Arturia Microfreak Experimental Synth

EXPERIMENTAL HYBRID SYNTH


A synthesizer like no other, MicroFreak is a peculiar, exceptional instrument that rewards the curious musician. It blends wavetable and digital oscillators with analog filters. It features a unique poly-aftertouch flat keyboard. It adds controlled randomness to sequences. This isn’t a revolution, it’s a mutiny.



Arturia-MicroFreak.jpg
 
Last edited by a moderator:
Er komt blijkbaar een nieuwe update uit met sample player, en 3 grainplayers (Hit grains, scan grains en cloud grains)

en eerlijk gezegd, ook een nieuw tof jasje.



Kijk dat is nog eens toffe update! Daar kan Roland nog wat van leren….

Ik moet zeggen dat ik de Vocoder van de vorige update nog niet eens geprobeerd heb. Is dat wat?

Waar zie ik dat nieuwe jasje trouwens?
 
Bericht door een moderator:
Laatste posts verplaatst naar deze juiste thread
 
Vette update lijkt me; granulaire synthese past echt heel goed bij de microfreak. Zou de 'cloud grain' uit the MI clouds komen?
 
Dit is ook gaaf gedaan met de nieuwe firmware update versie 5.0 :

 
Ik had er wel 'ns eerder naar zitten kijken maar nu met de laatste update vind ik 'm wel heel aantrekkelijk worden voor die prijs dus ik heb 'm maar besteld.
 
Top van Arturia dat ze deze betaalbare synth voortdurend blijven voorzien van nieuwe functies. De Microfreak is zo'n synth die goed zou zijn voor een startende hobbymuzikant, maar altijd nog inzetbaar blijft gedurende de tijd vordert.
 
Trentemøller, van hem geloof ik wel dat ie een Microfreak gebruikt en weet wat ermee te doen.
Legendarisch mooie sounds, gelijk weer eens opzetten! Ooit een waanzinnige DJ-set live meegemaakt, fijne platen, gekke technieken.
 
Het is een cadeautje van Aturia die sample functie je kan er toffe dingen mee maken :

 
Leuke update.
Ik heb weliswaar de software versie, maar de hardware MiniFreak is nog steeds verleidelijk.
 
Ik zag de VST versie ook wel zitten.. maar 200 euro ey!! Ik heb mijn Minifreak ergens voor 499 nieuw kunnen kopen.. btw gaat er nog af.. dan moet ik iets meer dan 200 euro bijleggen voor de hardware versie.. en die heeft analoge filters (x6).. is ook wat waard.. :)
 
Back
Top