Yamaha DX-200 editor van Patch Base

Ik zag hem ook al staan. Ik ga toch kijken of ok de oude editor met Whine Bottler op de Mac aan de gang krijg...maar goed dan moet ik eerst mijn studio opbouwen...o nee...eerst de verbouwing af ☺️
 
Ziet er potverdikkie fraai uit, ik moet dringend eens op zoek naar een iOS MIDI adapter...

Gebruik zelf de iConnectivity maar midimux of midi over bluetooth (en dan routen in je DAW) zou toch ook moeten lukken en kost geen drol...
 
Is hier ondertussen al meer ervaring mee? Ik overweeg de [h=1]iConnectMIDI1 Lightning Version te kopen en dx200 patch base[/h]
 
Heb m ondertussen en een week gratis trial van patchbase. Kan je een ext midi keyboard gebruiken om de dx200 te spelen terwijl je op de ipad patch base gebruikt? Ik heb t aangesloten, start stop op de ipad start en stopt de dx maar mijn midi keyboard wordt genegeerd. Midi kanaal is juist ingesteld.
 
Vervelend, ik denk dat er iets mis is: ik kan met een hardware midi synth apps spelen via de iconnectmidi maar als ik de out monitor vd iconnect op de mac zie ik geen midi. Als ik op de ipad zijn klavier speel is er wel midi uit... Zou die iconnect midi stuk zijn? Hij doet dus geen 'thru'
 
Antwoord gekregen...

Essentially, you need to be running an app on the iPad in the background that acts as a MIDI Thru, so that MIDI that comes in from your keyboard then gets sent to the iConnectMIDI's MIDI Out. That's not a feature that Patch Base has built into it.

Thanks,
Chadwick Wood
 
Ben terug zo dom om de mac versie te kopen voor de dx200 en de uitleg online is voor de ipad versie. Als ik een dx7 sysex patch drop in patchbase en vervolgens dubbelklik, crashed de boel. Instant regret. Benieuwd of de maker me uit de brand helpt. Want makkelijk dx7 op de dx200 zetten was zon beetje de reden waarom ik t kocht, dat getweak, dan kan ik evengoed in n daw spelen. No fun
 
Back
Top