AKAI Force: Push + Ableton Live hardware?

De AKAI Force hier gepresenteerd.
Ben benieuwd hoe kwaad Ableton is...


FORCEAkai-xlarge.jpg
 
Last edited by a moderator:
Tis echt wachten op een opvolger met alles gefixt

En syncen met daw moet perfect werken en niet zoals Arturia anders is het zinloos toestel,zelfs met een ERM Multiclock krijg ik onmogelijk een keystep gesynced.
 
Oei.. da's zeker balen ja. Ableton 10 + Push 2 is een heel andere ervaring idd.. ook in de arrangermode kun je de Push nu gebruiken.. misschien dat je de APC mk2 nog steeds wel kunt gebruiken in versie 9 maar balen idd.

Dat wist ik niet, ik heb nog steeds 9 standard, ik ga 'ns kijken wat je er nu aan hebt in arrangermode, wellicht is dit wel een reden om naar versie 10 te gaan, thanks!
Ik heb alweer een half jaar geleden de APC verkocht omdat ik toen de Push 2 al een tijdje had.
 
Laatst gewijzigd:
Maar die video's met nieuwe features zijn allemaal nog maar het beta OS.. dus kan nog wel maanden gaan duren voordat het voor Force bezitters beschikbaar is toch ???

edit: Weet iemand hoeveel midi poorten je er maximaal op kunt generen.. ik lees dat de USB poorten daarvoor te gebruiken zijn.. betekent dat ook bv dat een class compliant device zoals de ESI 8x8 er op kan draaien?
 
Laatst gewijzigd:
Gisteren de nieuwe 2.10 update voor de MPC gisteren geïnstalleerd, met nieuwe synths oa.. Bij de installer voor de synthcontent is te lezen dat voor de Force OS3.07 nodig is.. nog even wachten dus maar de update voor de MPC was echt huge en ook onderweg voor de Force. Hype synth is nu ook beschikbaar voor de MPC maar de Ody is echt heel vet!! Verbruikt in Poly mode ook aardig wat CPU maar klinkt echt goed.. :)
Je kunt in het nieuwe OS een class compliant AudioDevice draaien.. Gisteren getest op de MPC ONE en werkt perfect met een Audient kaart die ik had ingeplugd via een USB HUB.. en zoveel meer te gekke futures.. :halleluja

2.10 + 3.07 synth update.png
 
Het nieuwe OS 3.0.1 voor de Force is officieel te downloaden: Force
Met veel nieuwe plugs, midilearn, Audio over USB and Diskstream.. :)
Heb een tijdje terug al even het gelekte 3.1.0 geïnstalleerd.. nog wat bugs maar het geheugenlimiet is met DiskStream verleden tijd. So exited.. :)

 
Ja! Echt heel tof dit. En genoeg op YT over te vinden nu als je "Force 3.1" in tikt. Echt smullen dit. :)
 
Onverwacht nieuws, ik begon er minder en minder in te geloven! Mijn eerste reactie was, 'zou ik mijn Live nu ruilen voor een Force', maar misschien best nog even geduldig zijn... Ben blij voor de Force club alvast!
 
Onverwacht nieuws, ik begon er minder en minder in te geloven! Mijn eerste reactie was, 'zou ik mijn Live nu ruilen voor een Force', maar misschien best nog even geduldig zijn... Ben blij voor de Force club alvast!
Zit met hezelfde. Ik wil de arranger heel graag. Zou dat nog naar de mpc komen?

Hoewel de live nu ook al een super apparaat is geworden En ik er heel blij mee ben.
 
Back
Top