isn’t a revolution, it’s a mutiny.



Arturia-MicroFreak.jpg
 
Last edited by a moderator:
... Microfreak 2 ...

Ja, dat zou best kunnen. Daarop wachten, of toch maar gaan voor het huidige model? Wat het laatste betreft, wat me nog een beetje dwars zit is de kans op problemen in een toekomstige setup. Stel dat ik zo gek ben en in de toekomst toch aan de DAW ga, en het werkt niet goed. Dat zou een beetje jammer zijn. Want die combinatie lijkt nog de meeste problemen te geven. Aan de andere kant, voor wat het kost en je neemt je voor om het alleen te gebruiken in een eenvoudige setup, dan loopt het misschien allemaal wel los.
 
Ik heb beperkte ervaring met Arturia (gebruik Analog labs en heb een SparkLE) maar 'op zich' ben ik niet ontevreden over die SparkLE.
Alleen is hij wel 90% af en gaat Arturia dan snel door naar een nieuwe release.

(dat is niet onbekend in hardware / software land, maar toch wel jammer)
Dus ik zou mijn verwachtingen niet te hoog hebben dat dit een foutloos product gaat worden.
(welk product is dat wel tegenwoordig)

Toch schrijf ik Arturia niet bij voorbaat af bij nieuwe aankopen, want bepaalde producten (drumbrute, microbrute etc. etc. ) zijn erg aantrekkelijk en als 90% goed genoeg is, dan heb je echt een mooie hardware oplossing voor niet al te veel geld :)

Als ze een polyfreak maken, is dat zeker een optie voor mij. Ik wil me nog wel een x wagen aan een polyfone synth :)
 
Ik wil hier wel even kwijt dat ik in tijden niet zoveel plezier heb gehad met een aankoop als met de Microfreak. Het is gewoon echt een cheap ass goudmijn, zeker als je hem flink moduleert (opties zat), de eigen sequencer gebruikt en door een fatsoenlijk effect jaagt.

Ik heb er ook erg veel lol mee. Vet bakje.
 
Er is een nieuwe firmware update 3.0


Zijn nu meeste bugs opgelost ?
misschien toch maar eentje in de toekomst aanschaffen.
 
Je kunt er nu met de Harm oscillator toch wel hele dikke bassen uit halen, wat me eerder niet echt lukte. Ook nog 2 andere goeie oscillators er bij, unison (met regelbare spread!) en meer opslag voor presets. Vette update!
 
Wilde geen synths meer kopen maar ben toch voor de bijl gegaan....de MF is nu maar 237,- bij Bax! Wordt vandaag dus bezorgd en denk niet dat dit een miskoop is (al helemaal niet voor dit geld). Heb al een paar YT filmpjes gezien die echt lekker klonken :)
 
Arturia heeft verschillende mini synths en de micofreak intresseerde mij het minste, tot ik gisteren deze presets hoorde: en idd er is een update

 
Microfreak heeft nu versie 4 firmware update met o.a wavetables import :



 
Red Means Recording gaat aan de slag met LFO's in Ableton die de WaveUser in de Microfreak moduleren...

 
Laatst gewijzigd:
Moet hem nog eens testen, maatje van mij vind hem te flak klinken.
 
Net toen ik dacht dat het wel zo'n beetje klaar was met de Microfreak aan updates... Je eigen wavetables kunnen importeren opent zooooo veel mogelijkheden! By the way, weten jullie toevallig nog sites waar er leuke open source wavetables zijn te downloaden? ^^
 
Hier een online Wavetable Editor, zeer veel .wavs te downloaden, open source!

 
Dat is de eerste keer dat ik enthousiast word van de Microfreak. Toch maar eens in gaan verdiepen.
Zo nou. Jeremy weet er wel weer iets heel vets uit te trekken.
Die complexe LFO naar midi routing brengt me op nieuwe ideeën.
Kijken of ik dat met reason ook kan maken. En die Microfreak is idd heel indrukwekkend!
 
Back
Top